Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
19°C

Surse: lucrarile la autostrada s-au oprit din cauza facturilor neplatite si a lipsei autorizatiilor

Italienii de la Impregilo au oprit lucrările pe tronsonul III al autostrăzii Orăștie - Sibiu deoarece au de încasat facturi emise încă din primăvara acestui an și neachitate nici în prezent. Un alt motiv invocat de italieni este acela că noul proiect de stabilizare a terenurilor traversate de traseul autostrăzii nu are avizul de mediu și, prin urmare, nici autorizație de construire, au declarat surse apropiate proiectului pentru Turnul Sfatului.
”Este vorba de două – trei facturi, emise pentru lucrări efectuate atunci când consultanța era asigurată de Consitrans, firmă al cărei contract a fost reziliat din martie. Ei bine, contractul le-a fost reziliat și cei de la Consitrans nu au mai semnat situațiile de lucrări, pe care cei de la Impregilo le-au facturat. Actualii consultanți, cei de la Regionala de Drumuri Brașov nu pot semna respectivele situații de lucrări pentru că nu aveau ei contract atunci și așa s-a ajuns la un blocaj”, sunt explicațiile oferite celor de la Turnul Sfatului.

Nu există nici autorizație

În relația dintre Impregilo și CNADNR, motivul oficial de oprire a lucrărilor este acela că noile lucrări de stabilizare a terenurilor nu sunt autorizate. Solicitarea de revizuire a acordului de mediu pentru Tronsonul de autostradă Orăștie – Sibiu a fost depusă de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România la jumătatea lui iulie, anul acesta, când lucrările erau deja în plină desfășurare. Potrivit rezumatului solicitării de revizuire, lucrările suplimentare pe tronsonul III al autostrăzii – cel dintre Săliște și Cunța, județul Alba – afectează o suprafață de peste 84 de ha, dintre care vegetație ar urma replantată pe 22,15 ha. Pe mare parte din aceste suprafețe sunt prevăzute sau au fost deja executate masive excavații, al căror scop a fost acela de a reduce pantele la proporția de 1:5, în speranța că astfel vor fi oprite alunecările de teren care afectează stabilitatea viitoarei autostrăzi.

O delegație Impregilo – Salini revine la București

Chestiunea facturilor neachitate din primăvară face obiectul unor noi negocieri între autoritățile române - CNADNR-ul și Ministerul Transporturilor – și conducerea executivă a Impregilo – Salini (Salini a cumpărat Impregilo anul trecut). Reprezentanții italieni erau așteptați la o nouă întâlnire cu autoritățile române în cursul după-amiezii de marți, după ce o astfel de întâlnire a avut loc și acum două săptămâni, au mai arătat sursele apropiate proiectului, pentru Turnul Sfatului.

Lucrări oprite. Realitate negată

Lotul III al autostrăzii Orăștie – Sibiu, care se întinde pe cei 22 de km dintre Săliște și Cunța, trebuia finalizat în aprilie anul trecut. Termenul de deschidere a circulației a fost anunțat mai apoi pentru noiembrie 2013, apoi pentru iulie 2014, iar acum autoritățile spun că circulația va fi deschisă în noiembrie 2014, lucrările urmând a fi terminate undeva în 2015.
Însă, constructorii de la Impregilo au oprit lucrările în zona imensului debleu la mijlocul săptămânii trecute, fără să anunțe niciun motiv. În ciuda solicitărilor, autoritățile nu au comunicat nici ele vreo informație. Ba mai mult, prin intermediul autorităților județene, conducerea CNADNR a transmis că lucrările continuă, iar utilajele care stau în zona în care nimic nu mai mișcă urmează, de fapt, să fie transferate pe alte șantiere.
Contractul cu cei de la Impregilo a fost semnat în mai 2011 pentru o valoare de aproape 605 milioane de lei, fără TVA, în vederea realizării în 120 de zile a proiectului tehnic și, în alte 548 de zile, a lucrărilor necesare.
În urma alunecărilor de teren a căror amploare a devenit vizibile în primăvara lui 2012, italienii de la Impregilo SpA au cerut modificarea proiectului, prin construirea unui nou tunel în dealul de la Aciliu unde acum a fost săpat un debleu de aproape 50 de metri și prin prelungirea viaductului înspre Sebeș cu aproape un kilometru. Cum costurile acestor modificări erau extrem de ridicate (mult peste cele maxim 10 procente cu care poate fi ridicată valoarea contractului semnat inițial), soluția a fost respinsă de CNADNR.

Citește și
S-au oprit lucrările pe autostradă | Foto și video

Decizie fără precedent: șantierul închis al autostrăzii Săliște – Cunța a devenit și secret

Directorul CNADNR, via președintele CJ Sibiu: ”pe autostradă se lucrează. Utilajele stăteau pentru că trebuie transferate”

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

corect

Acum 9 ani

Cunta este in judetul alba domnilor ziaristi
Raspunde

restauratie

Acum 9 ani

trebue adusa inapoi, d--le cititor,gata cu comunismu si hotiile din judetu asta
Raspunde

?

Acum 9 ani

Oare la ce sunt necesari banii???Poa`să mai aştepte autostrada şi rumânii, până după alegeri.Pomenile electorale costă fraţilor!
Raspunde

sibian

Acum 9 ani

Felicitari pentru cei de la turnul sfatului ca le sufla in ceafa atat guvernantilor cat si constructorilor pe aceasta tema foarte importanta pentru romani .
Raspunde

SB

Acum 9 ani

Sa aibă timp sa negocieze dif de plăti si sa pregătească tunul cu redevențe sa ia modelul din Norvegia si să-l aplice in Romania
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus