Sâmbătă,
15.05.2021
Cer Senin
Acum
10°C

A fost montata "piesa centrala" a celei mai mari investitii publice locale din Sibiu | Foto

În noaptea dintre 14 și 15 ianuarie, cu ajutorul a două macarale de mare tonaj și cu traficul feroviar închis, muncitorii care lucrează la ridicarea viitorului viaduct Mihail Kogălniceanu au montat principalele componente ale unui tronson lung de 63 de metri. Acesta va reprezenta principala deschidere a viitorului pasaj, care are o lungime totală de 400,94 de metri. Montarea elementelor de mari dimensiuni a avut loc începând cu ora 23:00 a nopții de miercuri și s-a încheiat la ora 03:00, a dimineții de joi.

Cea mai mare lucrare publică locală

Ridicarea viaductului care va lega peste calea ferată strada Mihail Kogălniceanu de Calea Șurii Mici este cea mai mare lucrare publică gestionată exclusiv de administrația locală, în ultimii 25 de ani. Valoarea contractului este de peste 28 de milioane de lei, cu tot cu TVA, iar fondurile sunt asigurate de Uniunea Europeană, în cadrul Planului Integrat de Dezvoltare Urbană elaborat de Primăria Sibiu. Lucrările au început în aprilie anul trecut și trebuie încheiate până la finele acestui an. Contractul a fost atribuit prin procedură de achiziție publică asocierii SC Geiger Transilvania SRL - SC Construcţii SA – SC Sinecon SRL – SC Wilhelm Geiger Gmbh.
Lucrarea cu o valoare inițială estimată la 36 de milioane de lei, cu tot cu TVA, a fost licitată în primăvara anului 2013. Peste 40 de firme reunite în șapte asocieri au participat la această licitație, al cărei rezultat a fost contestat de două ori. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor le-a respins, dar firmele contestatoare au continuat în instanță. Și Curtea de Apel Alba Iulia a respins aceste contestații, fapt ce a amânat semnarea contractelor până în luna martie a anului trecut.

Lucrările avansează foarte bine la viaduct și de altfel constructorii au lucrat pe tot parcursul ultimelor două luni, fapt pentru care îi felicit. E o investiție foarte importantă pentru noi și ca fonduri alocate dar și ca utilitate pentru zona aceasta și pentru legăturile mai rapide cu zonele adiacente” primarul interimar Astrid Fodor


Cât o bandă pe sens    

Pasajul superior ar urma să aibă o lungime de 400,94 metri, viaductul fiind construit la opt metri deasupra căii ferate. Lucrarea constă în lucrări de infrastructură, suprastructură, rampe de acces, reamenajare spații verzi, semnalizare rutieră, refacere linii de cale ferată, instalații electrice, precum și devierea de rețele de utilități (apă, canal, gaz, electrice, telecomunicații). ”Acesta va avea câte o bandă pentru fiecare sens şi va fi prevăzut cu trotuare pentru pietoni de fiecare parte. Pentru accesul pietonilor se vor realiza scări de acces pe partea dreaptă (spre gara Turnişor), iar pentru accesul bicicliştilor şi al persoanelor cu handicap locomotor sunt prevăzute rampe, pe pod urmând să fie marcate piste pentru biciclete. Sub viaduct se vor crea aproximativ 15 locuri de parcare. Proiectul prevede şi amenajarea iluminatul public pe viaduct”, arată reprezentanții administrației locale.

Sursa foto: Primăria municipiului Sibiu

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

28 comentarii

@@@

Acum 6 ani

primarie de cacao & viziune/urbanism la fel ! aveti in pug prevazut vreo artera demna de sec 21 cu 3-6 benzi pe sens?!? NU ! de asta vin mortii de foame din brasov si ne fac sat(ca n-avem artere largi)...si orasel o sa ramanem ! de planul din 1927 a-ti auzit limitatilor?! vedeti acolo centura si noi legaturi prevazute in oras (realizate doar strazile largi record si dulgherilor). absolut jignitor sa numesti cea mai mare investitie publica un amarat de pod cu 1banda pe sens. ok, de acord ca trebuie racordat la strazi care niciodata n-au fost prevazute pt trafic, dar se pot face exproprieri daca e caz national sau local. aici era putin greu, fiind vorba de locuinte, ca si pe rahovei, ramasa pe un sens ca n-au mai apucat comunistii sa demoleze. greu era sa faci (retoric) legatura intre autogarii si calea turnisor, acum se realizeaza datorita unei investitii private, dar tot ingust. inainte acolo erau fabrici, deci se putea expropria usor(chiar daca scump). PS noul \'\'viaduct\'\' v a lega o noua zona de dezvoltare. ce o sa faceti voi primaria cand n-o sa mai fie loc pe pod de atata trafic? sa nu mai zic ca e cel mai scurt drum intre centru si nod rutier vest(intrare autostrada). lipsa de viziune (aproape)totala! & proiect demn de sebes, asta intr-un oras (care se vrea) cu staif, primarie bogata. pai fratilor....la infrastructura ne intrec ca tgv-ul pe langa personal timisoara, iasi si chiar comuna aia de tigani de craiova la greu. pana si rm-valcea face viaduct la gara cu 2 benzi pe sens.
Raspunde

Lilu pt@@@

Acum 6 ani

Te-ai trezit si tu \"Gica Contra\"...Podul Garii, Podul din Terezian, ambele au tot o banda pe sens si sunt mult mai circulate decat va fi asta de care facem vorbire...
Raspunde

Lilu pt@@@

Acum 6 ani

Te-ai trezit si tu \"Gica Contra\"...Podul Garii, Podul din Terezian, ambele au tot o banda pe sens si sunt mult mai circulate decat va fi asta de care facem vorbire...
Raspunde

The Observer

Acum 6 ani

Felicitari!
Raspunde

@1

Acum 6 ani

Analfabetule,înainte de a posta un punct de vedere învață gramatica elementară! În plus faci pe deșteptul ca tot românul care se pricepe la fotbal și la autostrăzi. Ai făcut tu un studiu de trafic să vezi dacă o bandă pe sens nu este de ajuns? Viaductul de la gară are o bandă pe sens și este foarte ok. Cel spre Mediaș la fel, fără probleme. Eu sunt impresionat la modul cel mai serios de modul în care se desfășoară lucrările la acest viaduct. Au început treaba în vară și se lucrează în draci. În ritmul ăsta cred că în 6 luni circulăm pe viaductul ăsta. Au lucrat și între Crăciun și Revelion, lucru de apreciat în ziua de azi, când lucrările de infrastructură se termină cu o întârziere de un an. Poza din articol este chiar spectaculoasă și sper ca pe viitor să vedem tot mai multe știri de acest fel.
Raspunde

mosu

Acum 6 ani

Viaduct gandit s-au nu ptr un efect bun in circulatia Sibiana ...poate erau alte puncte de trafic mai utile si mai circulate Ma rog nu am competenta sarv. tehnic din primarie asa ca ei pot s-au au chiar motivat constructia viaductului .....Avem un primar nou ce cunoaste bine Sibiul ,ptr care vin cu o propunere ptr o investitie mai usoara si nu atat de scumpa .....In spatele intr . Libertatea drum ce leaga str Viitorului cu sensul giratoriu dn fata Libertati drum circulat si foarte ingust si cu denivelari si gropii se poate largi intrucat calea ferata a independentii nu mai este ,... Iar sub podul de cale ferata mal cu Cibinul se poate turna un parapet si problema largiri spatiului este rezolvata soseaua buna circulatia la fel iar legatura cu cartierul Gusterita si Resita cu Moara de scoarta la fel circulatia se usureaza Iar iesirea dnei Primar ar fi mai usoara din cartierul dansei si al multora care locuiesc in zona
Raspunde

@@@

Acum 6 ani

s-a gandit cineva la o sosea paralela cu calea ferata din zona statiei selimbar pana spre gara sb sau str rusciorului? o legatura intre turnisor si strand? sau valea aurie - comuna cristian? evident nu ! aruncati un ochi pe harti, la orase de aprox. marimea sibiului din germ. de exemplu. vedeti ce legaturi si retea densa au in jur. un astfel de viaduct, ce clar e vital pt legatura centru-vest e prea ingust. capatul de nord permitea 2 benzi pe sens, capatul de sud nu. se va inghesui trafic de secol 21 pe stradute de secol 19, inceput de 20. superb ! si podul garii putea fi largit, dar au facut alta marie cu....aceeasi palarie. si mai proasta ! banuiesc ca viaduct vasile aaron va place cu 2 pe sens :)) cat despre ala de la @5, nu ma intereseaza lectiile de gramatica ale unui \'\'pup in dos\'\' ieftin ! multi inghit galusca si vad ca se multumesc cu putin. daca te multumesti cu putin, esti putin ! cat despre infrastructura...e o vorba: creeaza infrastructura si oamenii vor veni. oare ce se facea londra in sec. 19 daca se multumea cu o canalizare improvizata si depasita sau fara metrou, si extinderea lui spre suburbii, ramanand doar cu reteaua feroviara de suprafata?! pana una alta, ne-o ia brasovul inainte, cu o noua artera larga prevazuta intre aeroport si bartolomeu.
Raspunde

:)

Acum 6 ani

Stimabilul de la 1 si 7 este in mod clar un frustrat care se revarsa pe aici. Sa compari sibiul cu Londra este absolut hazliu. SoseA intre gara Selimbar si gara Sibiu? Omule, tu te auzi? Pana la urma aici se vorbeste de o investitie pe bani europeni, cu o valoare de 38 milioane lei. Cred ca daca se facea cu 2 benzi pe sens mai costa inca atata ( sunt cel putin 15 numai pe Kogalniceanu) si acei bani veneau din bugetul primariei, pentru ca UE nu da bani pt expropieri. Nu stiu altii cum gandesc dar eu de banii aia prefer sa se faca alte lucrari de infrastructura, nu sa se faca 2 benzi pe sens pentru ca asa vor toti analfabetii.
Raspunde

Erata

Acum 6 ani

Prin 15 ma refeream la proprietati.
Raspunde

Q10

Acum 6 ani

doamna primar interimar cand credeti ca se va rezolva circulatia pe MOARA DE SCOARTA ????? ca acum e un calvar-ar fi necesar un sens unic?????.
Raspunde

pt @8

Acum 6 ani

stimabilul sar putea sa fie o stimabila, sa trecem peste. cand am comparat sb cu londra? evolutia infrastructurii in londra in sec. 19 era doar un exemplu...etalon chiar. la cat de mic, neinfluent, provincial si prafuit e sibiul nu indraznesc nici macar o comparatie cu szeged sau debrecen. ungaria e la un secol distanta de noi. ok, nu sunt bani de la ue pt. exproprieri, atunci daca nu-si permite primaria, de ce se mai baga cu carpeli gen viaduct pt. ziua de azi si 0 viziune de viitor? in schimb bani de furat, cu milioanele de euro pe luna, se gasesc in tara. primaria ploiesti in 2011 dadea 530 000 euro pt iluminat de sarbatori, la fel de macabru ca cel din 2013-14, 2014-15, ultimul parca a fost doar de 100 sau 200 000 eu. despre ce vorbim aici pana la urma? proiectam si construim cum gandim, doar pt ziua de azi, nu pt. viitor, practic traim de pe o zi pe alta ! in ritmul asta si cu gandire de genul in veci amin nu intram cu ambele picioare in lumea civilizata ! cat despre o sosea in lungul caii ferate, nu e o idee noua, a fost propusa si de unii urbanisti. deci si pe ei i-ai facut frustrati & analfabeti :)) la mai multe, ma amuza si intristeaza (oarecum) gandirea ta !
Raspunde

:)

Acum 6 ani

Ok, am inteles, esti bou, discutia nu isi mai are sens! Tu ai viziune, ai facut studii de trafic, faci sosea noua langa calea ferata fara sa sti ca zona de protectie la cfr este de minim 50 de m deci tot drumul ala trebuie sa treaca prin casele oamenilor si la 100 de m de drumuri deja existente( Stefan cel Mare si Balea). Faina si aia cand o iei prin papusoi cu primaria Ploiesti. Revin si spun acelasi lucru, ia un manual de gramatica si fa o aroganta si investeste si intr-un manual de logica de liceusi dupa aceea mai discutam. Pana atunci chiar nu are sens! Da,stiu, prostul intotdeauna vrea sa aiba ultimul cuvant, asa ca vei posta din nou alte elucubratii din putul gandirii, doar ca sa arati cat esti tu de atotstiutor. Surpriza, nu esti.
Raspunde

raduradu

Acum 6 ani

hai sa facem viaductul cu 6 penzi pe sens si cu linie de tranvai pe mijloc. drumurile care intra pe el oricum au 2 benzi si linie de tranvai nu exista, dar facem un viaduct ca-n new york
Raspunde

pt \"inteligentul\" nr. 1

Acum 6 ani

are dreptate radu. ce sens are un viaduct cu 4 benzi cand kogalniceanu are 2 benzi? trebuie cumva sa daramam jumatate din casele de pe kogalniceanu doar ca sa putem face un pod ca peste dunare?
Raspunde

Bogdan

Acum 6 ani

Mă bucur când în marea de aberații apar postări ca cele ale lui raduradu în care se pune punctul pe I. Absolut corect, ce să faci cu un pod cu două benzi pe sens atâta timp cât și Kogălniceanu și Calea Șurii Mici au o bandă pe sens. În plus toți cei care vorbesc cu atâta lejeritate de exproprieri nu se pun niciodată în pielea proprietarilor de acolo, care au trăit o viață în zona. Să nu mai discutăm de tot mai vehiculata idee de \"Induced Demand\" - search with google - care spune că prin construirea unor drumuri mai largi nu se rezolvă decât pe termen scurt problema de trafic, pentru că în timp un trafic lejer îndeamnă oamenii să meargă cu mașina îîn loc să folosească mijloace alternative de transport(autobuz, bicicletă). Viaductul ăsta are construite în cosolă atât trotuare cât și piste de ciclism, lucru pe care îl consider foarte util. Mă bucur că se deschide o nouă cale de acces, că se face din bani europeni, că se lucrează bine și rapid. Hai să nu mai fiim cârcotași și să apreciem când se face o chestie bună!
Raspunde

dt1961

Acum 6 ani

Intamplator in ultimul timp am citit destul de des unele articole din Turnul sfatului si de fiecare data am intalnit si comentarile lui „@@@”. Toate sunt ,fara exceptie, niste rabufniri ale unui (unei) frustrat(e) pana la paroxism fata de tot ce se realizeaza prin Sibiu ,mai ales de cand PSD-ul a picat catrastofal in acest oras. Eu nu prea cunosc acest oras dar cei care locuiti acolo, i-ati putea face un bine acestui p(r)ostac , recomandandu-i o clinica de psihatrie sau dezalcolizare ori vreo farmacie din aia cu „bombonele” compensate pentru ca altfel ii va crapa capul intr-o zi de atata „stiinta” otravita.
Raspunde

@16

Acum 6 ani

Fraiere, multă lume semnează cu @@@, chiar si eu câteodată. Dacă vrei să stii dacă e aceeasi persoana uita-te IP!
Raspunde

@17

Acum 6 ani

IP-ul e dinamic de cele mai multe ori deci nu conteaza, numa daca iti poti da seama ca e acelasi provider. @1 Ca sti tu urbanism. Sibiul are o infrastructura cat de cat ok momentan, daca ar fi sa creasca populatia cu vreo 15-20 000 asa brusc atunci ar fi o problema, in rest totul e ok. Si viaductele sunt gandite in functie de populatia si traficul din zona, daca in partea aceea erau 2-3 cartiere foarte dens populate cu mult trafic, era clar ca faceau cu 2 benzi pe sens sau chiar 3, dar e doar un cartier saracacios deci nu e problema.
Raspunde

...

Acum 6 ani

Citesc rapid comentariile. Prima persoana are si ea dreptatea ei intr-o privinta - aceea ca in Sibiu drumurile nou construite sunt de toata jena in privinta latimii si nu tin cont de densitatea locativa a zonelor pe care le deservesc, locuri de parcare, viitoare dezvoltari, etc. Strict despre podul cu pricina ce sa zic, bine ca se face. Sper ca cel putin acolo au fost luate in calcul dezvoltari ulterioare ale zonelor deservite. In privinta unora de pe aici pot zice ca par niste latratori de serviciu care au alergie la orice critica adusa institutiilor care gestioneaza toate cele mentionate (poate ca isi iau salariul de acolo, cine stie). In plus unii se leaga de gramatica celor pe care ii combat si fac ei insisi greseli... Asta denota ceva, zic eu...
Raspunde

Faust

Acum 6 ani

@1 Spui ca nu are viziune primaria. Ok, insa \"viziunea ta\" ar fi exact ca in exemplu meu: -Acum am nevoie de un mijloc de transport in comun sa merg la servici. Evident o bicicleta isi face treaba. Apoi stai putin, ca la anul ma insor, deci nu-mi mai iau bicicleta imi iau o masina mica, sa duc si nevasta la servici... Apoi daca daca ma insor apar copii, va trebui sa-i duc la cresa/gradinita/scoala, deci nu mai iau masina mica, imi iau un break. Dar daca ma uit ca vecinul Fritz are Jeep, eu de ce sa fiu mai fraier, deci imi iau un SUV ca o sa-mi trebuiasca in cativa ani.... De unde plecam si unde ajungem....\" Mai bine nu te bagi unde nu te pricepi, dar asa ne place noua sa ne dam cu parerea mereu de parca suntem detinatorii adevarului absolut...
Raspunde

...@20

Acum 6 ani

Ai dreptate daca pui problema cu masina dar esti total pe langa subiect referitor la infrastructura...Cum poti tu sa mai largesti un drum facut mic la inceput daca pe margine se construieste/vinde terenul? Chiar ti se pare ca sunt similare chestiunile? Un bun mobil poti sa il inlocuiesti cu un altul cand vrei tu si e chiar indicat sa iei dupa necesitatea de moment (avand in vedere ca e si perisabil). In schimb cand vorbesti de infrastructura unui oras (care se vrea dezvoltat in continuare) nu mai poti face nimic daca ai pornit cu lucruri gandite asa cum zici (si cum se si face de altfel). Sper ca nu esti unul din factorii de decizie din primarie pe temele astea pentru ca ar fi dezastru...
Raspunde

Vicent

Acum 6 ani

Bine ca l-am exportat la mitici pe Johann. Sa speram ca nu o sa mai vedem ctitorii de 2 lei in oras facute pe baza de studii de cacao (giratorii si inelele lu peste prajit). Studii care au costat aproape cat o ctitorie.........
Raspunde

@@@

Acum 6 ani

pt @12 \'\'esti un bou\'\', merci pt apreciere !:) elevat mod ai de a discuta...ip-ul il am intotdeauna acelasi, nu il schimb si postez mereu de pe acelasi laptop. zicea cineva ca e vreo lege cu 50m intre drum si cale ferata. mergi in alte orase si vezi bulevarde ce au poate 5, 10-20m maxim intre calea ferata si drum, in zona garii sb exista chiar drum intre linii(strada socului). nu mai continui, nu are rost cu capatele incuiate. ingustarea drumului pt a \'\'forta\'\' populatia sa foloseasca mijloc de transport in comun nu e neaparat o solutie, mereu va exista segmentul ce merge cu autobuz etc, si segm. ce prefera masina personala. sunt din sb (de cateva generatii) si cunosc f. bine orasul si evolutia sa, asta nu inseamna ca pup in fund si ridic in slavi orice tampenie ce se face. daca e de laudat ok, daca nu, nu ! vad ca sunt si nou picati care cunosc mai bine. ma bucur. oare cunosti si numele corect al cartierului in care stai? posibil...sa construiesti un viaduct pt ziua de azi, ne luand in calcul o posibila viitoare mare dezvoltare a zonei nord-vest e o tampenie. viaductul se putea face cu 2 benzi pe sens si continuat tot cu 2 benzi calea surii mici spre nord. in viitor vor aparea si linii de autobuz in zona, iarna cand se misca greu la urcare un autobuz plin preferi sa stai dupa el? viitoarele statii de autobuz au nevoie si de loc stationare in statii etc etc, speram intro largire la 2 benzi a caii surii mici, altfel zona in viitorii 10-15 ani va fi gatuita. banuiesc ca o sa faca alt pod atunci :))
Raspunde

valval

Acum 6 ani

am citit am ras ,am reflectat dar nu am corectat pe unul si pe altul facand pe desteptul ca nu sant prof. de Romana Dupa ideile noastre primaria ar trebui sa aiva toate fondurile europene numai ptr Sibiu ...Dar tot primaria ar avea o oblogatie sa indrepte o greseala de pe timpul tov. elena nae fizavi de subteranul ce leaga orasul cu str Lupeni si ztrazile din spatele gari mari ......Bariera daca ne mai aducem aninte ....cei ce locuiau in zona .... Prin acest subteran se circula putin iar cand ploua se umple de apa ,toti care trec si ii scapa necesitatile acolo se usureaza gunoaie , fecale si inscrisuri pe pereti .... Investitia de reparare in timp este mica ,daca se sapa si se fac doua benzi de circulatie si una pietonala cu iesire pe linga magazinul Apoolo s-au pe langa fosta bursa de valori langa autogara ori si si una de intrare una de iesire pe linga cele doua obiective aratate mai sus. Am iesi cei din cartier usor fara sa mai ocolim unu doi Km pana la viaductul gari s-au ptr a ajumge la Libertatea cu ocolire spre str,Teclu Nu a fost doar o idee aunui locatar din aceasta zona
Raspunde

@@@

Acum 6 ani

cateodata mai postez si de pe laptopul soacra-mii , cu alt ip. de obicei merg la ea sa-i *** frenetic.
Raspunde

io

Acum 6 ani

hai sa nu mai construim nimic...unii nu vor putea fii niciodata multumiti...a-ti observat dupa ora 16 ce coloane se fac pe A.Iulia dinspre zona de vest ?deci avem nevoie de o ruta alternativa dinspre inima economiei Sibiului , care este zona de vest
Raspunde

#

Acum 6 ani

Este foarte bine cind unii din comentatori vin cu solutii bune ptr. viitor. Eu zic ca trebuie luata in calcul si zona metropolitana ptr. dezvoltarea viitoare a Sibiului. La Selimbar linga mall s-a construit blocuri inghesuite la 3, 4 m unu de altu. Unde se fac parcarile cind se vor ocupa?
Raspunde

steve

Acum 6 ani

Vin si io cu o idee , nu stiu daca e locul potrivit dar poate vede cineva , in dreptul pietei Cibin pana la podul care va fi renovat s-ar putea construi o parcare peste raul Cibin , cred ca s=ar rezolva mult mai bine circulatia si aglomeratia de la piata si chiar circulatia peste pod !
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus