Joi,
12.09.2024
Innorat
Acum
17°C

Dupa asfaltul autostrazii, a inceput sa se fisureze si viaductul de la Aciliu | Foto

În afara fisurilor care s-au lungit pe o porțiune de 50 de metri în asfaltul autostrăzii dată în circulație la finele anului trecut de către constructorii de la Salini Impregilo, autoritățile au mai inventariat o serie de astfel de defecțiuni. Doar că acestea au apărut în capătul pilelor care susțin calea de rulare în dreptul localității Aciliu, pile care ajung până la 74 de metri înălțime. O singură pilă nu a fost afectată, până acum, de astfel de fisuri, care în unele cazuri au dus chiar și la desprinderea unor bucăți debeton din stratul de suprafață al pilelor.

”Stați liniștiți”

Reprezentanții Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România susțin că aceste ”noi” fisuri apărute în viaductul de la Aciliu nu influențează traficul. Opinia celor de la CNADNR se bazează pe punctul de vedere emis de proiectantul viaductului de la Aciliu - Asocierea TECNIC Consulting Engineering Romania SRL - S.I.N.A Societa Iniziative Nazionali Autostradali S.p.A. ”Natura fisurilor nu influenţează siguranţa traficului. Microfisurile sunt create de efecte locale termice şi nu au nicio influenţă asupra caracteristicilor de rezistenţă ale structurii”, au precizat proiectanții pentru CNADNR. Reprezentanții Companiei arată că deschiderea traficului rutier pe lotul III al autostrăzii Orăștie – Sibiu, cel cuprins între Cunța și Săliște și construit de italienii de la Impregilo (firmă care între timp a fuzionat cu Salini), a fost făcută după ”efectuarea încercărilor statice şi dinamice sub încărcare cu convoaie de camioane, în conformitate cu Normativele în vigoare”

”Ne strică imaginea”

Reporterii de la România liberă au publicat azi un articol în care invocă un raport transmis de constructorii de la Salini Impregilo firmei italiene Colini. Acesteia din urmă i-au fost subcontractate toate lucrările de artă de pe lotul III al autostrăzii Orăștie – Sibiu, deci și viaductul de la Aciliu. În raportul citat de România liberă, cei de la Impregilo se plâng de faptul că ar putea avea probleme de imagine. ”Indiferent de cauzele problemei, de faptul că sunt doar o chestiune de estetică, fisurile observate, dacă ar fi observate de o a treia parte, neavizată, ar putea cauza daune imense imaginii companiei“, notează cei de la Impregilo, citați de România liberă.
Aceeași publicație mai notează faptul că firma Consitrans – cea care a asigurat dirigenția de șantier – a întocmit aproape 250 de rapoarte de neconformitate referitoare la calitatea lucrărilor efectuate de Impregilo. ”Multe nereguli au privit  nerespectarea legii calităţii în construcţii, apariţia fisurilor şi crăpăturilor în prefabricate de beton (neregulă sesizată în mai 2014), segregări şi porozităţi în stratul de bază al autostrăzii (aprilie 2014), folosirea materialelor de umplutură necorespunzătoare, crăpături transversale în straturi ale autostrăzii, absenţa planeităţii anumitor zone, infiltrări ale apei în corpul drumului ca urmare a neprotejării găurilor rămase după extracţia carotelor”.

”Să vedem”

Situația apărută la viaductul de la Aciliu este dezbătută și în forumul pasionaților de lucrări de infrastructură, forum.peundemerg.ro. Pe baza fotografiilor publicate, unii dintre membrii acestui forum au apreciat că, deocamdată, nu sunt motive de închidere a circulației pe viaduct. ”Spărtura este numai până la prima armătura. Practic, s-a spart stratul de beton de acoperire, care nu are rol de rezistență, dar are rol de protecție anticorozivă a armăturii. Aspectul betonului este ok. Ceea ce par a fi găuri, sunt de fapt pietre (pietricele) de culoare închisă (poate chiar negre)”, arată ” vancouver”, unul dintre membrii forumului, care de-a lungul timpului a dovedit temeinice cunoștințe în domeniul infrastructurii rutiere și a urmărit evoluția șantierului autostrăzii în discuție.
”Fisurile nu par a avea legătură cu o «lăsare» a pilelor podului, adică nu cred că există o problemă cu pilele podului și modul lor de ancorare în sol. Totuși exclus nu este, trebuie verificat dacă nu există o tendință de «lăsare» laterală (cedare de reazem), care are ca urmare o apăsare mai mare pe parte care nu a cedat a pilei. În acest caz cedarea este în diagonală față de punctul cu crăpătura, în fundație (sau poate chiar la altă pilă - iar crăpătura a apărut pe pila suprasolicitată alăturată celei care a cedat). Dacă este așa, trebuie găsite soluții de ancorare mai bună în teren, de stabilizare a cedării, ceva gen stabilizarea Turnului din Pisa. Dar repet, este greu de crezut. Nu se pune problema ca podul să cadă subit (chiar dacă o pilă se lasă, celelalte preiau sarcina). Cedarea totală a unei pile va duce la o lăsare a suprafeței de rulare, dar nu la ruperea ei, iar fenomenul va fi lent. Deci va fi timp pentru închiderea traficului. Nu se pune problema ca podul să fie dărâmat și făcut altul. Există soluții mult mai puțin costisitoare”, comentează utilizatorul ”vancouver” și scenariile-limită ce pot apărea ca urmare a amplificării fisurilor.

Foto: România liberă

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

15 comentarii

joseph

Acum 9 ani

\"Acesteia din urmă i-au fost subcontractate toate lucrările de artă de pe lotul III al autostrăzii Orăștie – Sibiu\"... uatzăfac??? Cre\' că dacă ne lăsăm pe mâna artiștilor murim dracu\' cu zile pe sub vreun pod. Io propun să se ia legătura urgent cu niște ingineri!
Raspunde

D

Acum 9 ani

Privind pozele nici nu trebuie sa fi specialist ca sa iti dai seama ca au facut lucrari de mantuiala
Raspunde

uuuaa

Acum 9 ani

oare in pilele viaductului au pus ciment cat trebuie sau nisip?
Raspunde

jk

Acum 9 ani

250 de rapoarte ? ai de mine ? cine le-a dat contractul astora si a semnat receptia?
Raspunde

sIbIaNuL

Acum 9 ani

Să plece naibii Impregilo din România să nu mai auzim veci de ei!
Raspunde

adiarc

Acum 9 ani

Impregilo.?..mai bine zis Imbecilio
Raspunde

Mihaela

Acum 9 ani

***de seriozitate maxima! Oameni foarte multi lucreaza acum cu noi si sunt extrem de multumiti! Primele castiguri au fost acordate! Oferim imediat contract legal! Avem dovada castigurilor! NU e *** si NU e MLM! Castigati garantat cel putin 300 dolari lunar, lucrand ca operator online, 3 ore pe zi. Va trimitem mai multe detalii, dupa ce *** \"Info\" la adresa de email:[email protected]
Raspunde

ha ha

Acum 9 ani

tare lucrare...deci luna viitoare se inchide pt reparatii ,,autostrada tonta,,?ha ha...jale in tziganiadia
Raspunde

florin

Acum 9 ani

***de seriozitate maxima! Oameni foarte multi lucreaza acum cu noi si sunt extrem de multumiti! Primele castiguri au fost acordate! Oferim imediat contract legal! Avem dovada castigurilor! NU e joc pyramidal si NU e MLM! Castigati garantat cel putin 300 de dolari, lunar lucrand ca operator online, 3 ore pe zi! Va trimitem mai multe detalii, dupa ce *** “ Info” la adresa de email: [email protected]
Raspunde

sibian get beget

Acum 9 ani

Sa vina Ponta sa-l mai inaugureze de cateva ori. Halal politician. Se mai bucura saracul de cateva zile la Palatul Victoria.
Raspunde

ducu

Acum 9 ani

Tot mai bune e drumul vechi!
Raspunde

Scooby

Acum 9 ani

Sa nu mai spunem ca centura e plina de cratere. Unele au rezistat saptamani intregi, punand in pericol viata noastra. Altele au fost astupate in sila, superficial. Bine ca platim rovigneta si supra taxa boului de Ponta.
Raspunde

sibian

Acum 9 ani

noi sibienii nu platim taxe de drum si nici rovigneturi pentru ca noi sibienii merem cu oile.
Raspunde

Dan Gabriel

Acum 9 ani

Editor articole pentru publicare anunturi. Aveti aptitudini de exprimare in scris? Va place sa studiati, sa va informati cu privire la diferite subiecte si sa realizati apoi o sinteza a acestora? Daca da, va asteptam sa deveniti colaborator! Cerinte : - bune abilitati de exprimare in scris; - cunoasterea mediu/avansata a limbii engleze reprezinta un avantaj, nu este obligatoriu; - capacitatea de organizare si sintetizare a informatiei; 1. Cream impreuna o lista de subiecte de abordat. 2. Trimiteti articolele pe email in format Word. 3. Primiti bani lunar pentru articolele publicate (in functie de volumul redactat) in baza unui contract de drepturi de autor. Avantajele colaborarii : 1. Dezvoltare profesionala: 2. Lucrati in timpul liber, de acasa, fara targeturi. Nu exista un numar de articole pe care il solicitam colaboratorilor nostri. Astfel, puteti sa scrieti in timpul liber, in functie de disponibilitate si inspiratie. 3. Promovare viitoare: Veti fi prezentati in lista de colaboratori iar, articolele dvs vor trimite cititorul catre pagina de prezentare, unde, la solicitarea dvs, vom publica datele de contact. Sunt si alte elemente de promovare pe care vi le vom prezenta la interviu. 4. Beneficii financiare Articolele dvs vor fi platite. Plata se face obiectiv, in functie de numarul de caractere. Despre valoarea unui articol, modalitatea de plata si implicatii juridice vom discuta ulterior, dupa ce ne veti trimite solicitarea de colaborare. Va rugam sa trimiteti solicitarea de colaborare sub forma unui email pe adresa: [email protected] In acest email trimiteti textul, \"INFO\" si o prezentare a / CV-ului d-voastra.
Raspunde

adrian

Acum 9 ani

Sunt multe lucruri care trebuie verificate Calitatea fierului turcesc, unguresc, Procema... Coeficientul de armare ( poate is greseli grave de proiectare). Ancorarea carcasei elevatiei pilei daca e ancorat bine in radier Calitatea betonului (calitatea agregatelor, apa folosita su cantitatea de apa si ciment) Adancimea de forare a pilelor si calitatea lor Calitatea fierului la carcasele pilelor forate Pe scurt am o mare dezamagire, astia din parlament gandesc cu picioarele, adica au inceput lucrarea cu acoperisul, adica in loc sa refaca industria locala carr da produca materiale, aduc de peste tot, dau lucrarile la altii, romanii lucra la mana a saptea pe salarii mizere, sa vezi panarama de unde bani si materiale sa le intretina, in romania nu mai produce nimeni bitum, si adtia fac drumuri doar din asfalt nu betonate ca in germania, pe scurt vazut ce mita iau si proiectantii cand aleg solutiilr constructive, un exemplu la reabilitatea cailor ferate au ales stalpi metalici adusi din germania un locul celor din beton au lichidat industria romana, Procentul de furturu din materiale la drumuri se transmite din gura in gura ca e de 40% (compozitia asfaltului, balast) la cai ferate e de 12% alfet pica trenul
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus