Vineri,
09.12.2022
Cer Senin
Acum
8°C

FOTO. Constructia celui mai mare viaduct din Sibiu: "am scos 20 de m de pamant cu ciocanelul"

Viaductul Mihail Kogălniceanu a prins o formă apropiată de cea finală de săptămâna trecută, de când a fost finalizată montarea elementelor de peste 300 de tone și 61 de metri lungime ale porțiunii centrale.

Chiar dacă nu reprezintă elemente de o dificultate inginerească deosebită, șantierul viaductului Mihail Kogălniceanu reprezintă un punct de interes și numai pentru faptul că, la finalul acestui an, va reprezenta cea mai mare investiție locală din ultimii 25 de ani. Una de aproximativ 28 de milioane de lei, bani atrași din fonduri europene.

”Am început la sfârșitul lunii martie 2013. Primele lucrări au fost cele de deviere a rețelelor de utilități. Atunci am întâmpinat și primele probleme. De exemplu, la o țeavă de canal cu un diametru de 800 de mm, din oțel”, încep să povestească Paul Cojocaru și Horia Brad, managerii de proiect din cadrul asocierii de firme care execută lucrarea (Geiger Transilvania, respectiv grupul Construcții - Sinecon). Țeava respectivă subtraversa liniile de cale ferată, fiind introdusă prin metoda forajului dirijat. Mai pe românește, dintr-o groapă special săpată,țeava era bătută într-un capăt pentru a subtraversa liniile. Ulterior, cu ajutorul unui jet de apă sub mare presiune era scos pământul din țeava astfel introdusă sub pământ. ”Doar că, acum, după ce a fost «bătută» cam jumătate din țeavă, s-a blocat. Nu mai înainta, ceva îi oprea înaintarea”, amintesc inginerii pățania de anul trecut. În final, s-a dovedit că era vorba doar de o platbandă, dar la momentul ”blocajului” nimeni nu a dorit să riște cu țeava introdusă pe o lungime de aproape 30 de metri. ”Muncitorii, precum cei din mine, au intrat cu un ciocănel în țeava respectivă pentru a scoate pământul și a ajunge la blocaj. Cu ciocănelul săpau pământul și cu un cărucior pe rulmenți era scos. Am încercat și cu jet de apă la mare presiune, dar nu a mers. Până la urmă, s-a ajuns la platbanda respectivă și ne-am dat seama că, dacă mai dădeam de două ori în țeavă, aceasta și-ar fi continuat înaintarea. Dar cine era dispus să riște?”, povestesc acum oamenii de pe șantier.

300 de tone pe 61 de metri

Deschiderea principală a viaductului măsoară 61 de metri. Este formată din trei rânduri de perechi de grinzi, montate în cursul ultimelor săptămâni pe poziții, cu ajutorul a două macarale de câte 220 de tone fiecare. ”Acest tablier central traversează liniile trei și patru de cale ferată, linii care sunt funcționale și pe unde trenurile trec la o oră sau la o oră și jumătate. Cum aceste linii nu pot fi închise, tablierul central a putut fi montat doar între intervale foarte precise. Cele mai mari elemente au fost montate noaptea, când există un interval maxim de trei ore între trecerea a două trenuri”, amintesc cei doi ingineri, manageri de proiect.

Cu elementele tablierului central montate pe poziție, o echipă de sudori lucrează la asamblarea grinzilor viitorului viaduct. ”Au fost montate pe trei tronsoane, fiecare cu o lungime de aproximativ 20 de metri și o greutate de aproximativ 100 de tone”. Cele 300 de tone stau sprijinite pe două pile a căror formă este cel puțin neobișnuită: au forma unor arcade. Aceste forme vor fi văzute doar de cei din tren.

Elementele metalice ale viitorului viaduct se vor sprijini la ambele capete pe două rampe construite de o parte și de alta a viaductului. Pentru susținerea subterană a viaductului au fost forați 72 de piloți cu un diametru de 1080 mm la 17 metri adâncime.

Gata în decembrie

Constructorii estimează că peste viaductul care va avea în final o lungime de 400 de metri se va circula din luna decembrie a acestui an. ”Este o provocare, este un proiect de anvergură față de ceea ce am făcut până acum. Am lucrat și la autostradă, dar acest viaduct este un lucru deosebit. Tratează cu multă atenție și pietonii și bicicliștii și – până la urmă – și locatarii, pentru că există acele bariere acustice… Tot pasajul va fi luminat, deci va fi o lucrare frumoasă pentru Sibiu și credem că în următorii ani va contribui mult la dezvoltarea zonei”, spun cei doi manageri de proiect.

Viitorul viaduct are o înălțime care permite electrificarea ulterioară a liniei de cale ferată și va fi prevăzut cu rampe atât pentru pietoni, cât și pentru bicicliști.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

18 comentarii

george

Acum 7 ani

Speram ca domnii de la geiger transilvania sa asfalteze acest viaduct la sfarsit, cum trebuie. Nu cum au asfaltat calea cisnadiei, care este in momentul de fata o rusine imensa. S-a umplut de gropi, a puscat asfaltul la canale, s-a facut un imens sant la intrare pe siretului, intr-un cuvant, o batjocura. Mergeti la podul de la broscarie sa vedeti ce strat de uzura au tras. Deja iasa gropi si acolo. Numai bataie de joc se lucreaza in sibiu la strazi. Calitate zero. Se inaugureaza cu fast si dupa aceea crapa toate.
Raspunde

cfr

Acum 7 ani

Ce mogul a avut interesul de a viabiliza zona respectiva?
Raspunde

Joan

Acum 7 ani

Daca imi aduc aminte pe Cisnadiei nu au asfaltat Orsa Asfaltos?
Raspunde

asfaltator

Acum 7 ani

nu cred ca este cea mai mare investitie din ultimi 25 de ani,nu cred ca depaseste ,piata de zarzavaturi si brinza de la sala transilvania ce s-a mai vorbim de marele proiect spitalu regional de urgenta ala nou ,nu asta de il avem de 200 ani cu facut niste cirpeli ca la asta ne pricepem ,cu bani bagati in reparati construia unu nou in afara orasului cum este peste tot in lume
Raspunde

pt cfr

Acum 7 ani

zona de vest va fi in expansiune de catre foarte multi dezvoltatori. podul era foarte necesar.
Raspunde

pt asfaltator

Acum 7 ani

piata de zarzavaturi de la sala transilvania nu este investitie a consiliului local ci al celui judetean. sala a fost construita inainte de 90. spitalul la fel este al consiliului judetean. deci acest viaduct este cea mai mare investitie a consiliului local sibiu de dupa revolutie.
Raspunde

@@@

Acum 7 ani

pt @6 se vede ca abia ai picat in Sb :) Polivalenta e inainte de 90?:))))))))) Al naibii comunistii aia, obsedati de sticla domle, nu betoane ! :)) Ia incearca un 98 ! Cam aceasi perioada cu Ingineria si turn BCR.
Raspunde

@George

Acum 7 ani

Calea Cisnadiei a fost asfaltata de Morsa Asfalt, nu de Geiger. Geiger a făcut Calea Poplacii care arata cam cel mai bine din Sibiu. Pe podul din V Aaron trec in fiecare zi si nu stiu ce gropi vezi tu!
Raspunde

ptr 8

Acum 7 ani

Eu cand s-a asfaltat calea cisnadiei, i-am vazut pe cei de la geiger. In fine.... daca e asa , imi cer scuze. Pe podul din broscarie a inceput sa se marunteasca asfaltul in zona giratoriului si o groapa a aparut din sensul autostrazii cand intrii in giratoriu. Nu mai vb de faptul ca e turnata cu denivelari banda. Primaria trebuie sa nu mai accepte la receptie astfel de lucrari. Intr-un an va trebui facuta si oct goga. E praf. Turnat denivelat asfaltul, canale, si a inceput sa crape. E inadmisibil ca dupa 2 ani o strada data in folosinta sa arate asa. Ex calea cisnadiei si oct goga. O rusine si o bataie de joc de banul public.
Raspunde

...

Acum 7 ani

...prea usor se receptioneaza lucrarile. Oare exista o lista standard de verificari care se fac la receptie? Daca exista (si se si aplica) si rezultatele sunt cele care se vad, eu zic ca trebuie urgent revizuita
Raspunde

un curios

Acum 7 ani

Ce mari *scule* pot fi numiti observatori de lucrari.
Raspunde

io

Acum 7 ani

C.Cisnadiei este in garantie...asa ca o va reface constructorul....Geiger a facut in gen lucrari de calitate....cei care fac cele mai de cacao lucrari sunt cei de la DPC
Raspunde

profu\' de lb. română

Acum 7 ani

”Muncitorii, precum cei din mine, au intrat cu un ciocănel în țeava respectivă pentru a scoate pământul și a ajunge la blocaj.\"...Hahahaha! Traiane, ce-i cu agramatismele? Exprimarea corectă este \"”Muncitorii, precum cei ca mine, au intrat cu un ciocănel în țeava respectivă pentru a scoate pământul și a ajunge la blocaj.\"
Raspunde

@porcu\' de lb. română

Acum 7 ani

Tatăl meu lucrează-n mine. Este chirurg.
Raspunde

Bagator in seama

Acum 7 ani

Daca este sa o zicem pe aia dreapta cam toti sunt o apa si un pamant. geiger parca este putin peste ceilalti asfaltatori dar o mai zbarcesc si ei( nici o problema, sa refaca in garantie). DPC este insa dezastru ecologic. nu pot intelege cum cineva tolereaza mizeriile lor de lucrari ( de fapt pot intelege, sunt interese si se scurg bani seriosi prin firma primariei). la subiect pot spune ca viaductul asta este un exemplu de ASA DA. Ca au scos pamantul cu lingurita sau nu este o jmecherie sa ridici magaoaia in 6 luni. Daca le iese si asfaltul de pe el atunci chiar ca sunt de toata isprava:)
Raspunde

Atata ura...

Acum 7 ani

Ziarul acesta s-a transformat in \"varsarea ofurilor\" de catre comentatorii lui, si in niciun caz constructiv. Poate se referea la o mina(cariera), precum cele de pe Valea Jiului...ce este atat de contestat? Unii oameni pur si simplu nu au viata proprie si traiesc prin \"corectarea\" altora aka, pe romaneste: barfa! Poate asta din cauza comunistilor, acum ne-am dat drumul la gura, insa prea mult si fara discernamant, influentati masiv de mass-media dominata de masoni! Traiti-va viata, ca si cum ar fi ultima zi! P.S. nu am nicio problema, ci doar apreciez ceea ce mi s-a oferit neconditionat, si anume timp, sanatate, bunavointa! De ce as fi rautacios, si nu doar, cel mult critic?
Raspunde

dan

Acum 7 ani

Cel cu polivalenta 98 mai documenteaza si dovedeste ca nu esti si tu picat in sibiu
Raspunde

WD

Acum 7 ani

LUCRU RO
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus