Ministrul Transporturilor anunța de curând că până la demararea lucrărilor la autostrada Sibiu-Pitești, actualul drum național 7, pe Valea Oltului, va fi lărgit la trei benzi de circulație, acolo unde se poate. Pe secțiunea din județul Sibiu a Văii Oltului deja se lucrează de luni bune, iar pe undele porțiuni se conturează a treia bandă de circulație.
"În loc să stai 50 de kilometri în spatele unui TIR, stai doar trei şi apoi depăşeşti", declara Ioan Rus, ministrul transporturilor, despre traficul pe DN7. Anunțul ministrului Ioan Rus a fost făcut cu ocazia prezentării Master Planului pentru Transporturi, în urmă cu aproape două săptămâni, însă lucrările pe Valea Oltului au demarat încă din a doua parte a anului trecut. Începând cu localitatea Lazaret și până la ieșirea din defileu, la Boița, s-a intervenit la consolidarea malului drept al Oltului și la lărgirea carosabilului. Liviu Crețu, directorul secției Sibiu a Drumurilor Naționale, a declarat pentru Turnul Sfatului că lucrările sunt mult mai complexe de atât și că se vor întinde pe o perioadă mai lungă de timp. ”Pe acel sector de drum la care faceți referire CNADNR-ul are un proiect mai mare. S-a lucrat la consolidare, așa cum ați putut observa, și se vor face o serie de analize și studii, urmând ca acolo unde este cazul să apară și cea de-a treia bandă de circulație. Însă lucrurile nu se vor face de azi pe mâine, ci în timp, la capătul unor analize serioase”, a declarat Liviu Crețu. Conform acestuia, pe sectorul de drum aflat pe raza județului Sibiu, se va lucra pe toată durata anului 2015, cât și în 2016. În afară de partea carosabilă, intervenții importante vor avea loc și în munte, urmând a se consolida versanții pentru a înlătura pericolul căderii pietrelor. Lucrările vor fi foarte asemănătoare cu cele care s-au efectuat deja, tot pe Valea Oltului, în zona localităților Brezoi și Călimănești.
Am cerut un punct de vedere și din partea unui șofer profesionist cu privire la apariția unor zone cu trei benzi pe Valea Oltului și cum pot ele ajuta la fluidizarea traficului. ”Orice îmbunătățire adusă unui sector de drum cum este Valea Oltului trebuia făcută acum zece ani, nu azi. Iar dacă asta nu înseamnă o autostradă nouă atunci este cam inutilă. Să zicem că fac zece, nu trei sau patru porțiuni cu trei benzi de circulație, deși eu nu văd unde le-ar putea face să fie rentabile. Dar să zicem că le fac. Știți cât înseamnă asta într-un drum București – Nădlac, sau Pitești-Nădlac? Un minut, maxim două! Te oprești o dată să mergi la toaletă și e același lucru. Autostrăzile nu se fac pentru șoferii care vor să meargă la munte sau la Sibiu , în concediu, se fac pentru traficul greu, pentru marfă, noi cu TIR-urile ducem economia”, a declarat Alin Drăgan, șofer profesionist, angajat la o companie din Pitești.
Revenind la autostrada Sibiu-Pitești, ea urmează a fi construită, cel mai devreme, începând cu anul 2016. "Am făcut analize, para-analize şi până la urmă am renunţat la ideea de a face autostradă fazată. În zona respectivă de munte, înaltă, este complicat să refaci şantierele şi s-o transformi din drum expres. Am analizat cu maximum de corectitudine şi vom intra direct în autostrada Piteşti-Sibiu, de fapt Curtea de Argeş-Sibiu", a mai declarat ministrul Ioan Rus, în urmă cu două săptămâni.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: valea oltului , Ioan Rus , Turnul Sfatului , Ministrul Transporturilor , Liviu Crețu , Văii Oltului , Master Planului General , Alin Drăgan , Poliției Drumurilor Naționale
Vizualizari: 2604
Ultimele comentarii
Acum 53 minute
Sebastian Petrumihai Dendrologea ( pensionar, 50 de ani, senator )
Acum 56 minute
Mangalitza Intotero_Trifoi
Acum 57 minute
Asdfasdf
Acum 1 oră
Asdfasdf
Acum 1 oră
Un român