Duminică,
02.10.2022
Parțial Noros
Acum
15°C

Reprezentantii Max Boegl mai promit inca o data ca se apuca de reparat pista Aeroportului

Reprezentanții firmei germane Max Boegl s-au întâlnit săptămâna trecută cu cei ai Consiliului Județean Sibiu și ai Aeroportului Internațional, pentru a discuta despre remedierea noii piste de decolare/aterizare. Capătul acestei piste a luat-o la vale în 2010, din cauza proastei proiectări, execuții și supravegheri, aveau să stabilească patru ani mai târziu experții solicitați să analizeze situația, în cadrul procesului la care s-a ajuns în cele din urmă.
”Marți, 17.03.2015, la sediul Consiliului Județean Sibiu a avut loc o ședință a Comisiei de recepție, la care au participat ca invitați și proiectantul și executantul care au luat act de toate deficiențele constatate până la momentul respectiv. În cadrul acestei întâlniri, s-au stabilit sarcini concrete pentru fiecare participant în parte (termene de remediere, modalități de remediere etc)”, se arată într-o informare semnată de președintele CJ Sibiu, Ioan Cindrea.
Informarea respectivă nu amintește și care sunt termenele asumate de constructor, în condițiile în care cei de la Max Boegl nu sunt la prima promisiune în ceea ce privește refacerea lucrărilor prost executate de ei. În cadrul procesului pornit pe urma deficiențelor de la pista aeroportului, în vara anului trecut, cei de la Max Boegl solicitau aplicarea soluției ”înțelegerii amiabile” și anunțau că sunt dispuși să înceapă lucrările de refacere încă de la începutul lunii noiembrie 2014. După cum poate oricine constata, aceste lucrări nu au mai început.

Acum urmează un protocol

În cadrul întâlnirii de săptămâna trecută, cei de la Max Boegl au arătat că ”se obligă să execute pe cheltuiala sa toate lucrările descrise în proiectul tehnic și în detaliile de execuție întocmite de proiectantul SC Search Corporation SRL”, se arată în informarea semnată de Cindrea. Proiectul de remediere prevede refacerea capătului pistei și îndulcirea pantei de la 1:2 la 1:4. Totodată, cei de la Max Boegl, susține Cindrea, se obligă și ”să achite reclamantelor (Consiliul Județean Sibiu și RA Aeroportul Internațional Sibiu) toate costurile ocazionate de litigiul în cauză, toate costurile necesare exproprierilor pentru cauză de utilitate publică a terenurilor care vor fi afectate de noua pantă a rambleului, cele legate de dirigenția de șantier și, în mod evident, toate costurile legate de refacerea rambleului prag 09”.
Și, pentru că până acum au avut loc doar discuții, autoritățile vorbesc și de un act scris, referitor la această situație. ”Subliniem faptul că, înțelegerea părților materializată prin intenția semnării la acest moment a unui Protocol, nu cuprinde niciun fel de obligație financiară în sarcina Consiliului Județean Sibiu sau a RA Aeroportul Internațional Sibiu, renunțarea la judecată și stingerea efectivă a litigiului de pe rolul Tribunalului specializat Mureș urmând a fi realizată efectiv doar după finalizarea tuturor lucrărilor de reparații (recepție finală fără obiecțiuni) a întregului obiectiv de investiții”, mai arată Ioan Cindrea.

Citește și Au capitulat: aeroportul va fi refăcut pe banii celor de la Max Boegl & co

 

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

hop

Acum 7 ani

daca nimeni nu-i controleeaza!!!!de ce safaca lucru bun?si nemtii devin balcanici aici in Romanika!!!!!!!!!!!!!!!!!!ce va tot mirati?
Raspunde

adi3

Acum 7 ani

cum se spune la telenovela in germana? aeroport cu parfum de max bogel
Raspunde

Hans-Reinhardt Benning

Acum 7 ani

Intrebari adresate beneficiarului (domnului Cindrea): 1. Cine va fi reprezentantul dvs. (dirigintele de santier), care a verificat proiectul de remediere si va supraveghea si coordona lucrarile de remediere (controlorul tehnic de calitate) pana la receptia dupa terminarea lucrarilor?; 2. Care este perioada de garantie (5 ani?), dupa care se va face receptia finala a lucrarilor de remediere?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus