Reprezentanții firmei germane Max Boegl s-au întâlnit săptămâna trecută cu cei ai Consiliului Județean Sibiu și ai Aeroportului Internațional, pentru a discuta despre remedierea noii piste de decolare/aterizare. Capătul acestei piste a luat-o la vale în 2010, din cauza proastei proiectări, execuții și supravegheri, aveau să stabilească patru ani mai târziu experții solicitați să analizeze situația, în cadrul procesului la care s-a ajuns în cele din urmă.
”Marți, 17.03.2015, la sediul Consiliului Județean Sibiu a avut loc o ședință a Comisiei de recepție, la care au participat ca invitați și proiectantul și executantul care au luat act de toate deficiențele constatate până la momentul respectiv. În cadrul acestei întâlniri, s-au stabilit sarcini concrete pentru fiecare participant în parte (termene de remediere, modalități de remediere etc)”, se arată într-o informare semnată de președintele CJ Sibiu, Ioan Cindrea.
Informarea respectivă nu amintește și care sunt termenele asumate de constructor, în condițiile în care cei de la Max Boegl nu sunt la prima promisiune în ceea ce privește refacerea lucrărilor prost executate de ei. În cadrul procesului pornit pe urma deficiențelor de la pista aeroportului, în vara anului trecut, cei de la Max Boegl solicitau aplicarea soluției ”înțelegerii amiabile” și anunțau că sunt dispuși să înceapă lucrările de refacere încă de la începutul lunii noiembrie 2014. După cum poate oricine constata, aceste lucrări nu au mai început.
Acum urmează un protocol
În cadrul întâlnirii de săptămâna trecută, cei de la Max Boegl au arătat că ”se obligă să execute pe cheltuiala sa toate lucrările descrise în proiectul tehnic și în detaliile de execuție întocmite de proiectantul SC Search Corporation SRL”, se arată în informarea semnată de Cindrea. Proiectul de remediere prevede refacerea capătului pistei și îndulcirea pantei de la 1:2 la 1:4. Totodată, cei de la Max Boegl, susține Cindrea, se obligă și ”să achite reclamantelor (Consiliul Județean Sibiu și RA Aeroportul Internațional Sibiu) toate costurile ocazionate de litigiul în cauză, toate costurile necesare exproprierilor pentru cauză de utilitate publică a terenurilor care vor fi afectate de noua pantă a rambleului, cele legate de dirigenția de șantier și, în mod evident, toate costurile legate de refacerea rambleului prag 09”.
Și, pentru că până acum au avut loc doar discuții, autoritățile vorbesc și de un act scris, referitor la această situație. ”Subliniem faptul că, înțelegerea părților materializată prin intenția semnării la acest moment a unui Protocol, nu cuprinde niciun fel de obligație financiară în sarcina Consiliului Județean Sibiu sau a RA Aeroportul Internațional Sibiu, renunțarea la judecată și stingerea efectivă a litigiului de pe rolul Tribunalului specializat Mureș urmând a fi realizată efectiv doar după finalizarea tuturor lucrărilor de reparații (recepție finală fără obiecțiuni) a întregului obiectiv de investiții”, mai arată Ioan Cindrea.
Citește și Au capitulat: aeroportul va fi refăcut pe banii celor de la Max Boegl & co
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Aeroportul Internațional Sibiu , Ioan Cindrea , Consiliul Judetean Sibiu , Consiliului Județean Sibiu , Max Boegl , Search Corporation , Aeroportului Internațional Sib
Vizualizari: 676
Ultimele comentarii
Acum 17 minute
Sibianul
Acum 20 minute
Ger
Acum 20 minute
D.M.
Acum 23 minute
B
Acum 25 minute
Da!