Societatea Piețe SA Sibiu admite că în acest domeniu, competența ei este limitată la efectuarea operaţiunilor de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a autovehiculelor, aceasta neîndeplinind calitatea de agent constatator. În opinia juriștilor societății, poliția locală are dreptul de a face constatările și de a solicita ridicarea mașinilor.
De cealaltă parte, avocatul Lucia Crăciuneanu înțelege din sentința dosarulului 7003/85/2013 că măsurile de constatare și sancționare a opririi/staționării neregulamentare nu pot fi dispuse nici de poliția locală, deoarece agenții acesteia acționează ca împuterniciți ai primarului. Sentința, susține avocatul Lucia Crăciuneanu, prevede exact acest lucru: să se elimine din textul hotărârii de consiliu local articolul care prevede că aceste competențe de a constata și de a aplica sancțiuni contravenționale aparține agenților constatatori împuterniciți ai Primarului Municipiului Sibiu.
Răspunsul primit de la Primăria Sibiu:
INFORMARE
privindridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea autovehiculelor şi vehiculeleor de orice fel staţionate şi oprite neregulamentar în municipiul Sibiu
1. PREMISE
1.1 CICLU PROCESUAL IN DOSAR NR. 5888/85/2012
1.1.1 In anul 2013 Tribunalul Sibiu a pronuntat sentinţa nr. 3569/2013 în dosar nr. 5888/85/2012 prin care a dispus anularea în parte a Regulamentului privind activitatea de ridiare, transport depozitare şi eliberarea autovehiculelor şi vehiculelor de orice fel cuprins în Anexa nr. 3 la HCL nr. 103/2011, raportat la aplicarea sancţiunilor principale şi complementare prevăzute de art. 1 alin. 2 pct. 1 şi art. 1 alin. 2 pct. 2, art. 3 şi art. 14 din Regulament.
1.1.2. În anul 2014 Curtea de Apel Alba Iulia a statuat irevocabil prin decizia nr. 1297/2014 pronunţată în dos.nr. 5888/85/2012, ca urmare a soluţionării recursului împotriva sentinţei nr. 3569/2013, următoarele:
„... se anulează art. 3 alin. 1 din Anexa 3 aprobată la HCL nr. 103/2011 doar în ceea ce priveşte competenţa intimatei SC PIEŢE SA de a solicita în calitate de agent constator ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea autovehiculelor şi vehiculeleor de orice fel staţionate şi oprite neregulamentar în municipiul Sibiu”.
Conform dispoziţiilor art. 23 din Legea nr. 554/2004, Decizia nr. 1297/2014 pronunţată în dos.nr. 5888/85/2012 a fost publicată în Monitorul oficial al judeţului Sibiu nr. 5 din Mai 2014.
Concluzie:
În considerentele Decizia nr. 1297/2014 pronunţată în dos.nr. 5888/85/2012, Curtea statuează urmăroarele:
„Conform dispoziţiilor art. 7 lit.h din Legea nr. 155/2010, poliţia locală are competenţa de a constata contravenţii şi de aplica sancţiuni pentru încălcarea normelor privind oprirea, parcarea autovehiculelor şi accesul interzis, având dreptul de a dispune măsuri de ridicare a autovehiculelor staţionate neregulamentar.
În consecinţă, competenţa SC PIEŢE SA este limitatăla efectuarea operaţiunilor de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a autovehiculelor, aceasta neîndeplinind calitatea de agent constatator, în sensul OUG nr. 195/2002 şi al Legii nr. 155/2010 pentru a putea dispune sau solicita măsura ridicării vehiculelor oprite sau staţionate neregulamentar.”
1.2 CICLUL PROCESUAL IN DOSAR NR. 7003/85/2013
Prin sentinţa civilă nr. 2762/2014 pronunţată în dosar nr.7003/85/2013, instanţa de fond dispune următoarele:
1. admite acţiunea în contencios administrativ formulată de reclamanta Crăciuneanu Lucia Maria şi
2. anulează din Regulamentul privind activitatea de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a autovehiculelor şi vehiculelor de orice fel oprite sau staţionate neregulamentar pe domeniul public şi privat al Municipiului Sibiu aprobat prin art. 3 din HCL nr. 103/2011 următoarele:
a. art. 1 alin. 2 pct. 2 alin. ultim din Anexa nr. 3 la HCL nr. 103/2011 conform căruia pentru categoriile de autovehicule şi vehicule de orice fel prevăzute la alin. 2, competenţa de a constata şi aplica sancţiuni contravenţionale aparţine agenţilor constatatori împuterniciţi ai Primarului Municipiului Sibiu;
b. art. 3 alin. 1 din anexa 3 a HCL nr. 103/2011 doar cu privire la competenţa SC Pieţe Sibiu SA de a solicita în calitate de agent constatator ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea autovehiculelor şi vehiculelor de orice fel oprite sau staţionate neregulamentar pe domeniul public şi privat al Municipiului Sibiu, menţinând în rest dispoziţia;
c. art. 14 din anexa 3 a HCL nr. 103/2011 care prevede că sancţionarea şi constatarea contravenţiilor se face de către agenţii constatatori împuterniciţi ai Primarului Municipiului Sibiu.
Concluzie:
- Sentinţa civilă nr. 2762/2014 pronunţată în dosar nr.7003/85/2013 este fundamentată şi menţine în totalitate dispoziţiile Deciziei nr. 1297/2014 pronunţată de Curtea de Apel Alba Iulia în dos. nr. 5888/85/2012.
- S-a apreciat că promovarea recursului împotriva sentinţei civile nr. 2762/2014 nu se impune fiind autoritate de lucru judecat în materie
- Prin Dispoziţia nr. 402 din 09.02.2015 emisă de Viceprimarul municipiului Sibiu a încetat calitatea de agenţi constatatori a unor angajaţi ai SC Pieţe SA.
Referitor la întrebări:
- Conform dispoziţiilor art. 7 lit.h din Legea nr. 155/2010, poliţia locală are competenţa de a constata contravenţii şi de aplica sancţiuni pentru încălcarea normelor privind oprirea, parcarea autovehiculelor şi accesul interzis, având dreptul de a dispune măsuri de ridicare a autovehiculelor staţionate neregulamentar.
Competenţa SC PIEŢE SA este limitată la efectuarea operaţiunilor de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a autovehiculelor, aceasta neîndeplinind calitatea de agent constatator, în sensul OUG nr. 195/2002 şi al Legii nr. 155/2010 pentru a putea dispune sau solicita măsura ridicării vehiculelor oprite sau staţionate neregulamentar
- Sentinţa civilă nr. 2762/2014 pronunţată în dosar nr.7003/85/2013 este fundamentată şi menţine în totalitate dispoziţiile Deciziei nr. 1297/2014 pronunţată de Curtea de Apel Alba Iulia în dos. nr. 5888/85/2012.
S-a apreciat că promovarea recursului împotriva sentinţei civile nr. 2762/2014 nu se impune fiind autoritate de lucru judecat în materie. ( a se vedea circumenstanţele cauzei enunţate în premise).
- Nu există temei juridic pentru rambursarea taxelor de ridicare a autovehiculelor.
- Nu se impune modificarea HCL nr. 103/2011. ( a se vedea considerentele din premise).
Şef serviu juridic, contencios şi registru agricol,
Dana Alexandru
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Consiliu Local , Tribunalului Sibiu , Monitorul Oficial , Primăria Sibiu , Piețe Sibiu , Apel Alba , Consiliului Local Sibiu , Apel Alba Iulia , Primăriei Sibiu , Reprezentanții Primăriei Sibiu , Tribunalul Sibiu , Municipiului Sibiu , Societatea Pieţe , Crăciuneanu Lucia Maria , Dana Alexandru , Doar Poliția Rutieră , Lucia Crăciuneanu , Primarului Municipiului Sibiu , Prin Dispoziţia
Vizualizari: 1503
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Gigel
Acum 3 ore
Emil
Acum 3 ore
Bitt Dannman
Acum 3 ore
Adrian
Acum 3 ore
Emil