Sâmbătă,
13.09.2025
Ceata
Acum
11°C

Heinrich Petra, sibianul care a lucrat 23 de ani pentru BMW in Germania: Mi-as cumpara un VW Passat Coupe

Născut în Sibiu și absolvent al Liceului Gheorghe Lazăr, Heinrich Petra are o experiență de 23 de ani în Germania, timp în care a lucrat pentru BMW, inclusiv la dezvoltarea, de la zero, a proiectului Mini Cooper. Începând cu anul acesta dr. Petra predă la Universitatea Lucian Blaga din Sibiu. Zilele trecute el a ținut niște cursuri pentru studenții Facultății de Inginerie, ocazie cu care a declarat că, dacă nu ar avea permanent o mașină marca BMW la dispoziție, și-ar cumpăra un VW Passat Coupe.

„Probabil că, din punct de vedere al tehnicii și raportului preț-calitate, aș cumpăra un VW Passat Coupe. Este o mașină frumoasă, este foarte bine lucrată. O alternativă ar fi tot de la VW, Touareg. Nu aș opta pentru mașini americane, nici japoneze… Dacă ar fi să aleg între Mercedes, BMW și Audi, aș alege BMW”, a declarat dr. Petra, citat de site-ul ulbsibiu.ro

Tot la capitolul mașini, Heinrich Petra, a explicat și care sunt, din punctul lui de vedere, principalele diferențe între o mașină nouă și una la mâna a doua. ”Problema este următoarea: dacă iei o mașină nouă, de obicei, după un an de zile pierde până la 20% din valoare. Din punct de vedere tehnic, astăzi mașinile sunt atât de bine făcute, încât dacă îți cumperi o mașină care are 20-30.000 de km, nu este nicio problemă. Cine nu are atât de mulți bani, nu vrea să arate că are o mașină nouă, eu cred că este mai bine dacă plătește pentru o mașină uzată, dar o marcă bună. Probabil că pentru un BMW, un Mercedes sau Audi, după 2-3 ani ar plăti doar 60-70% din prețul ei, mașina ar avea 25-30.000 de km, fapt ce nu are nicio importanță. Din punct de vedere financiar, este avantajos să cumperi o mașină uzată. Se întâmplă și în Germania”, spune Petra.

Cât privește supermașinile precum cele produse de Ferrari sau Lamborghini, dr. Petra vede în ele motive de distracție. ”Acestea sunt jucării. Sunt mașini pentru oameni peste 60 ani, cu foarte mulți bani și care cred că dacă au o astfel de mașină, cu care să facă gălăgie pe stradă, sunt din nou tineri. Probabil ar fi și cu o blondină lângă ei. Nu sunt genul meu. Sunt mașini exotice, pentru oameni care vor să arate mai mult decât sunt. Dar, este foarte bine că sunt oameni care cumpără astfel de mașini, pentru că se dezvoltă noi tehnologii, care se transferă apoi și la celelalte mașini”, mai spune Petra.

Sibianul stabilit în Germania a demontat și mitul conform căruia mașinile din ziua de astăzi nu mai sunt la fel de bine făcute precum cele de acum 20 de ani. ”Este aceeași treabă cu ce vorbesc oamenii mai în vârstă, că atunci când eram eu tânăr, era zăpada mai mare. A fost la fel. Doar că eram mai mici și vedeam zăpada mai mare. Am auzit și aceste povești dar nu este adevărat. Mașinile de acum sunt mult mai sigure, sunt mult mai puține probleme tehnice acum. Înainte, schimbai uleiul la 5000 de km., acum avem o problemă cu service-urile, pentru că nu se mai câștigă bani cu repararea mașinilor. Dacă e o mașină nouă, mergi în service după 30.000 de km., adică mai mult de doi ani. Până atunci nu te vede. Pentru mine, chestiunea este o poveste”, concluzionează dr. Petra.

Sfat către studenții din Sibiu:

”În perioada în care eu am plecat din țară, diferența dintre tehnologia din România și cea din Occident era foarte mare. Pregătirea teoretică era foarte bună, dar partea materială era mizerabilă. Azi avem o altă situație. Tehnologia din Occident o găsești și la Sibiu. Nu strică să treacă, în primii zece ani, pe la mai multe firme. Asta îi ajută să învețe diverse tehnologii, moduri de lucru. Unde să rămână apoi, este o decizie personală a fiecăruia. Singura recomandare este să schimbe puțin domeniile, companiile, să aibă o perspectivă mai amplă asupra a ceea ce îi interesează”.

Cine este:

Heinrich Petra a crescut la Săliște, unde a fost nevoit să plece din cauza războiului, iar facultatea a urmat-o la Cluj și Brașov. Apoi, a făcut cunoștință cu sistemul muncitoresc comunist. Mai întâi la Intreprinderea de Construcții Speciale, în București, după care, din 1968, a revenit la Brașov, fiind inginer la Institutul Cercetări pentru Automobile și Tractoare. În anul 1970 a părăsit România, pentru Germania, unde cea mai mare parte a vieții, 23 de ani, și-a petrecut-o la uzinele BMW. După ani de muncă a fost recompensat cu posibilitatea de a dezvolta marca Mini Cooper.

Foto: ulbsibiu.ro

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

18 comentarii

io

Acum 10 ani

Acest domn ar trebui sa deschida o afacere in domeniu,unde sa dea de lucru la oameni,nu sa isi gaseasca un post\"caldut\",probabil platit de statul roman,pe care l-a \"muls\" destul invatind in Romania pe gratis si muncind apoi ptr.nemti.
Raspunde

Oz

Acum 10 ani

Acest domn este pensionar si foarte bine face ca preda. Astfel mai multi au acces la partea practica a tehnologiilor
Raspunde

io

Acum 10 ani

Daca este pensionar si o face onorific(adica pe degeaba) este oarecum o refacere a nedreptatii pe care a dus-o el statului roman,care dupa ce l-a format pe degeaba,nu a avut nimic de pe urma lui.
Raspunde

marginean

Acum 10 ani

ia mai lasati cautatul de nod in papura, experienta unuia care vine din practica si nu de oriunde, e f. importanta pentru studenti, fiti siguri ca aduce un aport mai mare decat teoreticieni carieristi corupti.
Raspunde

Bai

Acum 10 ani

Io, ești un bou comunist. La tine, nedreptatea adusă statului roman continua.
Raspunde

io

Acum 10 ani

Chiar ma intereseaza parerea Dv. Va rog comentati in continuare,cum acesti indivizi(pot da nenumarate exemple) se intorc dintr-o data in patria mama si vor sa mai suga niste avantaje,inainte de a da ortul popii.
Raspunde

Comunistule

Acum 10 ani

Sași si-au plătit plecarea si in cash si prin Proprietăților care le-au fost confiscate,iar omul ăla vine sa DEA nu sa ia, pentru ca pensia lui de BMW face cât zece salarii de-ale lui bondrea. Si-apoi cine p. L.m ești tu ca sa judeci un om ca asta??? De unde știi ca poate nu-si donează salariul orfanilor? Si lăsa politetea de conjunctura ca tot un bou ești. Poți sa m-a tutuiesti ca nu ma supăr.
Raspunde

Si

Acum 10 ani

Vezi ca Greșelile sunt de la ***ul asta de tastatura care modifica ea cuvintele după cum are chef
Raspunde

@7 , @8

Acum 10 ani

Bah melculee, greseli la tastatura faci pentru ca te ustura ochii . Ochii te ustura de la prea multa laba.
Raspunde

rety

Acum 10 ani

ai dreptate de unde crezi ca are ,voiuculescu sa-si plateasca ,lachei si mascarici ,[gidea ,badea ] asta din urma nu vede nu mai nazism ,este afectat tare ,dupa esecu lui ,ponta in alegeri ,e normal va dati seama ce premii primeau daca inoxicarea maselor cu tot felu de baliverne si minciuni reusea ,bai mascariciu ,lui voiculescu [badea ]bani carei-i primesti sunt din vinzarea sasilor in perioada 80 -90 ,si mai laso cu nazismu ,bou balti ,esti afectat ca ai ratat premierea si tu si raspopitu [gidea ,ciuvica ,etc ] sunteti penibili ,daca aduce o noua investitie in sibiu,adicaconstructia de BMW la sibiu este o ,mare realizare ,aici la sibiu find o mare traditie in industrie de masini ,find foarte multa mina calificata in domeniu ,ca nu se va duce la badea in republica prazburgia ,ca la aia au adus [olsit ,cielo ,si ford ] rezultatu se vede ,si-au luat talpasita repede
Raspunde

b_g

Acum 10 ani

eu zic ca isi luau talpasita chiar daca erau in Sibiu, Cluj sau indifferent unde in tara asta. De vina este sistemul si oamenii de *** care ne conduc si fac front comun sa se scape unu pe altul de parnaie, un investitor vine daca are conditii, autostrada, aeroport international etc, pai la noi infrastructura e de ***. Faptul ca acest domn a venit sa predea in Sibiu e un lucru foarte bun, conteaza foarte mult sa avem oameni in invatamant care vin din productie, nu ca cei care nu au avut o surbelnita niciodata in mana si ei au deja titlul de Doctor, ca acum doctorate se fac pe banda rulanta. Cunosc La Facultatea de Inginerie oameni care au titlul de doctorat si recunosc ca nu au pus niciodata mana pe o surubelnita, patent sau mai stiu ce scule dar sunt si oameni care au venit din industrie si se vede diferenta credeti-ma.
Raspunde

b_g

Acum 10 ani

eu zic ca isi luau talpasita chiar daca erau in Sibiu, Cluj sau indifferent unde in tara asta. De vina este sistemul si oamenii de *** care ne conduc si fac front comun sa se scape unu pe altul de parnaie, un investitor vine daca are conditii, autostrada, aeroport international etc, pai la noi infrastructura e de ***. Faptul ca acest domn a venit sa predea in Sibiu e un lucru foarte bun, conteaza foarte mult sa avem oameni in invatamant care vin din productie, nu ca cei care nu au avut o surbelnita niciodata in mana si ei au deja titlul de Doctor, ca acum doctorate se fac pe banda rulanta. Cunosc La Facultatea de Inginerie oameni care au titlul de doctorat si recunosc ca nu au pus niciodata mana pe o surubelnita, patent sau mai stiu ce scule dar sunt si oameni care au venit din industrie si se vede diferenta credeti-ma.
Raspunde

Bsi_Hermannstadt

Acum 10 ani

E util ca impartaseste experienta sa, asta nu inseamna ca trebuie sa luam de bun tot ce ne spune un om care-a lucrat doar in Germania. \"Constructorii japonezi de autoturisme domina autoritar clasamentul celor mai fiabile marci de masini din lume. Astfel, pe primele trei locuri se afla modele japoneze, iar in top 10 se afla alte patru marci nipone. Lider este divizia de lux a Toyota, Lexus. Toyota si varianta de lux a Honda, Acura, completeaza podiumul topului anual al Consumer Reports, referitor la cele mai fiabile masini, informeaza USA Today. Toate modelele Lexus si Acura au punctat peste scorul mediu al fiabilitatii, in timp ce modelele Toyota, Mazda si Infiniti au avut punctaje cel putin la nivelul mediei. Range Rover Sport, cel mai reusit SUV construit vreodata. Singurele modele europene incluse in top sunt Audi, pe locul patru, si Volvo, pe sapte. De altfel, producatorul german a urcat usor in topul fiabilitatii - de pe locul opt, in anul 2012. Cele mai bune modele Audi sunt A6, Q7 si Allroad, cu punctaj al fiabilitatii mult peste valoarea medie.\"
Raspunde

@10

Acum 10 ani

Dar daca o aduce la Iasov , poate e si asta un spion trimis sa puna umarul la sabotarea sibiului ia fi vigilent si urmareste-l ca am auzit ca tot cu aia din Iasov voteaza
Raspunde

of

Acum 10 ani

n ai reusit sa furi prin germania si te ai gandit la pensie sa vii in gasca lui oprean sa umplii sacul?oricum aici ai o gramada de studente din vl ce ti face felatie pt diplome...tara nebunilor
Raspunde

@comunistule

Acum 10 ani

Spune-i idiotului dar cred ca tot nu pricepe. Tine umbra pamantului degeaba.
Raspunde

@15

Acum 10 ani

Avem o problemă grea cu idioții ca tine a căror relație cu școala este asimptotică.... În afară de calomnii mizerabile, mai ai ceva de spus? Dacă nu, scutește-ne ochii de elucubrații urât mirositoare. Te rugăm!
Raspunde

@13

Acum 10 ani

romanii nu pot decat pe banda de depasire, ce tu nemti cu masinile lor mediocre, cei-mai-cei-mai sunt destul de buni pentru romani, iar de invatat, ce sa mai invete, stiu tot si fara scoala, eventual poate domnul profesor sa invete de la studenti cum se face, pardon cum se ...fura un Lexus.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus