Născut în Sibiu și absolvent al Liceului Gheorghe Lazăr, Heinrich Petra are o experiență de 23 de ani în Germania, timp în care a lucrat pentru BMW, inclusiv la dezvoltarea, de la zero, a proiectului Mini Cooper. Începând cu anul acesta dr. Petra predă la Universitatea Lucian Blaga din Sibiu. Zilele trecute el a ținut niște cursuri pentru studenții Facultății de Inginerie, ocazie cu care a declarat că, dacă nu ar avea permanent o mașină marca BMW la dispoziție, și-ar cumpăra un VW Passat Coupe.
„Probabil că, din punct de vedere al tehnicii și raportului preț-calitate, aș cumpăra un VW Passat Coupe. Este o mașină frumoasă, este foarte bine lucrată. O alternativă ar fi tot de la VW, Touareg. Nu aș opta pentru mașini americane, nici japoneze… Dacă ar fi să aleg între Mercedes, BMW și Audi, aș alege BMW”, a declarat dr. Petra, citat de site-ul ulbsibiu.ro
Tot la capitolul mașini, Heinrich Petra, a explicat și care sunt, din punctul lui de vedere, principalele diferențe între o mașină nouă și una la mâna a doua. ”Problema este următoarea: dacă iei o mașină nouă, de obicei, după un an de zile pierde până la 20% din valoare. Din punct de vedere tehnic, astăzi mașinile sunt atât de bine făcute, încât dacă îți cumperi o mașină care are 20-30.000 de km, nu este nicio problemă. Cine nu are atât de mulți bani, nu vrea să arate că are o mașină nouă, eu cred că este mai bine dacă plătește pentru o mașină uzată, dar o marcă bună. Probabil că pentru un BMW, un Mercedes sau Audi, după 2-3 ani ar plăti doar 60-70% din prețul ei, mașina ar avea 25-30.000 de km, fapt ce nu are nicio importanță. Din punct de vedere financiar, este avantajos să cumperi o mașină uzată. Se întâmplă și în Germania”, spune Petra.
Cât privește supermașinile precum cele produse de Ferrari sau Lamborghini, dr. Petra vede în ele motive de distracție. ”Acestea sunt jucării. Sunt mașini pentru oameni peste 60 ani, cu foarte mulți bani și care cred că dacă au o astfel de mașină, cu care să facă gălăgie pe stradă, sunt din nou tineri. Probabil ar fi și cu o blondină lângă ei. Nu sunt genul meu. Sunt mașini exotice, pentru oameni care vor să arate mai mult decât sunt. Dar, este foarte bine că sunt oameni care cumpără astfel de mașini, pentru că se dezvoltă noi tehnologii, care se transferă apoi și la celelalte mașini”, mai spune Petra.
Sibianul stabilit în Germania a demontat și mitul conform căruia mașinile din ziua de astăzi nu mai sunt la fel de bine făcute precum cele de acum 20 de ani. ”Este aceeași treabă cu ce vorbesc oamenii mai în vârstă, că atunci când eram eu tânăr, era zăpada mai mare. A fost la fel. Doar că eram mai mici și vedeam zăpada mai mare. Am auzit și aceste povești dar nu este adevărat. Mașinile de acum sunt mult mai sigure, sunt mult mai puține probleme tehnice acum. Înainte, schimbai uleiul la 5000 de km., acum avem o problemă cu service-urile, pentru că nu se mai câștigă bani cu repararea mașinilor. Dacă e o mașină nouă, mergi în service după 30.000 de km., adică mai mult de doi ani. Până atunci nu te vede. Pentru mine, chestiunea este o poveste”, concluzionează dr. Petra.
Sfat către studenții din Sibiu:
”În perioada în care eu am plecat din țară, diferența dintre tehnologia din România și cea din Occident era foarte mare. Pregătirea teoretică era foarte bună, dar partea materială era mizerabilă. Azi avem o altă situație. Tehnologia din Occident o găsești și la Sibiu. Nu strică să treacă, în primii zece ani, pe la mai multe firme. Asta îi ajută să învețe diverse tehnologii, moduri de lucru. Unde să rămână apoi, este o decizie personală a fiecăruia. Singura recomandare este să schimbe puțin domeniile, companiile, să aibă o perspectivă mai amplă asupra a ceea ce îi interesează”.
Cine este:
Heinrich Petra a crescut la Săliște, unde a fost nevoit să plece din cauza războiului, iar facultatea a urmat-o la Cluj și Brașov. Apoi, a făcut cunoștință cu sistemul muncitoresc comunist. Mai întâi la Intreprinderea de Construcții Speciale, în București, după care, din 1968, a revenit la Brașov, fiind inginer la Institutul Cercetări pentru Automobile și Tractoare. În anul 1970 a părăsit România, pentru Germania, unde cea mai mare parte a vieții, 23 de ani, și-a petrecut-o la uzinele BMW. După ani de muncă a fost recompensat cu posibilitatea de a dezvolta marca Mini Cooper.
Foto: ulbsibiu.ro
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: universitatea lucian blaga , Construcții Speciale , Heinrich Petra , Liceului Gheorghe Lazăr , Institutul Cercetări , Mini Cooper , Passat Coupe
Vizualizari: 975
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Periscop
Acum 7 ore
Excelent +1
Acum 7 ore
Bastiu
Acum 7 ore
Aci Duțu
Acum 8 ore
Emil