Cu un an 2011 în care traficul rutier de pe Calea Dumbrăvii a generat accidente în urma cărora s-au contabilizat inclusiv pierderi de vieți omenești, până la un 2013 în care numărul accidentelor pur și simplu a explodat, controversata instituire a sensului unic a generat și statistici pozitive: numărul accidentelor a scăzut.
La pachet cu străzile Octavian Goga și Calea Cisnădiei, Calea Dumbrăvii a devenit stradă cu sens unic pe porțiunea dintre intersecțiile cu Argeșului și Mihai Viteazul începând cu finele anului 2013. Măsura luată de Primărie a stârnit și opoziție din partea sibienilor: avocați de pe strada Octavian Goga au dat în judecată administrația, ba chiar au avut loc și campanii prin care se încerca determinarea autorităților să revină la vechea sistematizare.
Statisticile Poliției sibiene ilustrează că, până la momentul introducerii circulației în sens unic, Calea Dumbrăvii era una destul de periculoasă, atât pentru șoferi, cât și pentru pasageri, pietoni sau bicicliști. Cel mai nefericit an, din acest punct de vedere, este tocmai 2013, an în care pe porțiunea din Calea Dumbrăvii care acum are sens unic au fost înregistrate nu mai puțin de 17 accidente, unul dintre acestea ducând chiar și la decesul unei persoane. ”În anul 2013, s-au produs nouă accidente rutiere grave soldate cu decesul unei persoane şi rănirea gravă a altor opt, precum şi opt accidente uşoare soldate cu rănirea uşoară a zece persoane”, arată reprezentanții Inspectoratului de Poliție al Județului Sibiu, într-un răspuns transmis la solicitarea Turnul Sfatului.
Nu doar în 2013 au fost înregistrate pierderi de vieți omenești. O persoană a murit pe aceeași porțiune de stradă și în 2011, an însă mult mai ”liniștit” decât cel descris anterior. ”În anul 2011 s-au produs patru accidente rutiere grave soldate cu decesul unei persoane şi rănirea gravă a altor trei, precum şi un accident uşor soldat cu rănirea uşoară a unei persoane”, arată statistica Poliției.
Mai sunt accidente, dar nu atât de multe
Anul trecut, primul în care circulația se desfășoară precum în prezent, numărul accidentelor s-a redus cu două treimi, la fel ca și numărul victimelor. Au mai fost contabilizate doar trei accidente grave, alte trei accidente ușoare, iar în ceea ce privește numărul victimelor, cifrele rămân neschimbate: șase răniți, dintre care trei grav. Până pe 20 mai anul acesta, polițiștii au mai fost solicitați să constate două accidente, dintre care unul cu un rănit grav.
Aceleași statistici arată că, dacă până în 2013, printre cauzele accidentelor se numărau chiar și viteza sau traversarea neregulamentară, alături de neacordarea de prioritate și indisciplina bicicliștilor în trafic, anul trecut cauzele care au dus la astfel de evenimente au rămas neacordarea de prioritate pietonilor, neacordarea de prioritate vehiculelor și neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers.
Ce spun sibienii: a scăzut comerțul din zonă
Florin, de 60 de ani, vorbește ”în cunoștință de cauză” despre una dintre urmările imediate ale introducerii sensului unic pe o porțiune din Calea Dumbrăvii. ”A scăzut rulajul comercianților. Cu 50%, vă spun”. Șofer de 35 de ani, Florin apreciază modificările din circulație, chiar dacă el consideră că unele pot fi îmbunătățite. ”Cu vechiul sistem era foarte mare aglomerație, aici, pe Calea Dumbrăvii. Care nu mai duce la Dumbravă, ci duce în centru. Dar nu văd părți pozitive nici la actualul sistem. Poate făcut sens unic invers. Și, poate refăcute altfel sensurile pe străzile adiacente, astfel încât să ieși mai ușor de pe Calea Dumbrăvii. Dar sensurile unice în Sibiu nu sunt un lucru rău. Chiar dacă trebuie să fac un mic ocol să ajung undeva, sensurile unice cred că reduc numărul accidentelor”, adaugă Florin.
Cristi, de 47 de ani, locuiește în zonă și are o părere mai bună. ”Eu zic că e mai ok acum, din punctul de vedere al locuitorilor acestei zone. Traversarea străzii este mult mai facilă, trebuie să te mai asiguri doar într-o singură parte. Am impresia că strada este mult mai liniștită se intră și se iese mai ușor, în afară de intersecția cu bulevardul Mihai Viteazul. Înainte era mult mai aglomerat, iar acum se și parchează foarte ușor, întotdeauna găsești loc”.
An |
Număr accidente |
Din care grave |
Număr victime |
Din care accidentate grav |
2011 |
5 |
4 |
5 |
4 (una decedată) |
2012 |
11 |
3 |
13 |
4 |
2013 |
17 |
9 |
19 |
9 (una decedată) |
2014 |
6 |
3 |
6 |
3 |
2015 |
2 |
1 |
2 |
1 |
Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download
Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube
Tag-uri: Mihai Viteazul , Octavian Goga , Calea Dumbrăvii , Județului Sibiu , Turnul Sfatului , Calea Cisnadiei , Statisticile Poliției Rutiere
Vizualizari: 471
Ultimele comentarii
Acum 26 minute
Magna Horreum
Acum 1 oră
Un sibian
Acum 1 oră
Sabina Jercalau
Acum 1 oră
Sparrow
Acum 1 oră
Je Guevara