Joi,
02.02.2023
Innorat
Acum
2°C

Schimbarea la față a Sibiului: Adio, Metalcar! Un cartier cu 414 apartamente îi ia locul

Schimbarea la față a Sibiului: Adio, Metalcar! Un cartier cu 414 apartamente îi ia locul

Pe cei peste 40.000 de mp pe care îi folosea, în trecut, fabrica Metalcar, va începe construirea unui nou cartier din primăvara anului viitor. Un cartier cu peste 400 de apartamente de trei sau patru camere, o stradă nouă și mai bine de un sfert spațiu verde. Metalcar va deveni, astfel, a doua zonă industrială din interiorul Sibiului, unde halele vor fi demolate pentru a face loc clădirilor de locuințe. Prima fabrică demolată este Arsenalul de pe bulevardul Victoriei, unde ar urma să fie amenajată o zonă rezidențială formată din trei blocuri și 27 de case.

Accesul în viitoarea zonă rezidențială va putea fi făcut atât de pe strada Mihail Kogălniceanu, cât și dinspre strada Distribuției. De altfel, strada M. Kogălniceanu și Distribuției urmează să fie legate printr-o stradă nouă: aceasta va fi perpendiculară pe Kogălniceanu, cu care se va intersecta în zona unde se află acum poarta de intrare în fosta fabrică Metalcar. ”În martie – aprilie anul viitor vom începe construirea primelor blocuri, acest termen fiind legat de finalizarea proiectului tehnic. Planurile noastre prevăd ca întreg noul cartier să fie finalizat în cinci ani. Dacă cererea va fi mai mare, este posibil ca lucrările să fie finalizate mai repede”, declară pentru Turnul Sfatului reprezentanții Rhenania Immo SRL, dezvoltatorii noului cartier. Aceștia au preluat terenul fostei fabrici în urma falimentului acesteia. De altfel, după cum arată arhitecții care au gândit acest cartier, zona nu are în împrejurimi obiective care să genereze un trafic intens. ”Se propune realizarea unui ansamblu de 28 de imobile, cu un regim de înălțime de P+3E+etak retras și amenajarea circulației, a parcărilor, a unor spații verzi, terenuri de joacă. De asemenea, se propune construirea unei dotări de cartier (regim de înălțime parter) care să conțină servicii comerciale, cafenea, spălătorie ecologică”, se mai arată în memoriul arhitecților.

metalcar viitor cartier3

”Ne interesează familiile”

”Toate blocurile vor avea, ca regim de înălțime, parter, trei etaje și etaj retras. Apartamentele vor fi cu trei și patru camere, penthouse. Ne interesează familiile mai mari, nu vom face garsoniere sau apartamente mici. De asemenea, noi nu vom vinde apartamentele la gri, ci cu toate finisajele finalizate, în funcție de dorința clientului”, mai arată dezvoltatorii imobiliari. Apartamentele cu trei camere vor avea o suprafață de aproximativ 70 de metri pătrați utili și un balcon de 12 metri pătrați, în timp ce pentru penthouse, suprafața utilă va fi de aproximativ 100 de metri pătrați, plus o terasă de 40 de metri pătrați. Apartamentele cu patru camere urmează să fie amenajate la ultimul etaj, cel retras, unde vor fi doar câte două locuințe pe nivel. Prețurile acestor locuințe au fost calculate, dar dezvoltatorii imobiliari susțin că, deocamdată, mai așteaptă stabilirea ultimelor detalii, pentru a stabili valorile finale cu care aceste apartamente vor fi scoase la vânzare. Tot în viitorul apropiat ar urma să fie stabilită și ”denumirea comercială” a viitorului nou cartier al Sibiului. Dezvoltarea viitorului cartier va începe dinspre strada Distribuției, unde există o suprafață de aproximativ 9.500 e mp liberă. ”Este posibil ca în paralel cu ridicarea acestor prime blocuri să începem să și demolăm construcțiile existente”, estimează dezvoltatorii imobiliari.

metalcar viitor cartier2

414 apartamente, 540 de parcări, 20 mil. euro

În total, vor fi construite 414 apartamente, cărora le va fi alocat un număr de 540 de parcări, ”astfel încât să se asigure locuri de parcare suficiente pentru toți locatarii”. Proiectul finalizat al noului cartier prevede ca 27% din suprafață să fie una ”verde”. În mijlocul cartierului este prevăzută și amenajarea spațiului comercial mai sus amintit, cu un singur nivel și cu o suprafață utilă de 200 de metri pătrați. Investiția este aproximată la 20 de milioane de euro, arată reprezentanții Rhenania Immo. În ceea ce privește circulația în viitorul cartier, aceasta va avea drept ”ax principal” viitoarea nouă stradă care leagă Distribuției de Kolgălniceanu. ”Din drumul propus spre modernizare se va crea o rețea de distribuție la fiecare șir de blocuri. Aceste drumuri, perpendiculare pe drumul principal, vor avea sensuri unice de circulație și vor asigura și posibilități de parcare pentru toți locatarii. Terenul fiind plat, pentru aleile pietonale din jurul acestor imobile s-au prevăzut ale cu dale de beton”, se mai arată în memoriul arhitecților.

”Denumirea comercială nu este, deocamdată, stabilită. Iar în două săptămâni, aproximativ, urmează să alegem varianta finală în ceea ce privește arhitectura construcțiilor din cartier”, reprezentanții Rhenania Immo SRL

”În oraș, e mai bine”

Metalcar SA este o companie care a intrat în insolvență în primăvara anului 2010, planurile de reorganizare încuviințate de instanță nefăcând altceva decât să amâne falimentul inevitabil și lichidarea oricăror bunuri. Întreruperea activității industriale a deschis interesul altor investitori pentru terenul generos aflat în apropierea centrului istoric. Cei de la Rhenania Immo arată că, din punct de vedere imobiliar, reconversia unei zone industriale într-una rezidențială are un avantaj față de dezvoltarea unor astfel de proiecte pe terenurile libere de la marginea orașului. ”Profiturile nu se schimbă, iar costurile sunt cam aceleași. Singura diferență este atracția pe care o exercită asupra clientului o astfel de zonă. Teoretic, în oraș este mai bine să construiești. Dar la marginea orașului este mult mai simplu”, arată cei de la Rhenania Immo. Proiectul acestora de reconversie a unei zone industriale din interiorul orașului vine după ce, la începutul acestui an, au început lucrările de demolare a Arsenalului, de pe bulevardul Victoriei. Deocamdată, proiectul care are o cerere foarte mare – cei de la Compa, dezvoltatorii proiectului, au decis să scoată la licitație cele 27 de loturi pentru case care vor fi amenajate aici – înregistrează întârzieri față de planurile inițiale. În schimb, alți dezvoltatori intenționează să lanseze în curând proiecte imobiliare care se suprapun peste foste zone industriale.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

16 comentarii

hai-hui

Acum 7 ani

S-a convertit Polsibul intre timp... De fapt singura conversie din industrial care s-a si realizat, Kauflandul va deschide in curand...
Raspunde

A

Acum 7 ani

Inca nu inteleg de ce nu se construiesc blocuri inalte de 6+. Pana la urma suntem la oras. Orasele de obicei se dezvolta mai mult pe verticala, nu pe orizontala. Oricum, n-ai ce sa-i faci, la asa administratie publica, asa oras. Dupa toate tampenile din ultima vreme vor mai trebui inca vreo 20-30 de ani cel putin pana sa se poata remedia.
Raspunde

hai-hui

Acum 7 ani

Lasa blocurile inalte, CUT si POT mare... Blocuri inalte (CUT si POT mare) inseamna standarde de locuire scazute, mai putine spatii verzi, mai mare inghesuiala... Te inseli din punct de vedere aspect rezidential la oras... Zgarie norurile din marile orase sunt in mare parte pentru birouri, nu pentru locuinte (mai sunt unele penthouse-uri si prin astfel de cladiri).... Dincolo (SUA, etc) e un soi de naveta zilnica dinspre zonele rezidentiale (in care nu sunt multe etaje) catre zona de birouri (cu zgarie nori si implicit cu etaje multe)...
Raspunde

Anonymus

Acum 7 ani

Nu poti face in zona de case cladiri mai mari decat media de inaltime plus 2. Asa ca rezulta o inaltime de P+3 si mansarda sau apartamente de lux. Oricum si asa nu este normal sa faci in cartier de case blocuri. Cei de la case care locuiesc acolo de ani de zile nu vor mai avea intimitate deloc. Cum ar fi sa stai la o astfel de casa si sa nu poti sa mai faci nimic in curte fara sa se uite vecinii de la bloc in curtea ta... Asa ceva nu exista in strainatate. Nu mai vorbim de contaminarea terenului cu tot felul de substante periculoase. Dezvoltarea orasului se pare ca se duce spre o panta descendenta si urata... Pacat pentru noi. Ca si zona este o zona frumoasa, centrala daca socotim ca in 10-15 minute esti in centru pe jos mergand. O sa vedem ce va iesi la final :)
Raspunde

george

Acum 7 ani

Nu se construiesc pe verticala ca sunt urate cu draci. Ne-am saturat de inestetic si de blocuri comuniste. Orice bloc peste 3 etaje e o tampenie. Si mai e o tampenie si sa nu faci lift chiar daca are 2 etaje.
Raspunde

Curios

Acum 7 ani

Cine e acționarul acestei societăți ?
Raspunde

Knight

Acum 5 ani

Lăzureanu Mihail
Raspunde

Jean

Acum 7 ani

Un lucru important aceste zone industriale care se vor rezidențiale au un mare semn de întrebare , terenul trebuie decontaminat de substanțe periculoase ? La asta va trebui sa răspundă prin avizul de mediul agenția de specialitate, pentru ca acolo unde a existat producție cu turnătorii sau vopsitorii industriale sigur exista impregnate in sol substanțe priculoase. In rest in sibiu nu e nevoie de clădiri mai înalte de P+4 ... Ca exemplu de neurmat P+16 Lidl...
Raspunde

IONEL

Acum 7 ani

Se poate observa ca orasul nostru se dezvolta intr-un mod haotic. Intr-o zona preponderenta de case se construiesc blocuri, zona Calea Cisnadiei , case amestecate cu blocuri, nu mai exista o viziune de cartier. Zona M.Viteazu,centre comerciale amestecate cu blocuri care mai de care ciudate. In felul acesta o sa ne uritim orasul. Sunt de acord cu comentariul domnului Jean, toate vechile zone industriale din Sibiu sunt contaminate, dar nu intereseaza pe nimeni atata timp cat agentiilor imobiliare le merge bine. Pacat, pentru ca generatiile viitoare v-or trai intr-un oras uritel.
Raspunde

un sibian

Acum 7 ani

horror!!!!! cat de inghesuite sunt !!!! postati o poza mai mare cu cartierul!! ce-i cu mizeria aia de thumbnail pe post de poza? puneti macar un link catre o imagine cu rezolutie de 10-15mega-pixeli, ca sa putem vedea ca lumea planul!!! si asa pe poza asta mica se poate observa distanta dintre blocuri: un loc de parcare, si o alee sens unic pana la urmatorul bloc. aia inseamna maxim 9 metri!! pai poti sa dai mana cu vecinul din blocul de vizavi!!!! Acolo trebuia maxim P+1+M, la distanta aia dintre constructii!! CINE DA AUTORIZATIE LA ASA CEVA???? MA OPUN PROIECTULUI!!! CONSTRUCTIILE SUNT MULT PREA INGHESUITE!!!
Raspunde

loaza

Acum 7 ani

eventual complex rezidential. Pana la cartier mai este, vai de tine gazetar ...
Raspunde

Un Sibian

Acum 6 ani

Privesc perplex cum s-au inmultit constructiile haotice, inestetice, blocuri intre case, aruncate, inghesuite sa se stoarca cat mai mult din spatiu, lipsa de locuri de parcare. Planificarea urbana care are un singur stil: gramada dezarmonioasa. Imi amintesc cu nostalgie de Sibiul de altadata, cu strazi curate, verdeata si copaci, cand iti era rusine sa arunci o hartie pe jos, dar sunt lovit in cap de betonul inestetic si de strazile golase ca versantii hacuiti de copaci, iar de mizeriile aruncate pe jos ti-e frica sa pomenesti cand se uita urat la tine chiar cei ce le-au aruncat. As vrea sa laud cat de armonios este imbinat vechiul cu noul dar tac. Tacerea este elocventa. Pentru un Sibiu frumos si verde! Pentru un Sibiu frumos si elegant
Raspunde

Viorel

Acum 5 ani

Eu am o intrebare se vor demola case din strada kogalniceanu pentru a face sens giratoriu?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus