Joi,
28.03.2024
Cer Senin
Acum
9°C

KeepCalling: ”Echipe de la Google vin periodic în vizită la noi, pe strada Luptei”

KeepCalling: ”Echipe de la Google vin periodic în vizită la noi, pe strada Luptei”

În 2002 KeepCalling pornea cu o investiție de doar o sută de dolari și a ajuns la finalul anului trecut la o cifră de afaceri de peste 47,5 milioane de dolari. În 2013 a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri de 506 la sută, față de anul 2010, de la 6,7 milioane de dolari la 41. Cinci ani la rând a fost recunoscută drept una dintre companiile cu cea mai mare creștere din Statele Unite ale Americii. Sediul principal funcționează în Sibiu, pe strada Luptei.

Reporter: Este adevărat că ați fost primul angajat în firmă, acum mai bine de zece ani?

Silvana Tatu: N-am fost chiar prima, am fost a doua angajată la Sibiu. Mai exact, lucrez în cadrul KeepCalling din 2004.

Rep.: Cum arăta atunci compania și cum arată acum? Sibiul cum s-a schimbat în anii aceștia?

S. T.: În 2004 KeepCalling avea un sediu foarte mic, erau câțiva angajați, îi puteai număra pe degetele de la o mână. Ofeream servicii pe care nu le controlam noi foarte bine, făceam mai mult partea de customer service, de fapt eu așa am început, ca agent relații clienți. Compania era mică și nu știam ce o să se întâmple peste câțiva ani. La vremea respectivă nu ne așteptam să creștem așa de mult. Sibiul era mult mai liniștit, mai puțin activ și mai puțin cunoscut, la fel ca și noi, nu ne prea știa lumea.

Rep.: Când sunați în străinătate le explicați oamenilor că sunteți din România, undeva în centrul țării?

S. T.: Primii noștri clienți erau din România, ei știau unde-i Sibiul. Dar nu eram prea cunoscuți nici pe plan local.

Rep.: În ultimii ani am văzut că vă apropiați de o creștere a cifrei de afaceri de aproape 500 la sută. Dacă aș întreba majoritatea companiilor din Sibiu și nu numai probabil mi-ar spune că în ultimii cinci ani a fost criză economică. Care este secretul, ce oportunități ați descoperit pe care alții nu le văd?

S. T.: În industria telefoniei e foarte important să crești constant în volume, să ai clienți activi, să nu te focusezi foarte mult pe profit și să investești în continuu în companie. Noi am fost atenți la clienți, la nevoile clienților, am adăugat produse noi și feature-uri noi pentru clienți și treptat am crescut, Ne-am axat și pe piețe noi, noi ne focusăm pe diferite comunități etnice care au nevoie de servicii de telefonie și nu numai. O mare parte a bazei noastre de clienți este în America, alta în Europa, Africa, dar atingem în general comunitățile care trăiesc în Statele Unite. Concret sunt diferiți imigranți care au nevoie să sune acasă.

Rep.: Cu câte țări aveți contacte în fiecare zi, de aici, din sediul de pe strada Luptei?

S. T.: Prin felul în care este organizată compania avem un birou la Sibiu, care este și cel mai important, avem un alt birou în Statele Unite, în Georgia, Atlanta, și încă unul în Bolivia. De lucrat, pot să spun că pe partea customer service colegii noștri deservesc lunar peste 250.000 de clienți activi, din toată lumea: SUA, China, India, Nigeria, Ghana, America Latină. Colegii pe care îi puteți vedea acum pe geam (arată către încăperea centrală n. r.).

Rep.: Această creștere v-a determinat să vă doriți să dați ceva înapoi Sibiului? Mă refer la bursele pentru studenții de la ULBS și aici aș vrea să vă întreb și dacă ei trebuie pe urmă să se angajeze la KeepCalling?

S. T.: Noi am făcut acte de caritate și în trecut, dar ele nu au fost foarte cunoscute publicului. Sprijinim foarte mult educația, proiectele culturale și orice proiect care încurajează sportul. Credem că se potrivesc culturii companiei. Cu ULBS-ul avem o poveste foarte drăguță. Ca să reușim să creștem compania avem un departament de marketing foarte bine pus la punct. În ultima perioadă a fost o provocare în a găsi specialiști de marketing. La Sibiu, din păcate, această specializare a dispărut și am încercat să vedem cum putem ajuta reînființarea acestei specializări. Așa am început colaborarea cu universitatea și am decis să sprijinim noi studenții din primul an, plătindu-le taxa de studii. Timp de două-trei săptămâni, în perioada Bacalaureatului, am făcut campanii de advertising promovând specializarea, am încercat să convingem tinerii că marketingul este important. În fiecare zi vorbeam cu universitatea, număram studenții înscriși și încercam să atingem minimul necesar. Acum, pe lângă taxa de școlarizare pe care o plătim, încercăm să-i ajutăm cu work-shop-uri interesante, la materiile pe care le au ei în programă. Daca nici un student, la final, nu va lucra la KeepCalling însă va lucra pentru altă companie și va promova, noi suntem foarte mulțumiți. Vrem să ajutăm Sibiul și să arătăm că este o specializare importantă.

Rep.: În prezent, Sibiul este un nucleu național pentru companiile din IT sau adiacente IT-ului. Ce avantaje avem, ce oferim?

S. T.: Sibiul ca oraș atrage, mie îmi place să spun că este un oraș liniștit, cu oameni faini! (râde n. r.). Eu sunt din Sibiu, nu am plecat de aici și cred că sibienii sunt dedicați și implicați. Cred că asta se vede în modul în care arată orașul, în evenimentele pe care le găzduiește, în atracția față de turiști.

Rep.: S-a pus vreodată problema relocării companiei din Sibiu? Poate la București, poate în străinătate…

S. T.: Pe viitor, în funcție de cum crește compania, nu excludem varianta deschiderii de alte puncte de lucru, în alte orașe din țară. În afara țării avem deja două birouri în Bolivia și Statele Unite.

Rep.: Un sondaj online referitor la gradul de satisfacție al angajaților din domeniul IT plasa KeepCalling pe locul I în țară. Ce le oferiți de sunt atât de mulțumiți: salarii mari, excursii în străinătate, prime, mediu de lucru relaxat…?

S. T.: Avem o retenție foarte bună a angajaților. Foarte mulți lucrează în companie de mai bine de cinci ani. Lăsând la o parte beneficiile salariale și alte beneficii pe care le oferim, precum servicii medicale private, noi oferim un loc de muncă foarte relaxat. Suntem o echipă tânără, dinamică, în care toată lumea are posibilitatea de promovare.

Rep.: Ieșiți împreună la o bere, la o cafea?

S. T.: Petrecem mult timp împreună și în afara orelor de program. Suntem și o echipă de management foarte tânără și deschisă, organizăm tot felul de activități în companie care să ne unească și oferim posibilități de promovare și training pentru toată lumea. Angajații noștri merg la training-uri în străinătate și echipa noastră de marketing lucrează direct cu oameni de la Google. Noi primim periodic vizite de la echipe Google din SUA.

Rep.: Vin aici, pe Luptei, și apoi îi scoateți la plimbare prin Piața Mică?

S. T.: Chiar aici pe Luptei vin cei de la Google. Noi suntem un client foarte important pentru ei și ca în orice relație între client și provider povestim despre cum putem face lucrurile mai bune, ce servicii noi pot adăuga ei, cum ne putem promova și mai bine în mediul online, deci avem o relație foarte strânsă. Iar la final îi plimbăm prin Piața Mică.

Rep.: Cum vedeți compania peste cinci ani? Dar Sibiul?

S. T.: În cinci ani Keep Calling o să fie probabil mult mai mare decât este acum. În 2004 eram într-un birou cu cinci angajați și acum suntem o sută. Ne gândim să dezvoltăm produse și divizii noi de business, cum ar fi Tello sau echipa Flying.com, care se ocupă de comercializarea online de bilete de avion, hoteluri și închirieri de mașini. Mă aștept să creștem frumos și este foarte probabil să nu mai încăpem în spațiul actual de birouri. Sibiul mă aștept să devină un oraș mai dinamic, cu și mai multe evenimente și activități. Pentru mine vara este o încântare să merg pe Bălcescu și să aud vorbindu-se numeroase limbi străine.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

6 comentarii

abc

Acum 8 ani

Din tot interviul tot n-am aflat cu ce se ocupa firma concret
Raspunde

def

Acum 8 ani

Servicii de telefonie internationala: poti suna cu ei cand pleci din tara printr-o aplicatie sau de pe orice telefon.
Raspunde

cetateanu

Acum 8 ani

Exact, cu ce naiba se ocupa firma, pana la urma
Raspunde

sonia

Acum 8 ani

alta firma cu afaceri de milioane care practic nu produce nimic, castiga bani de pe urma fraierilor
Raspunde

alunelu

Acum 8 ani

Te-ai prins! Le-ai dat multi bani pana acum?
Raspunde

Vasilica bolozan

Acum 4 ani

Cum se poate raporta o adresa de email falsa si unde ,va rog daca ma puteti ajuta
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus