După ce instanța a obligat CNADNR să publice pe site-ul propriu o serie de documente care au dus la blocaje în execuția autostrăzii care pornește de la Sibiu către Occident (pe porțiunea dintre Deva și Lugoj), drumarii României au decis să dea publicității și variantele de traseu propuse pentru autostrada Sibiu – Pitești. În total e vorba de cinci variante de traseu. Patru dintre aceste variante de traseu au rezultat în urma ultimei revizuiri a studiului de fezabilitate pentru autostrada în cauză, iar cea de-a cincea face parte din SF-ul finalizat în 2008. Toate aceste variante vor fi publicate pe site-ul CNADNR începând de sâmbătă, se arată într-un comunicat al companiei. ” CNADNR SA va pune la dispoziție, în acest sens, începând cu aceeași dată, pentru dezbateri, forum.cnadnr.ro unde vor fi așteptate opiniile tuturor celor interesați, până la data de 11.12.2015. Opiniile pe această temă pot fi transmise și pe pagina de facebook a companiei”, se mai arată în respectivul comunicat.
Traseul autostrăzii Sibiu-Pitești, propus prin SF-ul din 2008
O parte din studiu, gata în decembrie
Revizuirea studiului de fezabilitate pentru autostrada în discuție a fost încredințată în vara acestui an asocierii SPEA Ingegneria Europea SA Milano Italia Sucursala Bucuresti & Tecnic Consulting Engineering Romania SRL. O parte din acest SF va fi finalizat în cursul acestui an. ”În data de 15 decembrie 2015 proiectantul va preda studiul final pentru Secțiunea 1 (10,3 km) Sibiu - Boița și Secțiunea 5 (30,7 km) Curtea de Argeș – Pitești, iar în 15 iulie 2016 pentru Secțiunea 2 (26 km) Boița - Racovița, Secțiunea 3 (20 km) Racovița - Văleni, Secțiunea 4 (29,6 km) Văleni - Curtea de Argeș și Secțiunea 6 DN 73C Tigveni - Râmnicu Vâlcea”, mai arată reprezentanții CNADNR. De altfel, cei de la CNADNR susțin că vor publica periodic și rapoartele de progres în ceea ce privește realizarea respectivului studiu de fezabilitate. Aceste rapoarte urmează să fie publicate tot pe site-ul Companiei naționale de autostrăzi și drumuri naționale din România, la secțiunea dedicată autostrăzii Sibiu – Pitești.
Opt luni pentru o copie după un raport
”Transparența” de care dau brusc dovadă cei de la CNADNR are drept sursă acțiunile în instanță deschise de reprezentanții Asociației ProInfrastructura. Vicepreședintele acesteia, Cătălin Drulă, a câștigat acum două zile un proces deschis în februarie împotriva CNADNR. Prin acest proces, API solicita instanței să oblige CNADNR să dea publicității rapoartele care au dus la blocarea lucrărilor pe autostrada Deva – Lugoj. Mai precis, rapoartele despre liliecii care trăiesc într-o grotă din apropierea traseului și pentru care zburătoare trebuie construite noi adăposturi. Aceste rapoarte au fost solicitate pe baza legii accesului la informații publice, dar CNADNR a refuzat să comunice copii după aceste rapoarte. ”În această dimineață, am câștigat primul proces cu Compania Națională de Autostrăzi la instanța de fond! Este vorba despre accesul la acele rapoarte privind liliecii de pe autostrada Lugoj-Deva pe care CNADNR mi l-a refuzat în februarie pe motiv că legea privind accesul la informații de interes public se referă la informații, nu la documente»”, a anunțat Cătălin Drulă pe forum.peundemerg.ro.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Compania Naţională , Asociației Profesionale , Milano Italia Sucursala Bucure , Râmnicu Vâlcea , Tecnic Consulting Engineering , Ingegneria Europea , Cătălin Drulă , autostrada Sibiu - Pitești , studiu de fezabilitate , Pentru Sibiu
Vizualizari: 4516


Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Gelu
Acum 3 ore
Lucian
Acum 3 ore
Emil
Acum 3 ore
Poze, poze, poze -vedetisme si sefii
Acum 3 ore
Emil