Vineri,
29.03.2024
Parțial Noros
Acum
14°C

Autostrada Sibiu-Pitești, când pe-o parte, când pe alta. Acum, peste puțurile de alimentare cu apă

Autostrada Sibiu-Pitești, când pe-o parte, când pe alta. Acum, peste puțurile de alimentare cu apă

Din anul 2008 se chinuiesc reprezentanții Companiei Naționale de Drumuri măcar să stabilească un traseu pentru autostrada Sibiu-Pitești. Așa cum reiese și din informațiile oficiale prezentate pe site-ul CNADNR, există o fișă tehnică a acestei autostrăzi, aprobată, prin Hotărâre de Guvern, în anul 2008. De atunci și până acum s-au făcut, refăcut și actualizat studii de fezabilitate. Cei mai confruntați cu lipsa unei decizii ferme a specialiștilor în drumuri sunt primarii de pe viitorul traseu, care nu mai știu pe unde să-și prevadă, în planurile urbanistice, zonele cu interdicție de construire, în vederea unei potențiale autostrăzi.

Primarii au fost chemați, în urmă cu câteva zile, la o rundă de discuții cu Marioara Capră, director general tehnic în cadrul CNADNR.

Cel vechi nu e bun, pentru că nu-i al nostru

Dezbaterea a avut loc la sediul Consiliului Județean din Sibiu. Dintre cele cinci variante prezentate acum pe site-ul CNADNR, primarilor din județul Sibiu li s-a prezentat varianta roșie care trece prin localitățile Piteşti – Curtea de Argeş – Şuici – Perişani – Racoviţa – Câineni – Boiţa – Tălmaciu – Veştem. Așa a aflat, cu surprindere, primarul din Boița că autostrada va trece peste puțurile de alimentare cu apă din comuna sa. “Nu este benefică noua variantă, pentru că se suprapune peste Planul Urbanistic și peste puțurile de alimentare cu apă și, din punctul meu de vedere, nefiind un specialist în construcții, părerea mea că era mai bun vechiul traseu”, spune Nicolae Mohor. Fostul studiu de fezabilitate, finalizat în 2008, le-a fost trimis primarilor de pe traseu, care și-au întocmit PUG-urile în conformitate cu acesta. Noul proiectant a venit, însă, cu un alt traseu. “Am întrebat de ce nu era bun cel vechi și ni s-a spus că nu puteau să vină cu o copie”, mai spune primarul. Comuna Boița, aflată în plin traseu și pe raza căreia ar urma să se facă și joncțiunea cu autostrada care vine de la Brașov, este cea mai afectată de studiile făcute și refăcute. După ce vechiul studiu prevedea autostrada pe marginea Oltului, noul proiect o desenează prin spatele comunei, pe dealuri. “Mă gândesc că să ocolească satul, nu? Pe deasupra, pe acolo. Și noi stăm și ne uităm de pe ferestre, mă, vin mașinile pe noi sau nu vin mașinile? Acum... mutăm comuna, nu-i o problemă. Dacă ăsta-i interesul național, o mutăm, dacă vrem să facem ceva pentru România”, mai spune Nicolae Mohor.

Toată lumea e nemulțumită

Toți primarii se plâng că variantele de traseu s-au modificat de prea multe ori în ultimii ani, fără ca nimic să se întâmple concret. Planurile urbanistice din zonă țin cont de cel mai recent studiu de fezabilitate, elaborat în 2008. Noua variantă de traseu se suprapune și peste Cartierul Tineretului din Șelimbăr. Primăriile nu au mai aprobat autorizații de construcție pe terenurile de sub fostul traseu. „Noi avem o zonă non-aedificanti în acest moment, care e blocată pentru investiții și care ținea cont de vechiul studiu de fezabilitate. Nu știu cum se va rezolva cu noul traseu de autostradă. Teoretic, pe zonele respective se pot stabili, cel puțin provizoriu, până se stabilește exact traseul, anumite zone în care să se poată bloca provizoriu construirea. Dar doar provizoriu, pentru că nu am de unde să știu că ACEST studiu de fezabilitate se va și rezolva, la un moment dat, prin construcția autostrăzii”, spune și Paul Mureșan, arhitect-șef la Tălmaciu.

“Singurul proiect cu finanțare”

Autostrada Sibiu-Pitești este cel mai dezbătut proiect de infrastructură al României. Deși are fișa tehnică aprobată de acum 7 ani, spre București circulăm în continuare tot pe Valea Oltului, drum care se blochează periodic din cauza căderilor de pietre sau a accidentelor dese. Numai în luna noiembrie au avut loc 15 accidente rutiere, dintre care 5 grave, soldate cu 3 morți. Potrivit directorului general tehnic în cadrul CNADNR, Marioara Capră, drumul este “singurul proiect de autostradă din exercițiul financiar 2014-2020 care are finanțarea asigurată”. Autostrada Sibiu-Pitești apare drept prioritate maximă în Masterplanul pe transporturi al României, acceptat de oficialii Comisiei Europene.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

5 comentarii

vasile

Acum 8 ani

Pe directorul insarcinat cu autostrada il cheama capra?!?! De aia autostrada e varza!!!
Raspunde

mihai

Acum 8 ani

Auzi la ei..."se chinuiesc"...
Raspunde

Digi

Acum 8 ani

De ce nu se construieste tronsonul Boita-Selimbar de pe malul Oltului intrand pe urma pe cursul raului Cibin. Asta presupune ca nu sunt necesare dezpagubiri si alte modificari ?
Raspunde

dac

Acum 8 ani

nu cumva mafia nationala nu bate palma pentru un proiect de interes national deoarece vechile ''terenuri'' sechestrate in folosul acesteia nu mai coincid cu noile trasee ? cand o sa scapam de tradatori atunci o sa avem si autostrada pana atunci numai cearta pe banii publici si asa se blocheaza la infinit un proiect care poate i-ar ajuta si pe ei sa nu mai mearga egal la viteza cu o caruta ...avand in vedere ca au masini mai mari de 1 cal putere : lamborghini , ferari etc
Raspunde

tepes

Acum 8 ani

Prin Talmaciu a cumparat puturile si cladirea de alimentare, unul Lae din Pini, care are un restaurant de milionar in pini, fara sa aiba venituri pe firma. Firma lui are pierderi, desi a investit milioane de euro. Autostrada ar fi urmat puturile lui Lae. MAFIA.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus