Sâmbătă,
05.10.2024
Ploi Moderate
Acum
15°C

Consilierul premierului Cioloș: Guvernarea Ponta a fost cel mai mare dezastru. Autostrada Sibiu-Pitești a fost întârziată politic doi ani

Consilierul premierului Cioloș: Guvernarea Ponta a fost cel mai mare dezastru. Autostrada Sibiu-Pitești a fost întârziată politic doi ani

Cătălin Drulă, conslier de stat în cancelaria premierului Dacian Cioloș, susține că guvernele conduse de Victor Ponta au fost "cel mai mare dezastru" în materie de infrastructură. Și prezintă o serie de argumente punctuale pentru a-și susține afirmația.

Premierul Dacian Cioloș a distribuit, joi, fără a comenta, postarea consilierului său în legătură cu proiectele de infrastructură ale guvernelor Ponta pe pagina sa de Facebook.

"Departe de mine gândul de a apăra performanța vreunui guvern din ultimii 25 de ani în ceea ce privește autostrăzile. Toate au gestionat mai degrabă prost domeniul și rezultatele le vedem astăzi. Acestea fiind spuse, afirm fără echivoc că guvernele conduse de domnul Ponta au fost cel mai mare dezastru în materie de infrastructură de transport și de investiții publice în general", a scris Drulă pe Facebook.
El a precizat că în ceea ce privește autostrada Orăștie-Sibiu lotul 3 derularea contractului s-a făcut aproape în totalitate în mandatul lui Victor Ponta — în anii 2012 — 2014.
"Erorile de management al contractului și deciziile proaste s-au luat la CNADNR sub conducerea domnului Neaga, directorul general susținut de domnul Ponta la CNADNR. Mai mult, în 2014, presiunea pusă și hei-rup-ul făcut pentru inaugurarea în prag de alegeri au dus la problemele de calitate care au făcut ca autostrada să se închidă la un an după inaugurare. Chestiunea este, de altfel, investigată de DNA în prezent. După inaugurare, deși au apărut fisuri în carosabil la câteva săptămâni, sub guvernul domnului Ponta s-a încercat timp de aproape un an minimizarea problemelor de calitate", spune consilierul de stat.
Potrivit lui Drulă, și derularea contractului în privința Master Planului s-a desfășurat aproape în întregime în mandatul lui Ponta, termenul de realizare fiind primăvara lui 2014.
"E de notorietate că sub domnii Șova și Ponta s-au făcut presiuni politice inacceptabile pentru că doreau să tragem tot traficul rutier al României dinspre Transilvania și Moldova spre București prin Valea Prahovei și să modificăm coridoarele stabilite la nivel european. Totul pentru a justifica pariul domniei sale cu concesiunea autostrăzii Comarnic-Brașov (aspect asupra căruia detaliez mai jos). Un document care trebuia să fie eminamente fundamentat tehnic — 'științific' cum îi plăcea domnului Rus să spună — a devenit obiectul unor interferențe inacceptabile. Autostrada Sibiu-Pitești a fost întârziată cu cel puțin 2 ani și Master Planul a fost blocat tocmai de factorul politic", susține el.
Consilierul de stat precizează că 95% din autostrada A3 București — Ploiești era finalizată la preluarea mandatului de către Victor Ponta, iar în trei ani acesta nu a reușit să termine 6 km de la centură până în Capitală. El a adăugat că în privința autostrăzii A2 București — Constanța fostului premier i-a revenit "doar" sarcina de a face inaugurarea.

Drulă mai susține că proiectele pornite de guvernele Ponta au fost găsite într-un stadiu "jalnic". Astfel, el afirmă că pentru autostrada Lugoj — Deva mai întâi s-a făcut licitația, apoi s-a demarat procedura pentru obținerea acordului de mediu, motiv pentru care se lucrează pe sectoare și își exprimă speranța că în septembrie situația se va debloca.

În cazul autostrăzii Cîmpia Turzii — Tg. Mureș patru contracte au fost semnate în februarie 2015, iar unul în martie 2016, a completat Drulă.

"Pur și simplu guvernul Ponta a abandonat aceste contracte după semnare", spune consilierul de stat.
Legat de autostrada Transilvania, lotul Suplacu de Barcău — Borș, Drulă precizează că există o întârziere de cel puțin trei ani și degradări survenite între timp la un șantier abandonat. În opinia sa, în privința autostrăzii Sebeș — Turda "dezastru" e puțin spus.
"Lucrări efectuate fără autorizație de construire — lucrări începute la presiunile și promisiunile guvernului Ponta. Exproprieri neefectuate, proiectare nefinalizată și dispute cu constructorii care duseseră contractele aproape de reziliere. Un management de contract complet defectuos. Încet-încet le-am rezolvat pe toate și acum, în sfârșit, se ajunge la mobilizare maximă și se vede lumina de la capătul tunelului pentru acest proiect", declară consilierul de stat.
El mai susține că în privința proiectului autostrăzii Comarnic — Brașov și a proiectului Bechtel există două motive pentru care acestea nu au avut succes, respectiv faptul că guvernele Năstase și Ponta au făcut eroarea "strategică", dar "probabil intenționată" de a promova aceste proiecte care sunt concurente cu coridorul european principal București — Nădlac și ambii au încercat să semneze contracte cu partenerii privați înainte de a face studii detaliate asupra autostrăzilor.

"Cât despre moștenirea guvernelor Ponta în materie de pregătire de proiecte: într-un singur cuvânt, zero. Zero studii de fezabilitate la zi. Zero proiecte pregătite. Prietenul domnului Ponta, dl. Șova, a reușit contraperformanța să lanseze 18 licitații de studii de fezabilitate în 2014 din care s-au anulat 15 (sub același guvern Ponta)! De ce? Pentru că sub dl. Șova s-au făcut foarte prost acele licitații, pentru că a intrat cu picioarele peste specialiștii care-i spuneau că așa nu se poate. Proiectele de infrastructură se pregătesc în timp, au un ciclu care necesită câțiva ani de pregătire și apoi încă câțiva ani pentru execuția lucrărilor. Necesită prin urmare gândire strategică, planificare, profesionalism. Nu pariuri ratate, amatorism și politicianism ieftin", conchide Drulă.

Foto: Hotnews.ro

Citește și:

http://www.turnulsfatului.ro/2016/07/24/ponta-despre-lotul-surpat-din-autostrada-sibiu-orastie-toata-propaganda-a-sarit-pe-mine-desi-nu-aveam-nicio-alta-vina-decat-aceea-ca-a-fost-finalizata-in-2014/

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

16 comentarii

Olingpia Gafosdea

Acum 8 ani

.....o citez pe Mama Omida consilierul premierului Liviu Dragnea instalat democratic dupa alegerile din toamna 2016; "Guvernul Ciolos cel mai mare dezastru dupa 1989.Autostrada..." s.a.m.d. Sa fim seriosi. Ce tehnocrati, care tehnocrati... Politicieni in toata regula, in plina campanie electorala !
Raspunde

mihai

Acum 8 ani

"Guvernarea Ponta a fost cel mai mare dezastru" si continuarea (care lipseste): "noi in schimb am facut asta si asta si ailalta"
Raspunde

Tafarel

Acum 8 ani

Drula...ce sa asteptimai mult de la o drula...(a se citi altceva-prietenii stiu de ce)
Raspunde

Votant

Acum 8 ani

Si nu numai atat!Ciuma rosie a fost cea care a ras Romania de pe harta lumii!Trebuie sa fii mai "istet"ca Bisisica pentru a avea alta parere!Niciodata,cineva din interior, nu ne-a lucrat atat de temeinic cum a facut-o marele PSD!
Raspunde

Micul Muci

Acum 8 ani

Mai incolo,cind cresti mare,o sa te prinzi ca ciuma e multicromatica.De altfel,daca ai terminat clasa I,deci poti aduna(cu bile,degete,boabe de fasole etc) vei constata ca din '89 pina azi ''dreapta'' a guvernat mai mult decit ''stinga'',lucru valabil si pentru Sibiu(din '96 am avut,si avem,doar primari ''dreptaci'').
Raspunde

Micul Muci

Acum 8 ani

Erata: ''din '92!''
Raspunde

Brian Loman

Acum 8 ani

Absolut corect. Omul se referă strict la capitolul infrastructură rutieră dar același dezastru l-au generat și în învățământ, sănătate și energie. În acest ultim caz, împreună cu deja celebrul Niță, Ponta a pus pe butuci întregul sistem energetic național. Cred că singura soluție din toamnă o constituie un guvern de uniune națională condus tot de Cioloș, asta în condițiile în care dreapta se dezbină în mod constant.
Raspunde

Alb

Acum 8 ani

Drula edte un ratat dpdv profesional Student exclus de la Universitatea din Toronto se intoarce ca un ratat in Romania si isi incearca sansa in IT yok rezultate , de fapt firea lui boema nu ii permite decat maxim p analiza filozofica a unei secvente de program De implica impreuna cu fl Craciun intr -o campanie furibunda impotriva traficului rutier pe Valea Prahovei , dand ca si solutii pentru acea porgiune locomotivele cu aburi. Apoi ca un blogger pasionat de infrastructura inpreuna cu acelasi Craciun fac o evaluare de circa 800 milioane a tronsonului Sibiu Pitesti Acelasi statut dd bloger pasionat de infrastructura ol aduce in antecamera lii Coiolos Acum barfa spune ca pana si Ciolos satul de ineptiile lui i -a spus sa o lase mai moale cu Comarnic Brasov fiindca a ajuns de rasul specialistilor. In consecinta acest articol mult mai soft decat celelalte De fapt se spune ca reziltatele primelor forari facute pt Sibiu Pitesti dau niste date care fac aproape imposibila realizarea la costuri decente a segmentului respectiv Asta il face pe mincinosul de Ponta sa ridice glasul acum si sa sustina ca el a avut dreptate. Vom trai si om vedea ! Pana stunci vai de mama tarii care are ca si specialist in infrastructura un IT ist ratat si pasionat de locomotive cu abur!
Raspunde

dt1961

Acum 8 ani

@Alb, Micul Muci si alti postaci semi analfabeti! (dupa modul de scriere si exprimare in Limba romana ).Ce are sula cu prefectura mai „ciocoflenderilor”? Ce scrie mai sus despre declaratiile consilierului Durla este purul adevar pe care il poate observa orice om cu capul pe umeri si oarece cultura generala. De la acest aspect si pana la incercarile voastre disperate de a sustine in continuare unul sau mai multi handicapati care sau perindat pe la conducerea acestei tari in ultimii nu mai stiu cate zeci sau sute de ani, incercand sa mai convingeti vreun alt retardat psihic ca de fapt rosul este alb desavarsit iar imbecilitatea este culmea stiintei politice, nu cred ca mai are priza decat la eventuali „resapati” psihic si probabil si fizic. Mai exact unii indivizi leiti voua, specime pe cale de disparitie inceata dar sigura.
Raspunde

:))))

Acum 8 ani

cum au sarit postacii pesedei in schema cand iese la suprafata adevarul despre guvernarea tatucului ponta :)))
Raspunde

GIM

Acum 8 ani

GURA TARGULUI VORBESTE https://www.facebook.com/vesteacareneframantasinoaptea/photos/a.456633421115726.1073741826.332990593480010/935708313208232/?type=3&theater
Raspunde

Alb

Acum 8 ani

@dt1961 Nu ai inteles nimic! Hai sa -ti fac o mica schema pe puncte poate o sa pricepi A:Drula si amicul Craciun au probleme chiar cu Ciolos Ei nu au decat bunavointa fara competenta si din cauza asta la inceput au provocat doar ironii pe cand acum deja creaza resentimente. B: Studiile geologice efectuate pana acum dau un pret prezumtiv extrem de mare , in prima faza au fost contestate acum insa se cauta solutii. Asta il face pe Ponta sa fie foarte vocal mai ales ca Drula ( cel cu numele de patrula) a insistat ca el are solutii de constructie a segmentului respectiv sub 800 milioane. Aceasta este si explicatia raspunsului destul de soft dat de numitul Drula referitor la segmentul Comarnic -Brasov. C: tu esti un semidoct cu aere de primadona intelectuala.( asa un pic ca si amicul tau Drula) Esti unul din multii HANDICAPATI CARE S-AU PERINDAT de pomana prin scoala fara ca sa invete diferenta dintre sau si s-au dar fuduli cat cuprinde
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus