Duminică,
17.08.2025
Partial Noros
Acum
20°C

Tursib trăiește din subvențiile pentru pensionari, nu din abonamente sau bilete

Tursib trăiește din subvențiile pentru pensionari, nu din abonamente sau bilete

Pentru a oferi gratuități pensionarilor, societatea de transport public Tursib a primit anul trecut 14,5 milioane de lei din bugetul municipiului Sibiu. În același an, Tursib a încasat din vânzarea de abonamente mai puțin de opt milioane de lei.

În cursul anului trecut, societatea de transport public a municipiului Sibiu a primit subvenții direcționate din bugetul orașului în valoare totală de 15,2 milioane de lei. Din această sumă, 14,5 milioane de lei a fost alocată pentru acordarea de gratuități pensionarilor. Pentru elevii și studenții orfani sau proveniți din centrele de plasament – care au de asemenea gratuitate pe mijloacele de transport în comun – din bugetul orașului au mai fost virați în cel al Tursib alte 100.000 de lei. În fine, alte 562.000 de lei au fost virate pentru a acoperi reducerea de 50% acordată elevilor în municipiul Sibiu. Aceste sume sunt redate într-un raport redactat zilele trecute de conducerea Tursib, raport pe tema ”obligațiilor de serviciu public, plăți compensatorii și drepturi exclusive acordate operatorului de serviciu public sub forma rambursării pe anul 2015”.

Subvențiile sunt cu 15% mai mari decât încasările din bilete și abonamente

Comparativ, veniturile înregistrate de Tursib din tarifele colectate au un total aferent anului 2015 de 13 milioane de lei, cu 15% mai mici decât subvențiile acordate din bugetul orașului. Aproape opt milioane de lei reprezintă încasările aferente vânzării de abonamente, iar din vânzarea de bilete, Tursib a mai încasat aproximativ 4,9 milioane de lei.

Cifre: valoarea totală a amenzilor încasate de controlorii Tursib în 2015 a fost de 118.791 de lei. Autobuzul către Păltiniș a generat venituri totale (bilete și abonamente) de 113.000 de lei, iar de pe urma remorcii de transportat biciclete către stațiunea Sibiului, încasările totale au fost de 750 de lei.
Șase milioane de kilometri

În afara concesiunii pe care Tursib o plătește anual orașului pentru cele 40 de autobuze MAZ cumpărate din bugetul Sibiului (concesiune de 205.000 de lei, anul trecut), Tursib a mai cheltuit 350.000 de lei pentru dobânzile aferente creditului accesat de la BERD pentru construirea noii autobaze din Zona industrială vest. Alte 26 de milioane de lei au mers pentru acoperirea costurilor de exploatare a serviciilor de transport: 10,8 milioane cu angajații (dintre care 6,8 pentru șoferi), 8,9 milioane de lei pentru carburanți, 2,4 milioane de lei – pentru piese de schimb și alți 1,8 milioane de lei ”pentru costurile cu deprecierea”. Întreținerea sistemului de ticketing a costat 266.000 de lei. În total, se mai arată în raportul semnat de conducerea Tursib, autobuzele societății au parcurs anul trecut 6.104.227 de km, cu peste 250.000 mai mult decât era preconizat la începutul anului.

De precizat că sumele prezentate în raportul aferent anului 2015 au la bază vechile tarife practicate de Tursib. Din această toamnă, Tursib a majorat tariful aferent unei călătorii de la 1,5 la doi lei.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

13 comentarii

Raduu

Acum 8 ani

Bine ca are bani pentru primele directorilor , pe soferi mai dai in masa sa isi aduca de acasa ca doar de aia au servici : http://www.turnulsfatului.ro/2016/05/30/administratia-tursib-luata-la-rost-pentru-o-prima-de-10-000-de-euro-aprobata-directorului/
Raspunde

Monica

Acum 8 ani

Doua cauza majore: 1. Angajatii 'consuma' prea mult combustibil 2.Controlorii nu-si fac treaba cum ar trebui(sau sunt prea putini...)
Raspunde

...

Acum 8 ani

Autobuzele sunt tot pline! Cum de nu pot trăi din banii din bilete și abonamente și trebuie să aștepte subvențiile primăriei?!
Raspunde

pasager

Acum 8 ani

Poate că sunt pline. Ai văzut cam câți pasageri compostează bilete??? Să spunem, pe traseul 10, de exemplu??? Acolo e problema! Toți circulă pe gratis, controlorii intră c fanfara în autobuze și nu prind pe nimeni, automatele bancare nu funcționează în 80% din cazuri etc. Despre de vorbim?? Numărul călătorilor clandestini..da. E plin de pensionari care sunt de la 7 dimineața pe autobuze. Ei se grăbesc la toate orele de vârf.
Raspunde

Alex

Acum 8 ani

""Biletele de călătorie la preţul de 1,5 lei, sunt valabile până în data de 15.11.2016, inclusiv." (siteTursib). Adica cum?? ?Eu mai am bilete pe care le-am cumparat atunci cand pretul unei calatorii era 1,5lei. Deci biletul meu valoreaza acum o calatorie, nicidecum bani. In plus Tursibul s-a fokosit de banii mei de mai bine de 2 luni de cand am cumparat eu biletele. Biletele ar trebui sa fie valabile pana la folosirea lor.
Raspunde

Cucubau

Acum 8 ani

Asa si sunt. Valabile.
Raspunde

lenuta prode

Acum 8 ani

daa, atata timp cat pentru voturi se subventioneaza abonamentele permanente ale pensionarilor.... cum sa nu traiasca din abonamente dinmoment ce toata lumea din oras, fie elevi studenti sau angajati isi fac abonament si pentru 2-3 statii. Un amanunt ar fi de luat in seama; dee ce nu se percepe macar 10 lei ptr. fiecare abonament de pensionar[niste bani bineveniti ] dar si justificati ; se cunoaste faptul ca acestia se plimba in permanenta cu si fara motiv, in toate mijloacele de transport indiferent de ore, provocand polemica atat cu elevii si mai ales cu cei mici , care isi cara "bagajele" mult peste puterea lor , a mai venit si iarna, hainele groase, instrumentele muzicale , echipamentele de sport si merindea cu ceaiul cald al micutilor , ii fac sa fie neastamparati si galagiosi, motiv pentru care bunicii sunt suparati ca acestia stau pe scaune,si nu ii respecta indeajuns, ajungandu-se pana la a le jigni parintii care nu le-au dat educatie , ajungand in loc de transport placut la un ring impartit in doua tabere. Parerea mea, si nu numai , este ca ori se limiteaza nr. calatoriilor gratuite , ori la anumite ore cand masinile sunt pline de cei care au nevoie de transport , ca atare este si platit, iata pretul ridicat al calatoriilor. sa zicem intre 5.30 -8.30;am. 13.00-16.00, ori sa se perceapa o suma , de altfel deloc mai ridicata decat plateste o familie ptr. 2 abonamente de 60 de lei si inca 2, poate 3 de 35 de lei=si uite asa trece cu usurinta de 200 de lei, iar veniturile nu depasesc 2 pensii. Nu am nimic cu nimeni, si eu sunt pensionara de boala, dar nu imi permite timpul sa ma plimb toata ziua, sa mai stau si la marginea scaunelor, sa stea cineva in picioare langa mine, dupa ce a lucrat toata noaptea. Aspectele sunt diverse, dar merita luate in considerare; cu totii mergem la vot, si votam cu cine credem sau la nimereala, dar povara nu mai poate fi dusa numai de unii si aceiasi.
Raspunde

ALEX.

Acum 8 ani

Toti ne dam cu parerea si judecam rău sumele date in aceste rapoarte.Dar cu toate aceste sume angajatii tursib duc acasa din salarii sume foarte mici în comparatie cu munca depusa,în Tursib încă se plătesc persoane nonvalori iar cei implicati direct in procesul de productie sunt plătiti cu sume de rizorii comparati soferii care se trezesc la ora 4 si se duc acasa la ora 0,30, si postul de agent transport care pe 4 ore câstigă un salariu net superior decât un inginer cu master si program de 8 ore.Ne întrebăm oare, conducerea societăti are o piedică pusă de cineva, de nu poate reevalua acest post de agent transport la 4 ore si încadrarea lui corespunzatoare muncii depuse.
Raspunde

Ion

Acum 8 ani

Pai la fel e si aeroportul asa ca nu inteleg unde e problema, important ar fi ca cineva de pe alta planeta sa verifice pe bune cum se cheltuiesc banii.
Raspunde

alzara

Acum 8 ani

Crearea zonei metropolitane ( necesitate veche ,vezi Braşov ) ar permite extinderea Tursib spre Şelimbăr ,Cisnădie ,Şuri ,unde tinerii angajaţi ar plăti abonamente .
Raspunde

ra

Acum 8 ani

Q
Raspunde

ra

Acum 8 ani

1 furtul de motorina e urias la tursib, dar e un fel de plata care nu aduce decat pierdere. asa e cam la tot ce inseamna firme de transport 2, masinile sunt niste jeguri si cu grafe probleme tehnice 3, ac lipsa iar iarna nu incalzesc autobuzele la capa de linie ca sa fure motorina 4, daca ar fi trasee mai bine legate si o cadenta mai buna la anumite intervale, impreuna cu implicarea firmelor de pe platforma de vest si ar renunta 50% lam masina personala cu care oricum vine singur ar fi un pas excelent. dar nu renunta nimeni la siguranta si confort pentru tursib. cat timp doar se fura , SI CINEVA ACCEPTA asta e
Raspunde

alex.

Acum 8 ani

ra..daca sti ca se fura motorina de ce nu dai nume,dar tot odata pune in balanta saracia de salarii din tursib ,si tot asa salarile celor in functii care nu isi justifica banii,gen. contabil sef,alte departamente protectia muncii,agent transport care este un post inventat platit la 4 ore cu un salar mai mare decat un inginer care are studii si master,.Nu mai dati in soferi findca din tot raul pe care dvs il intalniti in imaginea tursibului ei sunt produsul bun findca isi risca viata si libertatea iesind pe trasee cu aceste sicrie pe roti pentru a ajunge dvs la destinatii in siguranta.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus