Vineri,
29.03.2024
Cer Senin
Acum
15°C

De la 1 septembrie, în Tursib se folosesc bilete cu cod QR. Se păstrează o perioadă în paralel biletele vechi

De la 1 septembrie, în Tursib se folosesc bilete cu cod QR. Se păstrează o perioadă în paralel biletele vechi

Cei care nu sunt pregătiți să treacă la noul sistem de bilete pentru călătoriile cu Tursib, mai au o perioadă să se obișnuiască. În autobuz se vor putea folosi în continuare și biletele vechi. De asemenea, toate biletele ȋn valoare de 2 lei care au fost deja achiziţionate de călători vor putea fi ȋn continuare utilizate, pe tot parcursul lunii septembrie. Ele vor trebui să fie ȋnsă validate la fel ca şi biletele noi cu valoare de 3 lei şi vor respecta acelaşi principiu de valabilitate şi verificare, anunță Tursib într-o postare pe Facebook.

Ȋn urma implementării noului sistem de ticketing valabil ȋncepând cu data de 1 septembrie 2022, apar o serie de modificări ȋn privinţa titlurilor de călătorie utilizate pentru transportul public local şi ȋn privinţa utilizării acestora. Printre acestea se numără apariția biletelor cu cod QR. Reprezentanții Tursib spun că păstrează o perioadă ambele tipuri de bilete.

Principala modificare ȋn privinţa acestora este aceea că un bilet cu preţul actualizat de 3 lei va fi valabil pentru o perioadă de 60 de minute. Asta ȋnseamnă că posesorul unui bilet de călătorie Tursib poate circula cu unul, două sau mai multe autobuze Tursib ȋn intervalul de 60 de minute de la ora primei validări a biletului.

Așadar, de mâine avem la dispoziție două tipuri de bilete, ambele valabile 60 de minute, după cum urmează:

- bilete vechi, care pot fi achiziţionate de la automatele de vânzare din staţiile de autobuz şi de la trei dintre colaboratorii Tursib (pe care ȋi veţi putea găsi pe site-ul nostru). Aceste bilete vor trebui validate la validatoarele mai vechi din autobuzele Tursib, ca şi până acum, cu precizarea că ele vor fi valabile o oră de la momentul validării lor. Aceste bilete se validează o singură dată, chiar dacă schimbaţi ȋntre timp autobuzul cu care circulaţi. Ele au imprimată pe ele ora şi data validării, iar ȋn cazul unui control inspectorul de trafic va şti exact ora la care acesta a fost validat şȋ dacă acesta mai este sau nu valabil

- biletele noi, cu cod QR, care pot fi achiziţionate de la punctele de vânzare Tursib. Acestea trebuie validate la validatoarele noi din autobuze. Cititorul de cod QR se află poziţionat pe partea de dedesubt a carcasei validatorului galben. Acest tip de bilet va trebui revalidat de fiecare data când schimbaţi autobuzul cu care călătoriţi până la destinaţie şi sunt valabile tot 60 de minute de la prima validare.

Ȋn cazul ȋn care vă aflaţi ȋn autobuz iar cele 60 de minute s-au scurs deja, aveţi dreptul să călătoriţi utilizând acelaşi bilet cu acel autobuz până ajungeţi la destinaţie. Singura cerinţă este să validaţi biletul ȋn respectivul autobuz ȋn intervalul de 60 de minute cât este el valabil.

Citește și Noile prețuri Tursib, de la 1 septembrie. Punctele de vânzare vor fi deschise și în weekend, pentru evitarea aglomerării

Plata cu cardul respectă normativele GDPR

Biletele de călătorie pentru transportul public mai pot fi achiziţionate direct din autobuze, utilizănd orice card bancar contactless. În toate autobuzele din flota Tursib există două tipuri de aparate contactless - unul tip mai vechi, care emite bilete pe hârtie termică şi unul mai nou pe care achiziţia se va face în format complet digital, fără să fie eliberată o chitanță.

„Verificarea de către inspectorii de trafic se va face ȋn două moduri: fie utilizănd un echipament asemănător unui telefon mobil care, atunci când este apropiat de cardul bancar cu care s-a achiziționat biletul, va citi că există un bilet valabil emis, fie utilizănd direct aparatul din autobuz, care va identifica pe baza scanării cardului bancar titlul de călătorie cumpărat”, explică societatea de transport în comun.

Reprezentanții Tursib mai precizează faptul că procedurile şi echipamentele de vânzare şi control a titlurilor de călătorie achiziţionate cu cardul bancar respectă toate normativele GDPR şi de securitate bancară, datele de pe cardurile bancare contactless fiind ȋn siguranţă.

Se păstrează de asemenea colaborarea cu 24 Pay, ȋn aşa fel ȋncât biletele să poată fi achiziţionate din autobuz şi utilizând codurile QR.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Cristina Bălău

de Cristina Bălău

Eveniment, Cultură 
Telefon:
0770 962 946
E-mail: cristina[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 1 an

încet, încet, intrăm în rând cu lumea. smart
Raspunde

Aaa

Acum 1 an

Smart pe naiba ! In primavara puteai sa iti incarci cardul online, toata vara am stat la coada in soare sa schimb/incarc cardul, acum cu noul sistem si preturi stau in ploaie sa incarc cardul! Rusine ! Incompetenta de la primarie tine alti incompetenti la tursib si sibienii sunt bataia lor de joc acum ! Mai scump si mai prost asta e deviza primariei! 1
Raspunde

Clau

Acum 1 an

Sunteti jalnici, sub orice critica! Vreti sa fiti ,,smart,, și stam la cozi că p**** ptr încărcarea abonamentelor, care ,,încă,, de vreo 4 luni nu merg încărcate online

Raspunde

Viorel

Acum 1 an

Plătești cu cardul și nu primesti bilet apoi vine controlul , cade sistemul ( ceea ce la noi este la ordinea zilei) și apoi să vezi tărăboi că trebuie să demonstrezi ca ai achitat călătoria că să nu primesti amendă și nu mai iau în calcul că vine "nenea controlor" să îmi scanez cardul și eu nici nu am o garanție de la nimeni că nu se face un alt fel de tranzacție pentru că în momentul în care s-ar putea întâmpla așa ceva , sigur vor da vină pe "sistem" și până îți vei recupera banii (în situația fericită în care îi vei mairecupera ) vor trece ani de zile prin săli de judecată. Deci în concluzie nu se simplifică nimic. Este doar încă o modalitate de a fura bani legal , Din buzunarul cetățeanului. Nu mai vorbim de vre-o plângere depusă la TurSib unde nu te baga nimeni in seama. Am reclamat faptul că un autobuz a trecut prinstatie fără a avea nr. De traseu înscris și fără să oprească în stație și răspunsul de la dispecerat (în cazul în care răspunde cineva și acolo) , a fost citez " mie îmi arată pe GPS că este pe traseu și a trecut prin stația respectiva" și asta în timp ce în stație eram cel putin 5 persoane care asteptam acel autobuz și care ne aflăm în stație cu 10 min. înainte să trebuiască să vină acel autobuz. Frumos răspuns. 5 oameni prosti . Din pacate asta este adevarata fața a TurSib. Nesimțire, incompetenta, hotie, nesimțire, etc.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus