Duminică,
23.01.2022
Innorat
Acum
-4°C

”Ochii” autostrăzilor din Sibiu se deschid de săptămâna aceasta

”Ochii” autostrăzilor din Sibiu se deschid de săptămâna aceasta

Ziua de luni a acestei săptămâni este prima în care Departamentul de monitorizare a traficului pe autostrăzile din Sibiu este funcțional. Deocamdată, însă, poate monitoriza doar 16 din cei 55 de km de autostradă.

cic-autostrada-3

Departamentul respectiv este parte a Centrului de întreținere și coordonare a autostrăzii A1, unul din puținele centre de acest fel în România. A fost construit în zona nodului rutier de la Săliște, în cadrul contractului pentru construirea lotului 4 al autostrăzii Orăștie – Sibiu (cel dintre Cristian și Sibiu), lot dat în circulație din decembrie 2013. Lucrările la acest centru au fost finalizate, însă, abia un an mai târziu. Iar angajări încă se mai fac. ”Avem 25 de posturi în organigramă. De luni, la serviciu o să vină 21 de oameni, în care intră și personalul TESA. Să ținem drumul viabil: asta este principala noastră atribuție”, spune Adrian Mihu, șeful Secției de Autostrăzi Sibiu, cel care conduce activitatea CIC. De la acest centru sunt coordonate nu numai activitățile de monitorizare, cât și cele de întreținere a celor 55,5 km de autostradă funcțională pe teritoriul județului Sibiu, de la Veștem până la nodul rutier de la Cunța (limita cu județul Alba).

Tot în cadrul CIC-ului de la Săliște au punct de sprijin firmele angajate să efectueze lucrările de deszăpezire a autostrăzii. Și tot aici funcționează și Secția Autostrăzi Sibiu din cadrul Inspectoratului general al poliției române.

cic-autostrada-deszapezire7

”Lipici la garduri”

”Cu tot cu bretelele de acces pe autostradă, vorbim de un echivalent a 190 de km de drumuri naționale. Iar în ceea ce privește întreținerea, aici discutăm despre semnalizarea verticală, orizontală, de ridicarea gunoaielor, întreținerea parcărilor, remedierea parapetelor în caz de accidente și așa mai departe”, enumeră Adrian Mihu. Ca mai peste tot în România, cele mai numeroase ”defecțiuni” sunt furturile: la fel ca în toată țara și cu toată paza asigurată prin patrularea mașinilor unei firme angajate, printre sibienii care locuiesc în preajma autostrăzilor se găsesc în continuare oameni care au nevoie de acest gard și îl fură.

autostrada-10

Ce funcționează deocamdată?

Loturile de autostradă construite în județ (cu excepția centurii ocolitoare) sunt dotate cu senzori de greutate, de viteză, camere de luat vederi, stații meteo, telefoane pentru situații de urgență și panouri electronice de semnalizare. Dar cum italienii de la Impregilo SpA au fost ”dați afară” de pe lotul 3 deoarece nu mai lucrau, pe cei 22 de km de autostradă dintre Cunța și Săliște nu funcționează niciuna din sistemele mai sus enumerate. Fapt pe care autoritățile din cadrul CNAIR speră să îl remedieze până la finele anului 2017. Până atunci, noii angajați ai CICI-ului vor prelua datele doar de pe cei 16,1 km de autostradă ai lotului cuprins între Săliște și Sibiu Vest.

adrian-mihu-cic-autostrada-1

Pe cei 17,2 km de autostradă funcționali în jurul Sibiului din 2010 nu există astfel de instalații deoarece această porțiune a fost proiectată drept ”centură ocolitoare cu profil de autostradă”.

Vitezomanii au, deocamdată, noroc

”Senzorii de greutate și cei de viteză sunt corelați cu o parte din camerele video instalate pe autostradă”, arată Adrian Mihu. Prin urmare, pot fi identificate mașinile care circulă cu o încărcătură peste limita legală admisă sau cele care  depășesc vizita maximă legală. Deocamdată, însă, ce se întâmplă cu mașinile care depășesc aceste limite nu se știe. ”Aceste date sunt colectate de noii noștri colegi și transmise Companiei de autostrăzi. Acolo se va decide ce se întâmplă cu aceste date”, arată Adrian Mihu. Angajații Centrului de la Săliște sunt și cei care, împreună cu polițiștii Secției Autostrăzi, stabilesc mesajele care apar pe panourile electronice de semnalizare.

Cei de la CIC mai interpretează și datele primite de la cele două stații meteo, care furnizează informații atât despre temperatura aerului, temperatura căii de rulare, dar și date despre concentrația soluțiilor folosite împotriva zăpezii sau a poleiului.

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

2 comentarii

Lazar

Acum 5 ani

Sper sa nu mai sara politistii in mijlocul autostrazii sa opreasca pe cei care depasesc viteza legala !!! E f periculos , si pt politisti si pt soferi !
Raspunde

John

Acum 5 ani

@Lazar--- Asa este! Hai sa-i dam un exemplu cum se procedeaza ceva mai sigur https://www.youtube.com/watch?v=XglzEbcjP8c
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus