Duminică,
17.08.2025
Cer Senin
Acum
19°C

51 de milioane de lei: Primăria Sibiu scoate la licitație primul contract dedicat exclusiv curățeniei din oraș

51 de milioane de lei: Primăria Sibiu scoate la licitație primul contract dedicat exclusiv curățeniei din oraș

După ce zilele trecute, Primăria Sibiu a lansat procedura de achiziție a serviciilor de deszăpezire a orașului, acum administrația locală anunță că a pregătit documentația și pentru procedura de achiziție a serviciilor de salubrizare, măturare, spălare și stropire a căilor publice din oraș. Până acum, deszăpezirea și salubrizarea erau parte a aceluiași contract.

Tot spre diferență de cutumele de până acum, contractul de salubrizare va fi semnat pe o perioadă de patru ani (contractele de până acum pentru deszăpezire și curățenie fiind semnate pe câte trei ani). Contractul de tip cadru scos la licitație de administrație vizează domeniul public din Sibiu și Păltiniș, pentru care sunt solicitate măturarea, spălarea și stropirea străzilor și trotuarelor aparținând domeniului public, curățarea rigolelor, golirea coșurilor de gunoi stradale și colectarea deșeurilor de pe carosabil, trotuare și zone verzi.

Suprafețe duble, alocări triple

În acest moment, contractul de deszăpezire și curățenie a domeniului public din Sibiu este semnat cu asocierea SC Schuster & Co Ecologic SRL (lider) și SC Getesib SA. Contractul a fost semnat la începutul lunii decembrie 2014, pentru suma de 13,9 milioane de lei, fără TVA. Acum, sumele alocate de Primărie pentru contractul de deszăpezire (procedură al cărei termen de depunere a ofertelor a fost stabilit pentru 25 septembrie) sunt de 5,6 milioane de lei fără TVA, în condițiile în care contractul va fi semnat pentru trei ani. Pentru curățenie, în schimb, valoarea estimată a contractului ce urmează a fi semnat pe o perioadă de patru ani este de 51,4 milioane de lei. „Suprafețele prevăzute pentru măturare se vor dubla în acest nou contract. O altă modificare importantă față de precedentul contract este faptul că sunt prevăzute suprafețe mai mari de carosabil și trotuare care vor fi spălate mecanizat, înregistrându-se o dublare și în cazul acestei suprafețe. Numărul de străzi ce trebuie stropite de firma de curățenie va crește de asemenea, aria prevăzută în contract fiind de patru ori mai mare decât cea acoperită de vechiul contract. În ceea ce privește golirea coșurilor de gunoi stradale, pentru centrul istoric acțiunea este prevăzută a fi repetată mai des în sezonul turistic și atunci când au loc evenimente de amploare în spațiul public“, explică reprezentanții municipalității creșterea sumelor alocate acestor activități.

În plus, prin caietul de sarcini, firmelor interesate de acest contract li se solicită dotarea cu echipamente moderne și mașini care să respecte norme de poluare din categoria Euro6. „Pentru centrul istoric sunt solicitate utilaje de mici dimensiuni, adaptate condițiilor din această zonă. Firma cu care se va semna contractul în urma procedurii de achiziție va fi obligată să îndeplinească anumiți indicatori de performanță care vor fi monitorizați de Primăria Sibiu atât prin inspectorii de teren, dar și prin programele informatice și de monitorizare GPS. În caz contrar, serviciile nu vor fi plătite și se vor aplica penalități“, mai arată Primăria Sibiu, într-un comunicat remis redacției Turnul Sfatului. Reprezentanții administrației mai subliniază faptul că plățile vor fi efectuate în funcție de serviciile prestate la standardele prevăzute în contract.

Licitație cu final neașteptat

O altă noutate este dată de modul de derulare al contractului. Astfel, dacă reprezentanții Primăriei nu vor fi mulțumiți de implementarea serviciilor de curățenie, aceștia pot rezilia contractul conform prevederilor acestuia. Însă pentru angajarea noului operator nu va fi mai nevoie de o nouă procedură de achiziție, deoarece actuala prevede posibilitatea ca noul operator să fie cel care s-a clasat pe locul doi în cadrul actualei licitații. „Curățenia orașului este esențială și de aceea am căutat cea mai bună soluție de contractare a serviciilor. O problemă importantă pe care acest acord cadru o rezolvă este aceea că avem o mai mare siguranță că vom asigura salubrizarea orașului la nivelul pe care ni-l dorim. Dacă operatorul contractat nu face față și nu prestează calitativ serviciile, putem rezilia contractul și să încheiem unul nou cu următorul calificat în cadrul procedurii, fără a mai fi necesară organizarea altei licitații, ceea ce ar dura luni de zile”, arată Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu, în comunicatul amintit.

Nouă inspectori de teren

Activitatea de salubrizare și deszăpezire a orașului este monitorizată, de la începutul acestei luni, de către recent înființatul Serviciu Public de Management și Monitorizare a Serviciilor de Salubrizare, din cadrul Primăriei Sibiu. „Acesta numără în prezent 9 angajați din care 7 inspectori de teren care vor verifica prestarea acestor servicii de către operatorul care va salubriza domeniul public. De asemenea, acești inspectori au ca sarcină și verificarea modului de colectare a deșeurilor de pe platformele de colectare selectivă, activitate gestionată de SC Soma SRL în cadrul sistemului de management integrat al deșeurilor în județul Sibiu“, mai informează reprezentanții administrației.

Foto: arhiva TS

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

€€€€€€

Acum 8 ani

Pe cand toaletarea tuturor copacilor din oras, aliniamente, scuaruri, parcuri, pe model Paris, Champs-Élysées ?! Adica masina ce face coroana sferica... Avem o asociatie de infrumusetare a orasului, care face ce ??? Pune ghivece pe stalpi? Maaare infrumusetare cu ghiveciul atarnat de stalp intre 100 cabluri, cand langa ai amazonul cu maimute.
Raspunde

un sibian

Acum 8 ani

tu chiar crezi ca "asociatia de infrumusetare a orasului" face ceva? eventual sifoneaza si ei niste fonduri din primarie...
Raspunde

Che

Acum 8 ani

Până atunci când marii constructori din franzela nu vor primi amenzi usturătoare pentru mașinile care ies din șantier cu maldărul de namol între crestele cauciucului autotractoarelor din dotare poate sa fie contractată și "mama omida" că nu rezolva problema . Ce sa mai vorbim de nesimțirea cocalarului ,care arunca gunoiul în plină stradă ,sau mănâncă semințe la colț de bloc . Ar trebui viitoarea firma câștigătoare sa angajeze paznici de cocalari și să cumpere vreo câteva zeci de mașini de aspirat/maturat.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus