Duminică,
05.05.2024
Parțial Noros
Acum
11°C

Terra Building și Comtram au primit contractul de întreținere a străzilor Sibiului în următorii trei ani

Terra Building și Comtram au primit contractul de întreținere a străzilor Sibiului în următorii trei ani

Primarul Astrid Fodor a semnat în cursul acestei săptămâni primul contract-cadru pentru întreținerea străzilor în municipiul Sibiu. Contractul vizează o perioadă de trei ani, în care Primăria este dispusă să plătească firmelor sibiene Terra Building SRL și Comtram SA până la 25 de milioane de lei (cu tot cu TVA) pentru repararea și întreținerea străzilor din oraș.

Este primul contract-cadru semnat pe o perioadă mai lungă de un an de Primăria Sibiu pentru întreținerea infrastructurii rutiere din oraș. Din 2014 – de la încetarea contractului cu DPC – administrația locală a lansat proceduri de achiziție anuale, ultima încheindu-se tot prin semnarea unui contract cu cei de la Comtram SA (contract de 3,3 milioane de lei, fără TVA, dar în cazul căruia nu a fost consumat întreg bugetul disponibil).

În cazul contractului încheiat acum cu cele două societăți comerciale (firmele nu sunt în asociere, dar administrația arată că legislația permite încheierea contractului cu mai multe firme, în astfel de situații), valoarea maximă ce poate fi cheltuită este de 25,1 milioane de lei, cu tot cu TVA. „Plățile se vor face în funcție de lucrările efectiv realizate și acceptate de către Primăria Sibiu din punctul de vedere al calității. Printre lucrările incluse în acest acord cadru se numără și reparațiile la straturile de bază ale străzilor, repararea trotuarelor, a bordurilor și a pavajelor din piatră cubică sau piatră de râu, repararea pavajelor din parcările amenajate cu grile înierbate, întreținerea străzilor de pământ rămase în Sibiu, precum și aducerea la cotă a gurilor de canal și de scurgere“, se arată într-un comunicat emis de Primăria Sibiu.

Reparații în 24 de ore

Contractul de întreținere a străzilor din Sibiu a fost încheiat în urma unei proceduri lansată de Primăria Sibiu în aprilie, cu termen de depunere a ofertelor ziua de 8 mai 2017. În documentația de atribuire a contractului nu sunt specificate zonele de intervenție. „Cunoscând și faptul că administratorul străzilor nu poate prevedea incidența deteriorărilor nici ca locație, nici ca dimensiuni, sunt enumerate categorii de lucrări necesare pentru remedierea deteriorărilor cunoscute din anii anteriori, însoțite de cantități estimate pentru fiecare din aceste categorii. Pe măsura apariției deteriorărilor și inventarierii acestora, administratorul străzilor va emite comenzi de lucru, în care va preciza locațiile și intervențiile de executat“, se arată în caietul de sarcini al procedurii.

„Pe lângă investițiile în modernizarea străzilor de pământ, și străzile asfaltate din oraș necesită întreținere și reparații. Acest acord cadru ne va permite să intervenim prompt, pentru realizarea mai multor tipuri de reparații pe carosabil și trotuare. Prin acesta vom putea înlocui complet covorul asfaltic pe suprafețe mai extinse, dar și să reparăm gropi izolate sau să efectuăm reparații cu caracter de urgență a defectelor apărute”, Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu
În documentație sunt estimate și o serie de limite între care administrația locală apreciază că vor fi necesare lucrări. Spre exemplu, în următorii trei ani, cantitatea de gropi izolate în stratul de uzură al străzilor care vor trebui reparate este estimată între 2.500 și 10.000 de mp (în contractul de anul trecut, cu Comtram, estimarea era de 11.000 de mp). Cu precizarea că aceste cantități vor putea fi ajustate pe parcursul derulării contractului. Caietul de sarcini prevede și anumite termene de realizare a lucrărilor: 24 de ore de la emitere comenzii în cazul reparațiilor cu caracter de urgență „pentru remedierea unor probleme singulare“ sau cinci zile de la emiterea comenzii pentru remedierea unor defecte izolate, de cel mult 100 de mp, ale carosabilului. „Termenul de execuție va fi stabilit proporțional cu suprafața afectată“, se mai arată în caietul de sarcini. Garanția solicitată pentru lucrările izolate/urgente este de șase luni de la data recepției, la fel ca și pentru cele de întreținere a străzilor de pământ. În cazul lucrărilor de amploare, garanția solicitată este de 24 de luni de la data recepției.

Minim cinci echipe de lucru

Firmelor interesate de acest contract li se atrage atenția că, în anumite cazuri, lucrările de reparații vor trebui executate noaptea sau în zilele de sâmbătă și duminică, pentru a nu genera perturbări importante alte traficului. Criteriul de atribuire al contractului este prețul cel mai scăzut, dar printre condițiile pe care firmele trebuie să le îndeplinească se numără și cea referitoare la posibilitatea de organizare în cinci formații de lucru, simultan: două pentru refacerea trotuarelor, două pentru reparații izolate și una pentru așternerea mecanizată a covoarelor asfaltice.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

Alo Poliția

Acum 6 ani

Deci Fodorița dă "cărțile pe față": FDGR a fost puternic sponsorizat de Terra Building, știe urbea, știe presa, mai puțin DNA-ul. RUȘINE DNA!!!
Raspunde

dancp2

Acum 6 ani

da cine-i terra building?citi ameni are?bunica stie ce face sau junele rezvan? pe ei DNA!!!
Raspunde

Vai de sașii hoți

Acum 6 ani

Bătrânu Băcilă de la Terra, el cu viceprimărița Bokor Corina, trag sforile licitațiilor. Consilierii FDGR știu și acceptă fiindcă le mai pică și lor mărunțiș...
Raspunde

Un om

Acum 6 ani

Alo DNA,
Raspunde

bine

Acum 6 ani

ura marii meseriasi lucrari de kkt
Raspunde

Lazaret-ian

Acum 6 ani

Lucrătorii din Lazaret, de la Terra Building, acoperă țevile fără să bată cu maiul. Zilele trecute, în șanțurile săpate, se puteau vedea peturi de bere aruncate de muncitori; ăia beau în timpul serviciului în rând cu șefii lor.
Raspunde

ra

Acum 6 ani

3 milioane pe an neconsumati iar acum 25 pe 3 ani??????? Ce-i cu gramatica asta? Cine ia diferenta? Intradevar drumurile stau prost dar acum daca mai dau de gropi dau direct in judecata
Raspunde

Ș4$$$$

Acum 6 ani

Primăria a angajat un Administrator Public dar se vede că tot Primarul decide, parcă spunea că acesta se va ocupa de administrare, poate Be spune cineva care e treaba cu acel administrator public, să știm și noi cine decide că dacă se suprapun e o problema
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus