Luni,
18.08.2025
Cer Senin
Acum
14°C

Șoferii Tursib, la reuniunea sindicaliștilor de la Păltiniș: „în curând vom refuza să mai facem ore suplimentare. Cine va mai conduce?“

Șoferii Tursib, la reuniunea sindicaliștilor de la Păltiniș: „în curând vom refuza să mai facem ore suplimentare. Cine va mai conduce?“

51 de delegați reprezentând 18 sindicate din domeniul transportului public local participă la sfârșitul acestei săptămâni la reuniunea Federației Transloc - România. În cadrul discuțiilor, sindicaliștii din cadrul Tursib au descoperit că personalul de bord din Sibiu are printre cele mai dificile condiții din țară.

Sindicaliștii din toată țara s-au reunit la Sibiu pentru a definitiva un draft de contract colectiv de muncă la nivel de ramură, contract pe care să îl prezinte, ulterior, și asociațiilor patronale în vederea unor viitoare negocieri. Este a doua reuniune de la înființarea Federației, al cărei sediu este la Sibiu. Principala problemă cu care se confruntă toate societățile de transport public urban este lipsa de șoferi, situație creată de salariile mici plătite personalului de bord. Doar că, după cum aveau să descopere sindicaliștii sibieni, societățile publice de transport public din alte orașe își asumă plata integrală a orelor de muncă prestate suplimentar de șoferii rămași.

Prin contractul de muncă la nivel de ramură pe care sindicaliștii reuniți la Păltiniș încearcă să îl impună, salariul de încadrare este de aproximativ 2.500 de lei.
În Sibiu, însă, conducerea societății Tursib refuză să își asume plata integrală a orelor suplimentare, deoarece legislația muncii interzice efectuarea a mai mult de opt ore de muncă pe săptămână. „Cum, din lipsă de personal, nu pot fi acordate nici libere, în ultimii doi ani s-au strâns cam 14.000 de ore suplimentare neplătite“, arată Alin Poabar, lider de sindicat în cadrul Tursib și vicepreședinte la nivelul Ardealului în cadrul Federației Transloc – România. Dacă avem în vedere că salariul de încadrare al unui șofer Tursib este de aproximativ 1.700 de lei (1.785 de lei pentru șoferii de autobuz articulat), rezultă că, în ultimii doi ani, personalul de bord al societății de transport din Sibiu a prestat o muncă în valoare de aproape 300.000 de lei, fără să primească niciun fel de recompensă.

În acest moment, pe lângă cei 146 de șoferi angajați, Tursib ar mai avea nevoie de alți 49 de șoferi. „Nu suntem adepții grevei sau a unor astfel de măsuri de luptă sindicală. Dar avem tot mai mulți colegi care efectiv nu mai pot efectua ore suplimentare și mulți colegi care nici nu mai doresc lucrul acesta. Pentru că orele suplimentare pot fi realizate doar cu acordul angajatului, iar dacă acestea nu sunt plătite, de ce să mai fie efectuate? Se va ajunge la situația în care șoferii Tursib vor refuza să mai presteze ore suplimentare și atunci să vedem cine va mai conduce autobuzele?“, se întreabă Alin Poabar.

Din experiența colegilor din țară, liderul sindical de la Sibiu a aflat că orele suplimentare sunt plătite integral de către conducerile societăților publice de transport din orașe precum Brașov, Arad sau Pitești. Plata orelor suplimentare este efectuată integral în ciuda legislației muncii care interzice efectuarea a mai mult de opt ore de muncă suplimentare în fiecare săptămână. „Am văzut fluturaș plătit integral și pentru 272 de ore de muncă, adică mai bine de 100 de ore suplimentare efectuate și plătite. Dar în alte orașe, conducerea societăților își asumă eventualele amenzi care pot veni de la Inspectoratul teritorial de muncă. Iar oamenii sunt plătiți, căci până la urmă de aceea mergem cu toții la muncă, pentru bani. La noi, la Sibiu, însă, conducerea economică a societății refuză orice dialog cu noi. Iar acest dialog va trebui să îl avem“, avertizează Alin Poabar. El mai arată că șoferii sibieni lucrează și cu un parc auto a cărui perioadă de exploatare este integral și demult depășită, fapt care generează numeroase defecțiuni și întârzieri. Iar întârzierile sunt generate și de traficul rutier tot mai aglomerat.

Primăria Sibiu a lansat săptămâna procedura de achiziție a zece autobuze Euro 6, procedură care, în cele mai optimiste scenarii vor aduce noile autobuze pe străzile Sibiului în primăvara anului 2018. Tot în 2018, dar în august, reprezentanții Tursib speră să finalizeze și achiziția altor 50 de noi autobuze, pentru care în august anul acesta a primit acceptul de a contracta un credit BERD.

 

Reuniunea sindicaliștilor de la Păltiniș a inclusiv și activități socio-culturale. Astfel, pentru copiii sindicaliștilor a fost organizată o competiție de tir cu arcul, iar pentru adulți – un concurs de tenis cu piciorul denumit „Cupa prieteniei“.

cupa prieteniei sindicalisti tursib tir cu arcul

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

18 comentarii

Csobanel Sighianu

Acum 7 ani

Bre, incercati si voi sa sofati ca, de condus, nu avei sanse nici macar muierea!
Raspunde

Anonimul din Caineni

Acum 7 ani

De mai mult de o lună, am decis să mă deplasez pe jos acolo unde am treabă. Pot spune că ajung mai repede și în condiții mai decente decât dacă aș fi continuat să aștept autobusele care abia vin, și-apoi să stau în aglomerație în magnificul TSB. Ar fi fain dacă într-o bună zi, populația ar refuza să mai plătească bilete acestei societăți nenorocite care ne tratează de parcă am fi în India... nu într-o țară care se pretinde europeană.
Raspunde

unul

Acum 7 ani

imprumut de BERD si primaria a avut execedent bugetar si se stia de mult ca aceste autobuze sunt harbiri aduse de catre alt sas
Raspunde

unul

Acum 7 ani

imprumut de BERD si primaria a avut execedent bugetar si se stia de mult ca aceste autobuze sunt harburi aduse de catre alt sas
Raspunde

Huuooo

Acum 7 ani

Daca nu ati fi furat atata amar de motorina...erau destui soferi...pe multi ia dat societatea afara !!! Asa ca nu va mai plangeti de salarii , ca va'ti facut palate pe la Orlat si Rasinari...si fostii controlori care dadeau amenzi fara chitante , betivi notorii pe la Pitici pe M.Viteazu
Raspunde

Mihai

Acum 7 ani

Si acum e tot asa... asa s-au obisnuit, mai fac si ei o amarata de mie de lei pe luna.... cu eforturi saracii ca trebuie sa traga aburi de motorina cand o trag la canistra...
Raspunde

ITM SPAGARII

Acum 7 ani

Intreb public: DE CE ITM NU CONTROLEAZA TURSIB, SPITALUL JUDETEAN, POLITIA? Aici numarul de ore lunar depaseste cu mult 200 iar cele asa-zise 48 de ore de repaus saptamanal nici nu poate fi vorba,
Raspunde

Cetitor

Acum 7 ani

Se întorc vremurile Caprariu cel bătrân.....
Raspunde

x

Acum 7 ani

Cel putin pe vremea raposatului s-au introdus troleibuzele, care la un moment dat reprezentau 50% din parcul auto! Este unul din modalitatile de a face mai atractiv transportul in comun: eco! Si inca ceva: benzi dedicate de transport in comun in actualul trafic!
Raspunde

.....

Acum 7 ani

da, Huuooo! ai dreptate , iar conducerea societatii nu ia nici o masura . pe langa motorina, soferii Tursib au si sporuri la salarii .
Raspunde

Teo

Acum 7 ani

Nu am nici o legatura cu Tursibul, exceptand faptul ca circul uneori cu autobuzul.Conditiile de transport mi se par decente,iar programul este in general respectat (cu probleme in orelor de varf cand oricat s-ar dori,autobuzele nu pot zbura pentru a avita aglomeratia).Obisnuitele lamentari ale unor calatori ,nu mi se par pe deplin justificate si consider ca gratuitatea deplasarilor pentru pensionari (care ar trebui in opinia mea sa plateasca cel putin jumatate din valoarea biletului) sa fie valabila doar in afara orelor de varf.
Raspunde

uuuuu

Acum 7 ani

serios sau cum se spune in jargon ,,sa mori tu" ca nu ai nicio legatura, se circula graznic dute pe traseul nr.1
Raspunde

costica

Acum 7 ani

-oferte-operatorOnline!Proiect nou.Esti salariat si nu-ti ajung banii?Esti somer si cauti un loc de munca?Inca nu ai gasit jobul care sa-ti asigure un trai linistit?Atunci nu ai nimic de pierdut,realizeaza-ti visul.Noi iti oferim curs gratuit si complet de instruire,lucrand acasa.Nuiti trebuie decat un Calculator,internet si 3 ore din timpul tau pentru a castiga bani. Trimite un e-mail cu textul”info”la pacurarucostica1963gmail com
Raspunde

olivia

Acum 7 ani

Cunosc problemele acestor oameni,platesc abonament si calatoresc cu ei de 12 ani in fiecare zi,vad cum toata lumea da in ei,eu consider ca sunt singuri indreptatiti sa fie recompensati corespuzator.Se terzesc dimineata la ora 4 sa ne duca la servici si copii la scoli,ajung ultimi acasa langa familile lor,dau dovada de profesionalism atata timp cat asi asuma libertatea urcanduse la volanul autobuzelor care de mult au depasit norma de casare, au ore lucrate si neplatite,Ma intreb daca conducerea nu vor sa isi asume plata orelor lucrate de ce ii solicita sa lucreze findca la fel este ilegal sai chemi la lucru peste cele 32 de ore suplimentare.Primaria nu vede nimic? daca au un Director economic prost pregatit,de ce nu al dau afara? pune in pericol si bunul mers al tursibului,sau poate asta urmareste!,Soferi nu au vina ca circulatia sibiului sa triplat si ca nu mai ajung la destinati in timpi impusi,IAR CEI CE JUDECA ACEASTA CATEGORIE DE PERSONAL VA PROPUN SA VA ANGAJATI LA TURSIB FINDCA E NEVOIE DE SOFERI ,DUPA ACEEA VORBITI... RESPECT DOMNILOR SOFERI,EU VA MULTUMESC CA AJUNG IN SIGURANTA LA MUNCA CU VOI IAR COPII MEI LA SCOLI...SCHIMBATI CONDUCEREA SI CONSILIUL DE ADMINISTRATIE....POATE ASA SE VA REZOLVA CEVA.
Raspunde

Lulu

Acum 7 ani

Tu Olivia. În Sibiu, și nu numai, este șomaj zero. Ai habar ce înseamnă asta? Îi obligă cineva să lucreze la Tursib?
Raspunde

anca

Acum 7 ani

Lulu tu cred ca nu te auzi ce vorbesti,sau esti unu care si tu urmaresti sa distrugi transportul in comun in acest oras,vreti privati luati exemplu orasele care au vandut acest serviciu la anumiti smecheri care au urcat pretul calatoriilor si au dus oameni cu microbuzele ca sa fie pe profit,.in tursib acum e o problema de administrare se vede clar ca directorul general e un fricos,cel economic sta acolo cu anumite interese de a distruge acest serviciu iar cel tehnic nu poate face treaba fara cei doi. problema acida in momentul de fata este ca acesti oameni sa fie platiti pentru munca prestata,daca nu gasesc soluti sa fie dati afara iar consilu de administratie sa fie schimbat findca se vede cu ochiul liber ca nu fac nimic.noi calatori dorim sa avem transport public in comun in acest oras in conditii optime,nu mai aruncati cu noroi in acei oameni(soferi),ei nu fac decat sa munceasca in acele conditi,iar daca ei pleaca cine dracu va lucra acolo.
Raspunde

..

Acum 7 ani

da, sunt de acord cu Anca ... singura vinovată e conducerea societatii , care trebuie schimbată... se vede ca sunt depasiti de situatie. trebuie manageri competenti, care sa isi asume responsabilitati, care sa ia decizii eficiente
Raspunde

rodica

Acum 7 ani

Dan vasile verzescu,acolo la paltinis au fost doar delegati de 3 persoane din toata tara,ma mir ca nu tie rusine sa vorbesti pensionarule, circuli gratis din bani platiti de noi cetateni acestui oras,si nu esti multumit,platestele tu orele muncite la acei oameni care te-au dus moca si vor veni la munca ,daca nu dute cu taxi sau pe jos...huuuuooooo
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus