Din cauză că nu a reușit să finalizeze procedura de atribuire a contractului de salubrizare a Sibiului, la fel ca și în cazul deszăpezirii Primăria a apelat la o procedură de urgență, în urma căreia întreținerea curățeniei în oraș a fost încredințată unei firme din Oradea. Pentru 12 luni, firmei SC RER Ecologic Servicii Oradea SA îi este alocat un buget de cel mult 8,8 milioane de lei.
Deoarece contractul încheiat acum trei ani pentru curățenia Sibiului expiră în ziua de 8 decembrie 2017, Primăria Sibiu a lansat o procedură de atribuire a unui nou contract, pe o perioadă de patru ani, în penultima zi a lunii august din acest an. Contractul cu o valoare estimată la peste 51 de milioane de lei, fără TVA – sumă consistent mai mare decât cea alocată contractului care tocmai se încheie – nu a mai apucat însă a fi atribuit: caietul de sarcini al licitației a fost contestat, iar procedura a fost suspendată aproape toată luna octombrie. Termenul de depunere a ofertelor a fost prelungit până pe 15 noiembrie 2017, termen până la care două firme au depus oferte: Brai – Cata SRL, din București, și RER Ecologic Service Oradea SA.
”În prezent cele două oferte depuse până la termenul limită se află în evaluare. Având în vedere faptul că acordul cadru nu se va încheia până la expirarea contractului de salubritate existent, adică până în data de 9 decembrie, Primăria Sibiu a luat măsuri pentru asigurarea continuității prestării acestor servicii. În acest sens a semnat în data de 27 noiembrie un contract pentru serviciile de salubrizare a domeniului public pe perioadă determinată, de maxim 12 luni, valabil începând din 9 decembrie. Acest contract pe perioadă determinată va înceta de drept în momentul în care se semnează acordul cadru și primul contract subsecvent în baza acestuia, după finalizarea procedurii”, informează administrația locală într-un comunicat de presă remis redacției Turnul Sfatului.
Sursa citată susține că cei de la RER Ecologic vor fi plătiți în funcție de serviciile efectiv prestate, suma de 8,8 milioane de lei fiind cea maximă ce poate fi decontată. ”Firma contractată va mătura carosabilului, aleile, scările, pasajele, piețele publice, stațiile de transport în comun, locurile de parcare, precum și a suprafețele anexe spațiilor de circulație. De asemenea va curăța rigolele străzilor, va spăla carosabilul și va asigura transportul deșeurilor stradale spre depozite autorizate. Pentru executarea serviciilor, operatorul s-a angajat să pună la dispoziție autospeciale și utilaje specifice, muncitori, conducători auto și personal de supraveghere și coordonare”, mai informează administrația locală. Firma angajată se va ocupa și de golirea coșurilor de gunoi de pe domeniul public.
Obișnuiți cu ”urgențele”
Nici pentru Primăria Sibiu și nici pentru cei de la RER, încredințarea unui astfel de contract nu este o premieră. Zilele trecute, Primăria Sibiu anunța faptul că deszăpezirea orașului va fi asigurată în cadrul unui contract încheiat în regim de urgență cu firma sibiană SC Terra Building SRL, din cauză că licitația pentru deszăpezire nu se încheie în timp util. Iar în vara acestui an, cei de la RER Ecologic au fost angajați în regim de urgență de către administrația din Arad, care, la fel, nu a reușit să finalizeze licitația pentru curățenia orașului.Primarul Sibiului, Astrid Fodor, s-a plâns în cursul ședinței Consiliului local din luna aceasta de faptul că legislația nu prevede sancțiuni pentru operatorii economici care contestă o procedură și pierd aceste contestații. ”Pentru astfel de contracte cu valori mari și pe perioade lungi de timp e nevoie de proceduri complicate. Mai ales când intervin contestații care nu au niciun fel de temei. Dar până nu se schimbă legislația și cel care contestă nu suportă niște consecințe dacă nu are dreptate în contestația lui, așa se va întâmpla. Noi am făcut și demersuri pentru schimbarea legislației în acest sens, astfel încât cei care contestă fără niciun fel de temei – căci nu e singurul contract unde ne trezim cu astfel de contestații – să suporte niște consecințe. Pentru că blochează desfășurarea procesului de investiții, nu doar la nivel de Sibiu, ci la nivelul tuturor administrațiilor de municipii”, a încheiat Astrid Fodor.
Viitorul contract: suprafețe duble, alocări triple
51,8 milioane de lei este valoarea estimată a contractului-cadru pentru curățenia Sibiului și a Păltinișului pentru o perioadă de patru ani. Suma alocată este mult mai mare decât în vechiul contract deoarece s-au modificat cerințele, arată reprezentanții Primăriei Sibiu. „Suprafețele prevăzute pentru măturare se vor dubla în acest nou contract. O altă modificare importantă față de precedentul contract este faptul că sunt prevăzute suprafețe mai mari de carosabil și trotuare care vor fi spălate mecanizat, înregistrându-se o dublare și în cazul acestei suprafețe. Numărul de străzi ce trebuie stropite de firma de curățenie va crește de asemenea, aria prevăzută în contract fiind de patru ori mai mare decât cea acoperită de vechiul contract. În ceea ce privește golirea coșurilor de gunoi stradale, pentru centrul istoric acțiunea este prevăzută a fi repetată mai des în sezonul turistic și atunci când au loc evenimente de amploare în spațiul public“, explică reprezentanții municipalității creșterea sumelor alocate acestor activități.Referitor la modul în care se va face curățenia în Sibiu, primarul promite pretenții crescute. ”Eu doresc – și cred că la fel ca și mine și dumneavoastră, consilierii locali, și mai ales sibienii – să avem un oraș în stilul anului în care trăim. 2018, 2019 și așa mai departe. Deci asta presupune o cu totul altă salubrizare, cu totul alte utilaje, intervenții pe toate străzile Sibiului. Deci pretențiile noastre cresc și este normal să crească”, a mai spus Astrid Fodor, la ședința Consiliului local de miercuri.
În plus, prin caietul de sarcini, firmelor interesate de acest contract li se solicită dotarea cu echipamente moderne și mașini care să respecte norme de poluare din categoria Euro6. „Pentru centrul istoric sunt solicitate utilaje de mici dimensiuni, adaptate condițiilor din această zonă. Firma cu care se va semna contractul în urma procedurii de achiziție va fi obligată să îndeplinească anumiți indicatori de performanță care vor fi monitorizați de Primăria Sibiu atât prin inspectorii de teren, dar și prin programele informatice și de monitorizare GPS. În caz contrar, serviciile nu vor fi plătite și se vor aplica penalități“, mai arată Primăria Sibiu, într-un comunicat remis redacției Turnul Sfatului. Reprezentanții administrației mai subliniază faptul că plățile vor fi efectuate în funcție de serviciile prestate la standardele prevăzute în contract.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Astrid Fodor , Primăria Sibiu , Paltinis , Turnul Sfatului , Primăriei Sibiu , Terra Building , contract , Primarul Sibiului , Pentru Sibiu , Ecologic Servicii Oradea , salubirzare , Ecologic Service Oradea
Vizualizari: 6054


Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Mia
Acum 1 oră
Q
Acum 1 oră
Care țară?
Acum 1 oră
Asdfasdf
Acum 2 ore
Sibian