Joi,
28.03.2024
Partial Noros
Acum
17°C

Asociaţia Pro Infrastructură: Finalizarea autostrăzii Sibiu-Nădlac amânată pe termen nedefinit

Asociaţia Pro Infrastructură: Finalizarea autostrăzii Sibiu-Nădlac amânată pe termen nedefinit

Asociaţia Pro Infrastructură solicită ministrului Transporturilor demiterea conducerii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), al cărei director este Ştefan Ioniţă, acuzând instituţia de „incompetenţă managerială”, potrivit unui mesaj transmis pe Facebook.

Potrivit Asociaţiei, CNAIR nu a reuşit să deschidă traficul „nici macăr pe segmente de drum noi, perfect circulabile, precum Autostrada A10 Sebeş-Turda loturile 3 şi 4, sau Varianta de Ocolire Caracal”. Excepţia face sectorul de 15 km dintre Dumbrava şi Margina dat în circulaţie pe 6 martie 2017, tronson care face parte din Autostrada A1 Lugoj-Deva care a fost finalizat în decembrie 2016.

„Mai mult decât atât, „închiderea" coridorului de autostradă Sibiu-Nădlac (A1) este şi ea amânată pe termen nedefinit datorită performanţelor dezastruoase în tratarea problemelor rămase pe secţiunea Lugoj-Deva. Deşi directorul general CNAIR Ştefan Ioniţă a promis în faţa Ministrului Transporturilor că în luna noiembrie cel târziu vor fi lansate la licitaţie tunelurile lipsă aferente lotului 2, acest lucru nu s-a întâmplat nici până acum. De asemenea, deschiderea în 2018 a lotului 3 al autostrăzii este pusă şi ea în pericol de faptul că actuala conducere a CNAIR refuză să plătească antreprenorului lucrările suplimentare executate prin realizarea descărcării (semi-nodului) de la Holdea”, se mai arată în mesajul publicat de Pro Infrastructură, citat de Mediafax.
„Dezastrul continuă şi pe proiecte de variante de ocolire, unde contracte semnate de ani de zile şi anunţate că vor începe în acest an se amână pentru anii următori (centurile Satu Mare, Rădăuţi, Beiuş-Ştei), cele aflate în execuţie au bătut pasul pe loc (Târgu Jiu, Mihăileşti, Bucureşti, Tecuci), cele anunţate că vor fi deblocate au rămas la fel de blocate (Carei, Suceava, Iaşi), iar unele chiar fac paşi înapoi, spre reziliere (Târgu Mureş)”, avertizează Asociaţia.

Pro Infrastuctura acuză CNAIR că a lansat licitaţii cu studii „de fezabilitate vechi, incomplete şi fără studii geotehnice corespunzătoare, prin caiete de sarcini prost pregătite”. „Procedurile de licitaţie lansate sunt toate amânate în repetate rânduri şi unele dintre ele sunt aproape de anulare în urma deciziilor judecătoreşti, precum în cazul drumului expres Craiova-Piteşti”, precizează Asociaţia.

Ştefan Ioniţă a fost numit director general interimar al CNAIR la începutul lunii ianuarie 2017. Ioniţă are 38 de ani şi a condus, din 2014 până în ianuarie, Direcţia Tehnică şi Calitate a CNAIR. Între 2004 şi 2014, el a ocupat mai multe funcţii în cadrul CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică). Este absolvent al Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti - Facultatea de Căi Ferate, Drumuri şi Poduri şi a Masteratului „Maşini şi Sisteme de Producţie” din cadrul Universităţii Politehnica Bucureşti.

Ştefan Ioniţă l-a înlocuit pe fostul director al CNAIR Cătălin Homor, care a fost revocat din funcţie pe data de 10 ianuarie.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

1 comentarii

O NOUA CINSTITUTIE

Acum 6 ani

DEMISIA TUTUROR DE LA INSTITUTII PANA LA TOATA CLASA POLITICA . ACEM NEVOIE DE O REALA CONSTITUTIE PE MODELUL ISLANDA 2009 ,NUMAI ASA O ZA AVEM PARTE DE DREPTATEA PE CARE NICI ISTORICII NU MAI AU GRAI SA O DECLARE DUPA LOVITURA DE STAT IUDEO-AMERICANO-RUSEASCA
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus