Vineri,
26.04.2024
Parțial Noros
Acum
13°C

Prima pistă de biciclete care leagă centrul de un cartier al Sibiului: sigură și separată de pietoni și mașini

Prima pistă de biciclete care leagă centrul de un cartier al Sibiului: sigură și separată de pietoni și mașini

Primăria Sibiu a publicat tema de proiectare pentru realizarea primei piste de biciclete care să conecteze un cartier de centrul orașului.

Documentația solicitată de Primăria Sibiu va fi utilizată în redactarea unui proiect de atragere de fonduri europene nerambursabile. “Proiectul va asigura facilitarea transportului public nemotorizat și a soluțiilor alternative de mobilitate, prin prioritizarea acestora în scopul reducerii duratelor de parcurs și a reducerii emisiilor de noxe. Astfel, se dorește creșterea gradului de atractivitate al transportului nemotorizat cu bicicleta, în detrimentul autoturismului propriu și în condițiile unei accentuări în ultimele perioade a congestiilor de trafic“, se arată în tema de proiectare elaborată de Primăria Sibiu.

Pistele trebuie să fie sigure

Pista de biciclete pe care administrația locală vrea să o amenajeze din fonduri europene va lega cartierul Ștrand de centrul Sibiului și de parcul Sub Arini. Pistele trebuie amenajate pe tronsoane noi, de identificat în perimetrul de străzi format din Alba Iulia – Maramureșului – Cristian – Avrig – Victoriei – Andrei Șaguna – Alba Iulia. Pistele trebuie să fie “sigure“, să aibă o lățime adaptată nevoilor de deplasare în siguranță și “să fie separate și/sau protejate de circulația altor vehicule“. “Ca regulă generală, pistele/traseele pentru biciclete nu se vor realiza pe seama diminuării trotuarelor sau în detrimentul pietonilor. Dacă, prin excepție, condițiile locale nu permit acest lucru, se va asigura păstrarea unui spațiu suficient pentru fluxurile pietonale (inclusiv conform Normativului 51/2012 privind adaptarea clădirilor civile și a spațiului urban la nevoile individuale ale persoanelor cu dizabilități). Lățimea minimă prevăzută de dispozițiile legale trebuie să excludă spațiul ocupat de mobilierul stradal, stâlp, copaci sau alte obiecte sau activități care restrâng spațiul de circulație al pietonilor. Se va asigura o delimitare între traseele pentru biciclete și spațiul pietonal“, se arată în tema de proiectare elaborată de administrația locală. În condițiile în care se impune, pistele de biciclete vor trebui să aibă iluminat separat.
“În cazul în care standardele, normele sau codurile din România nu oferă îndrumare cu privire la un element de proiectare, Proiectantul trebuie să facă uz de «cele mai bune practici» din alte standarde europene pentru a asigura o proiectare modernă, economic și viabilă, care să satisfacă cerințele Beneficiarului“, tema de proiectare elaborată de Primăria Sibiu

Concept integrat

Cei care vor elabora documentația de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI) trebuie să aibă în vedere exploatarea acestei piste de biciclete pe o perioadă de minim 20 de ani. În plus, trebuie să integreze această investiție în conceptul mai larg al mobilității urbane, concept care include sistemele de bike-sharing propuse în Sibiu. Aceste stații de biciclete vor fi amplasate în zona stațiilor de autobuz. “Prin această abordare integrată, proiectul va facilita creșterea numărului de bicicliști și a numărului de călători cu transportul public“, se mai arată în tema de proiectare.

Primarul Astrid Fodor a anunțat săptămâna trecută faptul că din fondurile europene puse la dispoziția Sibiului în actualul exercițiu bugetar va fi creat și un sistem de bike-sharing, cu 300 de biciclete care vor putea fi închiriate din câteva zeci de stații dedicate.

75 de zile

Anunțul privind procedura de atribuire a contractului de întocmire a DALI a fost publicat de Primăria Sibiu în cursul zilei de marți, 24 aprilie. Valoarea alocată întocmită acestei documentații este de 125.120 de lei, fără TVA, iar termenul final de depunere a ofertelor din partea celor interesați a fost stabilit pentru ziua de 4 mai 2018.

Contractul va trebui îndeplinit în termen de 75 de zile. În primele 30 de zile de la semnarea acestuia va trebui elaborat studiul de trafic și stabilit traseul propus, iar în următoarele 45 de zile de la finalizarea studiului de trafic trebuie întocmită DALI și obținute toate avizele necesare. Este de așteptat ca aceste documente să fie folosite de Primăria Sibiu în depunerea unui proiect de finanțare nerambursabilă, astfel că demararea lucrărilor de amenajare a pistei va fi ulterioară semnării contractului de finanțare.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

17 comentarii

Biciclist

Acum 6 ani

Cu ocazia refacerii trotuarelor si asfaltarii de pe soseaua Alba Iulia ar fi fost un moment bun ca Primaria sa refaca pistele de biciclete separate de sosea. Astfel biciclistii ar fi scapat de praful care se depune pe pista de biciclete si de gurile de canal, care, de multe ori forteaza biciclistul sa foloseasca spatiul destinat autoturismelor. Aceasta sansa a fost ratata. Urmatoarea in 20 30.
Raspunde

cycle

Acum 6 ani

Fii "optimist", la noi nu dureaza mai mult de 2-3 ani asfaltul. :)
Raspunde

biciclist

Acum 6 ani

Au schimbat stratul de uzura de pe Coposu, dar n-au imbunatatit cu nimic "pista de biciclete": la fel de ingusta si cu aceleasi guri de canal gen gropi.
Raspunde

farrad

Acum 6 ani

FFFFF SLABUT.......la dimensiunea Sibiului !
Raspunde

Lu

Acum 6 ani

La o primă vedere, eu aș face-o așa, luând în considerare următorii 3 factori: 1. rampa/panta cea mai mică 2. distanța Ștrand-Centru cât mai scurtă 3. trafic motorizat scăzut. Aș merge pe ruta următoare: Școala 1 (Hațegului) - Str. Vrancei - Str. Cristian - Str. Th. Neculuță - Str. G. Coșbuc (cu mențiunea că aici trebuie renunțat la parcarea laterală de pe una dintre părți) - Str. Dr. Ion Rațiu - Dealului - traversare Andrei Șaguna (intersecția semaforizată trebuie extinsă aici și pentru trecerea de pietoni de pe banda dinspre Șaguna spre Dealului și reconfigurată insula aia oribilă din beton) - în sens unic și pentru bicicliști pe Str. Bastionului (aici, eliminarea parcării în spic în favoarea unor locuri de parcare laterală) - Str. Ioan Lupaș - Mitropoliei - Piața Mare. De pe Theodor Neculuță există și posibilitatea unei ramificații spre Parcul Sub Arini pe str. Munteniei (închisă traficului rutier pe prima porțiune) - Str. Gh. Șoima - traversare Blvd. Victoriei - Sub Arini. Sunt tare curios ce se va alege până la urmă. Dar oricum, atâta timp cât administrația locală investește disproporționat de mult în fluidizarea traficului motorizat (sensuri giratorii, lărgiri de străzi) și cedează presiunilor venite din direcția populației "automobilizate"(pentru care se pare că există un paragraf în Constituție care garantează deplasarea cu autoturismul personal și locuri de parcare nelimitate) nu e loc de mai bine în traficul sibian. Nu doar infrastructura rutieră are nevoie de un update. Trebuie lucrat puțin și la mentalități, pornind din Primărie.
Raspunde

Crăciun

Acum 6 ani

Ștrandul este în centru, a-ți reușit să uniți centrul cu centrul.
Raspunde

Luci

Acum 6 ani

offff, gramatica asta
Raspunde

Mhircia

Acum 6 ani

Ați reușit. A-ți face la.. Se scrie cu cratimă.
Raspunde

Tudose

Acum 6 ani

Bravo. Un inceput.
Raspunde

Niki Frauda

Acum 6 ani

Pistele de biciclete sunt tot mai des ocupate de mașini. Ce măsuri veți lua ?
Raspunde

Fodor

Acum 6 ani

Vom bea cafele
Raspunde

Ridichie Iglesias

Acum 6 ani

E oferta la vopsea? Pistele vor fi la fel ca trotuarele vopsite? Pietonii vor avea pe unde sa mearga daca le vopsiti trotuaru si spuneti ca e pista de bicicleta?
Raspunde

ion

Acum 6 ani

sper sa nu ajunga ca in daramatoarea situatie din imaginea https://www.google.ro/maps/@45.7887838,24.174569,3a,60y,163.86h,73.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgg_PSZp7GxmNYqwsjT0rxA!2e0!7i13312!8i6656?hl=en dupa ce ca mergi pe trotuar incurcand pietonii si masinile parcate ocazional pe el (haha) coborarea inapoi pe carosabil e cam cu emotii... :)
Raspunde

Emil Muntean

Acum 6 ani

Luati un model de construire a unei piste de biciclete, (latime, separatoare cu gard viu, stopuri, indicatoare, etc) dintre doua locatii, sau doua sate din Olanda. Atunci veti reusi sa faceti ceva real, adevarat si de persectiva. Si nu dòar o pista... Sibiul nu este un sat(( fara a jigni, satul romanesc), ci un oras modern. Succes.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Radu

Acum 6 ani

Sibiu oras modern???????????? Poftim?????? Viseeeeee!!!!! Sibiul este din pacate o comuna mai mare!
Raspunde

Babu

Acum 6 ani

Aproape toate cartierele Sibiului sunt totodata si in centru si la periferie. Strand :)))))
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus