Sâmbătă,
25.10.2025
Cer Senin
Acum
9°C

După ce a lucrat 25 de ani în vânzări, un sibian și-a deschis atelier de biciclete în cartierul Ștrand: Vreau ca omul să plece mulțumit de la mine și să se bucure de experiența mersului pe bicicletă

După ce a lucrat 25 de ani în vânzări, un sibian și-a deschis atelier de biciclete în cartierul Ștrand: Vreau ca omul să plece mulțumit de la mine și să se bucure de experiența mersului pe bicicletă
Foto: Adina Bota/Turnul Sfatului

A lucrat 25 de ani în domeniul vânzărilor, iar apoi a decis să-și facă o afacere proprie. Nicolae Lazăr, un sibian în vârstă de 49 de ani, a pus bazele Top Bikes Store, un atelier în care vinde biciclete și accesorii și în care, în același timp, repară bicicletele sibienilor. Atelierul este situat în cartierul Ștrand, pe strada Ștrandului, numărul zece.

„Ca experiență profesională am lucrat 25 de ani în vânzări și pot să spun că, într-un fel, acest lucru m-a ajutat să iau decizia să-mi fac un business al meu. Am început ca șofer, am avansat ca agent de vânzări, apoi am fost supervizor, am prins din toate câte puțin. Am făcut și Facultatea de Economia Comerțului, Turismului și Serviciilor care m-a ajutat să înțeleg principiul unui business mult mai bine. Practic, principiul de business este același, trebuie doar să știi ce-ți place și încotro te îndrepți”, își începe sibianul povestea.

Pandemia a fost momentul în care Nicolae și-a dat seama că vrea să facă altceva. A început cu reparații ale bicicletelor prietenilor, iar apoi i-a venit ideea să construiască un business pentru că îi plăcea tot mai mult ceea ce făcea.

„Mi-am dorit să mă desprind de cei 25 de ani de vânzări și să fac ceva al meu. Mie mi-a plăcut întotdeauna să meșteresc, am reparat de când eram copil. Cu adevărat, însă, m-am gândit la acest business în pandemie. Am o rudă foarte apropiată în Germania, m-a sunat într-o seară și mi-a propus să-i luăm o bicicletă fiului meu. Avea un preț rezonabil, am văzut câteva poze cu ea și am fost de acord să mi-o trimită. Când a ajuns, mi-am dat seama că era un pic cam mare pentru copil. Am vrut să o vând și să iau alta mai mică, dar am observat că are câteva defecțiuni. M-am apucat să o repar, au fost niște costuri, le-am adăugat la prețul ei, am vândut-o și am făcut și puțin profit. Dar m-a surprins cât de repede am reușit să o vând. Am cumpărat a doua bicicletă, i-a plăcut copilului, a folosit-o vreo două luni și m-a întrebat dacă nu găsesc alta. I-am cumpărat alta și a doua am vândut-o la fel de repede.

Am început să studiez ce înseamnă acest trend al velo, al bicicletelor, care este segmentul de populație căruia i se adresează, dar și cât de mare este perspectiva de dezvoltare. În momentul în care am luat decizia de a face această afacere, bineînțeles că m-am apucat să studiez și să fac cursuri. Partea practică este cea mai importantă. Timp de un an, mergeam la serviciu, iar seara, când ajungeam acasă, reparam biciclete. M-am pregătit aproape zi de zi. Mi-am dorit să capăt experiență. În acest domeniu, tehnologia evoluează foarte mult și dacă nu încerci să ții pasul cu ea rămâi un pic în urmă”, a detaliat el.

„Vreau să merg pe calitate și-mi doresc să fie foarte mulțumit clientul”

După ce s-a simțit pregătit, sibianul a deschis și punctul de lucru. 90% din activitatea sa este susținută din reparații și vânzări de accesorii, iar restul din vânzări de biciclete.

„A fost greu la început, mi-am asumat că va fi dificil și mi-am propus ca în primii ani nu neapărat să fac bani, ci doar să fac un portofoliu de clienți, lucru care s-a și întâmplat. Cea mai bună reclamă a fost din vorbă în vorbă. Lucrând în domeniu, în servicii, am știut exact că satisfacția unui client o să-ți aducă încă un client sau doi sau trei noi. Unul nemulțumit se zice că-ți fugărește 10. Asta este o regulă în vânzări și este destul de reală. Am mers pe principiul acesta: vreau să merg pe calitate și-mi doresc să fie foarte mulțumit clientul.

Oamenii găsesc aici de la piese de schimb, accesorii, cauciucuri, camere, schimbătoare de viteze, până la manete de frână, cabluri. Vând și biciclete noi, pot să și aduc pe comandă ce-și dorește clientul. Partea de constatare este gratuită. Dacă vine omul la mine să repare o bicicletă, eu, în primă fază îi fac o analiză, gratuit. 90 % ne bazăm pe reparații și vânzări de accesorii”, a mai spus el.

Cele mai frecvente reparații sunt centrările de roți, schimbatul de lanțuri, reglările de frâne.

„Apoi vin bicicletele electrice, acolo necesită să ai un soft care-ți face o diagnoză la bicicleta respectivă. Mă specializez și pe acest gen de reparații.

Mă regăsesc în totalitate aici, sunt șeful meu, lucrez cât cred eu de cuviință, dar satisfacția e mult mai mare când văd omul mulțumit și văd că mă recomandă. Perspectiva este bună, este clar că o să merg înainte mulți ani de aici încolo. De când eram copil mergeam pe bicicletă, noi aveam alte biciclete, tehnologia era foarte în urmă. Vreau ca omul, când pleacă de aici, să fie satisfăcut și să se bucure de experiența mersului pe bicicletă”, a concluzionat el.

Afacerea sa poate fi contactată pe pagina de facebook, pe site, dar și la numărul de telefon  0742 107 628.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

2 comentarii

Tex

Acum 1 zi

Foarte de treaba!
Raspunde

Marius Barsan

Acum 1 zi

Bravo, felicitari! La cat mai multi clienti multumiti!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus