Sâmbătă,
13.09.2025
Parțial Noros
Acum
24°C

Afacere de succes într-un cătun transilvănean: de la cadouri personalizate la inscripții pe piese auto

Afacere de succes într-un cătun transilvănean: de la cadouri personalizate la inscripții pe piese auto

Un bărbat a pornit o mică afacere într-un cătun din județul Sibiu care îi asigură un venit și prin intermediul căreia creează lucruri mici, dar inedite: gravează inscripții personalizate cu un laser electric în lemn, plastic, piele sau sticlă. Are clienți fideli, iar după 4 ani de când a lansat afacerea se întâmplă să fie căutat și de firme mari.

Mircea Paul este inginer-mecanic de meserie și muncește în satul Ațel, aflat la 70 de km de Sibiu. Odată era în căutarea unui cadou care să se deosebească de cele banale. A căutat, dar nu a găsit. Având cunoștințele necesare, s-a gândit că ar putea fi el cel care să le creeze și să ofere astfel de lucruri celor interesați.

Mircea Paul

A aplicat la programul POS DRU, actual în perioada 2007-2013, dar la scurt timp avea să regrete interacțiunea cu birocrația românească.

„Niște colegi de serviciu m-au chemat la un curs de antreprenoriat prin POS DRU. M-am ținut de cursul ăsta, era și premiu – 2.000 de lei și o excursie de o săptămână în Germania. Vizitam tot felul de afaceri, de cele mici până la BMW, totul gratuit. Trebuia să-ți faci o firmă, s-o deschizi, pe vremea aia era SRL D (debutant), adică nu plăteai pentru înființare. Am făcut firma, pasul doi era să și fac ceva cu ea. Atunci am zis să abordez un fond european – am încercat prima dată pe național, unde se desfășura totul online. M-am înscris, totul a fost perfect până când trebuia să duc prima hârtie: că nu-i bună, gata, te respingem, pleacă, caută-ți de viața ta”.
Îi jucase festa o confirmare obligatorie de la primărie precum că firma nu avea datorii la stat, deși nu avea cum să aibă datorii fiind nou înființată. Până s-a lămurit cu ele, pur și simplu n-a mai fost acceptat.

A urmat a doua încercare - de data aceasta a cerut ajutor de la Grupul de Acțiune Locală „Podișul Mediașului”, înființat în anul 2007, cu sediul la Ațel. „Sunt niște oameni extraordinari acolo. M-am apucat de treabă cu ei. M-au ajutat să fac proiectul. Am depus actele la organizația județeană a AFIR - acolo a durat aproape 2 ani: o hârtie nu era bună, alta trebuia înlocuită”. După 2 ani s-a pomenit cu o veste bună și una proastă - partea bună e că luase proiectul, iar cea proastă - că se învechise echipamentul de care avea nevoie și pe care voia să-l cumpere pentru afacerea sa și specificațiile tehnice ale căruia le-a indicat în proiect. Căci timpul trece, tehnica devine mai performantă.

„Producătorul le-a scos din fabricație, introducând la vânzare un model nou. Atunci am cerut să-mi facă o ofertă cam la aceiași bani, dar erau caracteristici, evident, mai bune decât inițial. Ăștia mi-au spus că sunt prea bune mașinile, dacă vă puteți imagina așa ceva. Depășeau cu 15% parametrii fixați inițial. Păi, producătorii se mișcă repede, că-s nemți. Nu e o chinezărie care se produce în masă și o găsești tot timpul”, își amintește antreprenorul.
cutie lemn

În total, proiectul a costat 25.000 de euro, dintre care 15% a fost contribuția lui. Și-a luat banii, a primit echipamentele, și-a angajat un om și așa a început afacerea. În octombrie 2015 a meșterit primele cadouri.

„Primele lucrări s-au vândut prin cunoștințe, la serviciu. Mi-am luat casă de marcat. Am făcut atunci un produs ieftin, dar care îmi asigura un venit continuu. Era o bucățică de lemn în formă de ciubotă și gravată cu laser, pe care erau indicate nume și orice își dorea clientul. Apoi am făcut produse mai mari – globuri din lemn, pentru împodobirea bradului”. Astfel, în atelierul de la Ațel se meșteresc de zor cadouri gravate pe lemn și chiar sticlă. Mircea Paul Își vinde produsele pe platforme online, are și un site propriu, dar are și o pagină de Facebook.

airbag

Afacerea a evoluat. Clienții sunt alți oameni de afaceri care au nevoie de tot felul de gravuri - pe plastic, piele sau sticlă. Astfel, acum proprietarii de hoteluri și pensiuni apelează la el pentru plăcuțe de prezentare, dar și alți oameni de afaceri care își doresc o etichetă specială pentru produsele lor. Un client a comandat 5.000 de piese pentru salonul automobilelor pe care să fie gravată inscripția „AIRBAG”. S-a făcut, doar că pe plastic. Dacă ar fi putut grava pe metale, ar fi avut mai mulți clienți. A fost nevoit să-l refuze. În schimb, așa a aflat că este cerere și a înțeles că trebuie să-și dezvolte afacerea inclusiv în această direcție.

„Ți-e ciudă când vine cineva și-ți spune că are nevoie, iar tu nu poți să faci, pentru că n-ai tehnica necesară. Încercăm însă să ne extindem. Am nevoie de un spațiu nou și tehnică cu o mai mare posibilitate de inscripționare”, spune Mircea Paul.
Bărbatul crede că oamenii nu trebuie să se teamă să pornească propriile afaceri, dimpotrivă - să profite de faptul că românii pot obține bani europeni nerambursabili - un lucru imposibil acum câțiva ani.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

2 comentarii

Gheorghe

Acum 7 ani

Sa nu puneti link, sa nu cumva sa il contactam si noi.
Raspunde

Silvian

Acum 7 ani

Acesta e siteul lui Mircea Paul : http://www.medingvision.ro/
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus