Vineri,
29.03.2024
Parțial Noros
Acum
15°C

Tursib a început să își caseze primele autobuze cumpărate „de noi”

Tursib a început să își caseze primele autobuze cumpărate „de noi”

Cinci din primele 40 de noi autobuze achiziționate de Tursib în perioada 2002 – 2004 urmează a fi casate, după cum a încuviințat legislativul local. 

Aproximativ 32.000 de euro mai era valoarea de inventar a celor cinci autobuze produse de MAZ pe care Tursib-ul a decis să le caseze, fapt încuviințat și de oraș prin votul consilierilor locali. Cele cinci autobuze fac parte din primul lot de autobuze noi cumpărat de Primăria Sibiu după 1989. Produse de MAZ (din Belarus) autobuzele au fost achiziționate de administrație în perioada 2002 – 2004 și au concesionate, mai apoi, societății Tursib, care achita, astfel o redevență anuală pentru utilizarea acestora. ”SC Tursib SA solicită retragerea din concesiune, începând cu data de 1 octombrie 2018, a cinci autobuze MAZ, urmare a amortizării integrale și uzurii morale a acestora, precum și a faptului că urmează să fie achiziționate 55 de autobuze noi Euro6”, se arată în raportul care însoțește proiectul de hotărâre prin care Consiliul local Sibiu a aprobat casarea celor cinci autobuze. Două dintre acestea (înmatriculate sub numerele SB 06 LKV, respectiv SB 06 LKM) au fost puse în funcțiune în 2002, restul de trei (SB 47 TSB, SB 51 TSB și, respectiv, SB 54 TSB) începând să transporte călători la Sibiu din 2003. Toate au avut durata normată de funcționare de opt ani (2010 și, respectiv, 2011, ar fi trebuit să fie anul retragerii acestora din traseu).

Mai sunt încă 70 de rable cumpărate ”de noi”

În afara celor 35 de MAZ-uri rămase în traseu, deși durata normată este cu mult depășită, Tursibul mai are printre cele aproximativ 100 de autobuze rămase în flotă alte 35 de MAN-uri, achiziționate tot de noi, în 2007 (care ar fi trebuit scoase din trasee din 2015). Restul autobuzelor Tursib reprezintă achiziții ”second hand”.

Aceste autobuze vor fi înlocuite, deocamdată, doar parțial, de cele 55 de autobuze produse de Isuzu și Karsan, pe care Tursib ar trebui să le pună în circulație începând cu finele acestui an. În plus, alte zece autobuze sunt în curs de a fi achiziționate de către Primărie, pentru a fi predate în concesiune Tursib-ului tot din acest an.

Pe lângă cele 65 de astfel de noi autobuze, în următorii ani, din fonduri europene, Primăria Sibiu mai promite că va achiziționa 40 de autobuze care rulează pe bază de gaz natural comprimat, alături de alte cinci microbuze electrice, care să ruleze pe un nou traseu în jurul centrului orașului. În fine, cercul proiectelor pe termen scurt se închide cu alte nouă autobuze electrice, care vor fi cumpărate pentru Sibiu de către Guvern prin Ministerul Dezvoltării Regionale.

Toate aceste proiecte ar trebui să ducă, în următorii aproximativ patru ani, la un Tursib care să aibă o flotă de 119 noi autobuze pe traseu. Spre comparație, în 1977, parcul auto al societății de transport public din acea perioadă număra peste 150 de autobuze. Potrivit statisticilor oficiale, în 1977, Sibiul avea aproximativ 151.000 de locuitori. Acum, Sibiul are aproximativ 170.000 de locuitori.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

dancp2

Acum 5 ani

MAZ urile au fost/si sint autobuze mai proaste ca ultimele autobuze romanesti fabricate pina prin 1992 poluante consumatoare,si Ikarus unguresc era puf pe linga maz da cine le-o adus via firma Dunarea ?asta ar fi interesant de stiut
Raspunde

un sibian

Acum 5 ani

ok...un articol care NU spune nimic!!! Tipic pentru TS...CAND vin autobuzele noi, azi, maine...ca de povesti din 2002...sa nu uitati sa stergeti comentariu ca zic rau de voi!
Raspunde

Marius

Acum 5 ani

MAZ-urile aduse in Romania acum 10-12 ani aveau toate motoare Mercedes si cutie de viteze Voith GmbH ori ZF Friedrichshafen . Deci partile critice erau produse in Germania si cred ca si acum MAZ-urile sunt echipte tot de nemti. La fel autobuzele"autohtone" DIamant ansamblate la Ciorogirla linga Bucureti. Cutie de viteze de la ZF Friedrichshafen si motoare Deimler Benz. As ca pentru or ce neajunsuri are avea aceste autobuze sa dati vina pe nemtii in Baden Wurdemberg unde sunt produse si motorul si cutia de viteze.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus