Cinci din primele 40 de noi autobuze achiziționate de Tursib în perioada 2002 – 2004 urmează a fi casate, după cum a încuviințat legislativul local.
Aproximativ 32.000 de euro mai era valoarea de inventar a celor cinci autobuze produse de MAZ pe care Tursib-ul a decis să le caseze, fapt încuviințat și de oraș prin votul consilierilor locali. Cele cinci autobuze fac parte din primul lot de autobuze noi cumpărat de Primăria Sibiu după 1989. Produse de MAZ (din Belarus) autobuzele au fost achiziționate de administrație în perioada 2002 – 2004 și au concesionate, mai apoi, societății Tursib, care achita, astfel o redevență anuală pentru utilizarea acestora. ”SC Tursib SA solicită retragerea din concesiune, începând cu data de 1 octombrie 2018, a cinci autobuze MAZ, urmare a amortizării integrale și uzurii morale a acestora, precum și a faptului că urmează să fie achiziționate 55 de autobuze noi Euro6”, se arată în raportul care însoțește proiectul de hotărâre prin care Consiliul local Sibiu a aprobat casarea celor cinci autobuze. Două dintre acestea (înmatriculate sub numerele SB 06 LKV, respectiv SB 06 LKM) au fost puse în funcțiune în 2002, restul de trei (SB 47 TSB, SB 51 TSB și, respectiv, SB 54 TSB) începând să transporte călători la Sibiu din 2003. Toate au avut durata normată de funcționare de opt ani (2010 și, respectiv, 2011, ar fi trebuit să fie anul retragerii acestora din traseu).
Mai sunt încă 70 de rable cumpărate ”de noi”
În afara celor 35 de MAZ-uri rămase în traseu, deși durata normată este cu mult depășită, Tursibul mai are printre cele aproximativ 100 de autobuze rămase în flotă alte 35 de MAN-uri, achiziționate tot de noi, în 2007 (care ar fi trebuit scoase din trasee din 2015). Restul autobuzelor Tursib reprezintă achiziții ”second hand”.Aceste autobuze vor fi înlocuite, deocamdată, doar parțial, de cele 55 de autobuze produse de Isuzu și Karsan, pe care Tursib ar trebui să le pună în circulație începând cu finele acestui an. În plus, alte zece autobuze sunt în curs de a fi achiziționate de către Primărie, pentru a fi predate în concesiune Tursib-ului tot din acest an.
Pe lângă cele 65 de astfel de noi autobuze, în următorii ani, din fonduri europene, Primăria Sibiu mai promite că va achiziționa 40 de autobuze care rulează pe bază de gaz natural comprimat, alături de alte cinci microbuze electrice, care să ruleze pe un nou traseu în jurul centrului orașului. În fine, cercul proiectelor pe termen scurt se închide cu alte nouă autobuze electrice, care vor fi cumpărate pentru Sibiu de către Guvern prin Ministerul Dezvoltării Regionale.
Toate aceste proiecte ar trebui să ducă, în următorii aproximativ patru ani, la un Tursib care să aibă o flotă de 119 noi autobuze pe traseu. Spre comparație, în 1977, parcul auto al societății de transport public din acea perioadă număra peste 150 de autobuze. Potrivit statisticilor oficiale, în 1977, Sibiul avea aproximativ 151.000 de locuitori. Acum, Sibiul are aproximativ 170.000 de locuitori.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Primăria Sibiu , Radu Mazăre , Ros Casares Valencia , Muzeul Căilor Ferate Române , Replica Tursib , autobuze
Vizualizari: 2978
Ultimele comentarii
Acum 12 ore
MB
Acum 12 ore
Claudiu
Acum 12 ore
Liberal autentic
Acum 12 ore
Neli Oproiu
Acum 12 ore
Bobo