Miercuri,
09.10.2024
Cer Senin
Acum
13°C

Modernizarea Căii Dumbrăvii, supusă votului: sensul unic rămâne, pista de biciclete va fi legată de cea din pădure

Modernizarea Căii Dumbrăvii, supusă votului: sensul unic rămâne, pista de biciclete va fi legată de cea din pădure

La aproximativ 18 milioane de lei, fără TVA, este aproximat proiectul de modernizare a Căii Dumbrăvii, pentru care Primăria Sibiu intenționează să amenajeze, în premieră, o bandă dedicată autobuzelor Tursib.

Proiectul de modernizare a Căii Dumbrăvii – pe care Primăria Sibiu intenționează să-l finanțeze din fonduri europene nerambursabile – are în vedere porțiunea cuprinsă între intersecția cu bulevardul Mihai Viteazul și cea cu strada Ludoș, din Valea Aurie. Studiul de fezabilitate aferent acestui proiect va fi supus dezbaterii și votului Consiliului local, în ședința lunară programată în cursul zilei de joi.

Sensul unic rămâne. Autobuzele au propria bandă de circulație

Cu o lungime de aproape 2,3 km, această porțiune este împărțită, în cadrul proiectului de modernizare, în două loturi, care au variante distincte de implementare. Primul lot are o lungime de 1,3 km și este cel dintre sensul giratoriu de la intersecția cu bulevardul Mihai Viteazul și sensul giratoriu de la intersecția cu strada Bahluiului. Sensul unic instituit cu urmă cu șase ani va fi menținut pe acest lot, unde în afară de cele două benzi de circulație înspre centrul orașului va fi amenajată și o a treia, exclusiv pentru Tursib. “Banda destinată transportului public, cu o lățime de 3,5 m, va fi delimitată de celelalte benzi cu bordură mare, rotunjită“, se arată în raportul care însoțește proiectul de hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției. Pe ambele părți ale tronsonului vor fi amenajate trotuare (de 2, respectiv 2,5 metri), iar pista de biciclete este prevăzută a fi amplasată pe partea dreaptă (în sensul de mers al autobuzelor, adică înspre Valea Aurie) și va avea o lățime de 2,5 m. În plus, doar pe partea stângă a aceluiași sens de mers al autobuzelor vor mai fi amenajate locuri de parcare, numărul acestora fiind estimat la 270. “Lucrările pentru spațiul verde constau în semănarea de gazon și plantarea de arbuști ornamentali. Se vor îndepărta arborii bătrâni și uscați și se vor planta alții noi în locul acestora. Spațiul verde aflat în stare bună se va păstra. Acesta va avea lățimea de 1,5 – 2 m pe partea stângă și lățimea de 2,5 m pe partea dreaptă“, se mai arată în raportul amintit.

Lucrările mai au în vedere și reamenajarea celor 16 intersecții cu străzile laterale aferente acestui tronson, precum și amplasarea de bănci, coșuri de gunoi și un rastel pentru biciclete.

“A rezultat faptul că introducerea unei benzi dedicate de transport public pe direcția nord-sud va conduce la scăderea semnificativă a timpului de circulație pentru călătorii care utilizează aceste mijloace de transport. Implicit, s-a constatat o creștere a gradului de atractivitate al acestui mijloc de transport, care poate oferi timpi de deplasare mai mici decât cei cu vehicul privat și un cost mai mic al deplasării. Ca urmare, va apărea o migrație a unei părți semnificative a utilizatorilor vehiculelor personale către transportul public, ceea ce va conduce la o reducere a densității traficului pe str. Calea Dumbrăvii și zona de influență“, raport al Primăriei Sibiu

Canalizație subterană

Cel de-al doilea tronson, cuprins între sensul giratoriu de la intersecția cu străzile Bahluiului și Siretului și sensul giratoriu de la intersecția cu strada Ludoș, are o lungime de 981 de metri. Pe această porțiune pe care se circulă oricum în dublu sens nu va mai fi amenajată bandă dedicată transportului în comun. Vor fi amenajate, în schimb, la fel ca pe prima porțiune trotuare, pistă de biciclete și spații verzi. De asemenea, tot ca pe primul tronson, și aici sun prevăzute stații de autobuz, coșuri de gunoi, bănci și un rastel pentru biciclete. În plus însă, va fi realizată canalizație subterană, pentru coborârea rețelelor aeriene.

De precizat că pista de biciclete astfel amenajată de la intersecția cu bulevardul Mihai Viteazul va fi legată de pista amenajată prin Pădurea Dumbrava către Zoo. Acest lucru se va realiza printr-un tronson suplimentar de pistă de biciclete, pe strada Ludoș, cu o lungime de 125 de metri. Vor fi reamenajate și intersecțiile cu cele cinci străzi laterale de pe acest tronson.

Și lucrări de infrastructură subterană

În afară de lucrările la infrastructura de circulație, proiectul prevede, pentru toți cei 2,3 km de stradă, modernizarea iluminatului public, dar și a rețelelor de apă și canalizare, acolo unde este cazul. “Se propune reabilitarea tronsonului de distribuție a apei între str. Privighetorii și bd. Mihai Viteazul și extinderea rețelei de distribuție a apei între str. Nicolae Filimon și bd. Mihai Viteazul. Pe rețeaua de distribuție se vor monta hidranți exteriori de incendiu supraterani. Se propune realizarea unei rețele de canalizare menajeră pe str. Calea Dumbrăvii între str. Nicolae Filimon și str. Alexandru Vlahuță, amplasată pe partea stângă cu sensul de mers spre piața Aurel Vlaicu. De asemenea, se propune execuția unei rețele de canalizare pluvială între str. Panait Cernea și str. Ion Slavici“, este enumerat în documentul citat.

După aprobarea SF-ului, administrația locală va depune proiectul spre a obține finanțare nerambursabilă din banii alocați distinct Sibiului. După semnarea contractului de finanțare, Primăria va putea demara procedurile de atribuire a contractelor de proiectare și execuție și, ulterior, implementarea acestora.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

24 comentarii

a

Acum 5 ani

In loc de banda pentru autobuze mai bine amenajeaza un spatiu verde, are acelasi efect, practic se va bloca o banda de circulatie degeaba deoarece pe trasul respectiv sunt doar 2 linii de autobuz(intre M. Viteazu si Dima trece doar autobuzul 13, iar intre dima si siretului mai trece si autobuzul14) Introducerea unei benzi dedicate nu se justifica!
Raspunde

winnetou

Acum 5 ani

votul este supus cetatenilor ... nu broscoilor care stau pe scaun si o bat in cap ... eu consider ca persona X nu ma reprezinta cu credibilitatea sa.
Raspunde

Silivu

Acum 5 ani

De ce nu este supus votului populatiei? Cei care au propus cum au propus cred ca sunt in afara de subiect. Pun doar cateva intrebari. 1. de ce sunt locuri de parcare pe marginea strazii? Toate casele particulare au curti si garaje iar societatile comerciale au obligatia sa asigure loc de parcare pe terenul lor nu pe domeniul public. 2. se face banda separata doar pentru autobuzul 13 care circula din 30 in 30 de minute? Cate persoane circula cu acest autobuz la si de la locul de munca? Cate persoane vor renunta la autoturism in favoarea autobuzului pentru cei 2 km pe care se presupune ca autobuzul nu va avea intarzieri? 3. Pentru ce sunt nevoie de 3 benzi inspre centru cand, dupa sensul giratoriu de la B-dul Mihai Viteazul, Calea Dumbravii are doar o banda care preia si fluxul de pe Mihai Viteazul? 4. Ne tot laudam ca suntem vizitati de foarte multi turisti. De ce ne batem joc de ei si ii punem sa circule in zigzag pe stradute laturalnice? 5. Daca este atat de important sa existe 3 benzi de circulatie inspre centru pe Calea Dumbravii, de ce nu este important ca si pe str. Octavian Goga sa existe macar 2 benzi libere de circulatie? Din pacate, am observat ca in Sibiu se fac proiecte "dupa ureche" si, probabil, pentru anumite interese si nimeni nu se gandeste la detalii. Sa nu se inteleaga ca detaliile sunt lucruri minore. Detaliile sunt cele care ne fac viata un calvar daca nu se tine cont de ele.
Raspunde

Andrei

Acum 5 ani

Doamne cata prostie pe bani multi!!!! Si cu ce ajuta banda speciala pentru autobuze ( pe o strada cu sens unic ) in conditiile in care pe acolo trec doua trasee de autobuze la cate o jumatate de ora???? Si dupa ce se termina aceasta banda speciala, la capatul ei va fi un tunel??? Intra troleu' in subteran???? Si sa nu mai vorbim.... de parcari doar pe o parte in conditiile in care ai crescut regimul de inaltime pe tot bulevardul la P+4!!!!! Nu-i nimic, rezolvam problema parcarilor latind trotuarul pe care nu circula nimeni si largind spatiul verde in care au loc cainii sa-si faca nevoiile .....E nasoala rau fratilor.........
Raspunde

nu conteaza numele

Acum 5 ani

Să intelegem deci ca vor exista autobuze care vor circula DINSPRE piata Aurel Vlaicu spre Zoo ?
Raspunde

Eddy Merckx

Acum 5 ani

Pista de bicicleta va fi tot ocupată de mașini ? Atunci vor fi bani cheltuiți degeaba.
Raspunde

dd

Acum 5 ani

As propune sa introduca autobuzul de la gardul de langa Calea Cisnadiei prin cimitir si apoi pe banda speciala de pe Calea Dumbravii. Ar avea si cei de pe Calea Cisnadiei o sansa la transport in comun inspre oras.
Raspunde

eugen

Acum 5 ani

Cine, unde si cand a votat despre sensurile de pe Calea Dumbravii? Este anormal ca acest bulevard sa ramana sens unic. E suficient loc pentru 4 benzi (2 pe sens)! Latimea spatiului dintre proprietati este de 24-25m, unde incap lejer 4 benzi (4x3=12m) + 2 trotuare (2x2=4m) + 2 spatii verzi (2x1=2m). Total 18m. Mai ramane loc si pentru parcare pe ambele parti (2x3=6m)...
Raspunde

eugen

Acum 5 ani

(continuare) Da, aveti dreptate, am uitat de pistele de biciclete (2x1.5=3m). Asa ca ramane posibilitatea parcarii doar pe o parte a bulevardului.
Raspunde

copacu

Acum 5 ani

Cata idiotenie si cat cretinism in primaria sibiu... Cui ii va folosi banda speciala pentru autobuze? Cui ii va folosi DOAR un rand de parcari, in conditiile in care chiar si acum in prezent cu 2 randuri de parcari, locurile nu sunt suficiente. Pe cat "punem pariu" absolut toti arborii asa zisi "batrani" vor fi taiati si in locul lor vor planta niste anemici asemanatori cu cei actualmente prezenti in fata la tribunalul sibiu de pe dumbravii: aceia au fost plantati cel putin acum 10 ani si inca nu sunt suficient de dezvoltati pentru a face umbra. Cine nu stie, pe "vremuri" acolo era o alee de castani imensi ce dadea impresia de parc (in perioadele in care se alungau ciorile :)). Uitati-va acum ce "bine" arata acea parte a strazii si va puteti imagina cat de bine va arata cealalta parte cand vor termina asa zisa "modernizare". PS: pe banda special dedicata autobuzelor promit ca o sa patrund si eu cu autovehiculul personal. Promit ca nu o sa fiu singurul :) Idotenii a la "Hermannwurst"
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

biciclist

Acum 5 ani

Nu ți-a trecut nicio clipă prin cap că și tu poți lua autobuzul sau bicicleta, nu-i așa?
Raspunde

nu conteaza numele

Acum 5 ani

Imi cer iertare dar revin cu un citat exptes din articol. Iată - Pe ambele părți ale tronsonului vor fi amenajate trotuare (de 2, respectiv 2,5 metri), iar pista de biciclete este prevăzută a fi amplasată pe partea dreaptă (în sensul de mers al autobuzelor, adică înspre Valea Aurie) și va avea o lățime de 2,5 m. - Păi dacă sensul de mers al autobuzelor este SPRE Valea Aurie, nu inseamna ca autobuzele vin de jos, dinspre facultatea de Drept?. Vă rog sa ma lamuriti daca gresesc, multumesc
Raspunde

Un Sofer

Acum 5 ani

https://goo.gl/images/Jq8vjF 2 benzi, cate una pe sens pt turisme, plus 2 benzi separate pt autobuze SI biciclete fara piste separate. Orice alta varianta decat ineptia fodor&compania
Raspunde

Ciudata Astrid

Acum 5 ani

La cat de lata e strada Cl. Dumbravii, ar incape fara probleme 2 benzi pe sens si-ar ramane si spatii pt biciclete si trotuar. Numai un om bolnav mintal nu vede asta...
Raspunde

biciclist

Acum 5 ani

Mă aștept ca pista de biciclete să fie cu prioritate de trecere. Ar fi absurd să trebuiască să te dai jos în fiecare din cele 16 intersecții. Banda de autobuz e chiar binevenită. Ar fi însă mult mai bine dacă ar începe de la intersecția cu Milea. Astfel banda va deservi: zona tribunalului, dioda, zona pietei aurel vlaicu, (sub arini), cimitirul, (v. aurie), zoo, muzeul astra. O grămadă de obiective, care justifică și o frecvență crescută a autobuzelor. Hai să nu mai umplem Pădurea Dumbrava cu mașini!
Raspunde

?

Acum 5 ani

Cum va prelua noua reconfigurare a Caii Dumbravii cele cel putin 1000 de autoturisme care vor rezulta la finalizarea construirii ansamblurilor rezidentiale de pe amplasamentul fostului Tursib si Bahluiului precum si traficul in continua crestere de pe C-lea Cisnadiei?
Raspunde

biciclist

Acum 5 ani

Cu autobuzul.
Raspunde

costy

Acum 5 ani

Dar ce aveti frate cu Calea Dumbravii asta, toata ziua va legati de calea dumbravii! Va sticlesc la toti ochii la strada asta! Dupa ce ca e distrusa toata ziua atat de noile constructii, cat si de sapaturi etc voi o tineti una si una cu calea Dumbravii. Cu ce a gresit strada asta, cu ce au gresit locuitorii ei ? AAA, da, ca unii au dat navala peste ei, ca hoardele barbare, vazand doar banii in fata ochilor, banii multinationalelor. Bai, duceti-va acasa si dezvoltati-va satul, comuna, orasul din care sunteti! Respirati aerul in care ati crescut, e mult mai curat decat cel din Sibiu. Toti credeti ca zboara cainii cu colaci in coada al Sb! FALS! Orasul este o mizerie!
Raspunde

florin

Acum 5 ani

sa se scoata naibii sensul unic sa putem circula direct nu pe toate stradutele intortochiate
Raspunde

biciclist

Acum 5 ani

E normal ca un oraș aglomerat să favorizeze transportul în comun. E singura soluție! Cu cât înțelegi mai devreme cu atât scăpați mai repede de frustrări.
Raspunde

sibianca

Acum 5 ani

Calea Dumbravii sa fie cu dublu sens, obligatoriu. Uitati-va cand vin autocarele din toate judetele la Zoo, circulatia catre Cisnadie pe acel tronson este un dezastru. Mergeti la ora 4-6 si vedeti ce se intampla acolo. Stai o ora sa treci de la Ciresica in Calea Dumbravii. Nu se mai poate asa ceva.
Raspunde

biciclist

Acum 5 ani

Bineînteles că autocarele de care ziceți vor putea folosi banda unică de autobuz, care are sensul spre Zoo.
Raspunde

Vai de ea primarita...

Acum 5 ani

Eu cred ca pe langa Dragnea ar trebui alungata si baba Fodor. Unu' e hot celalalt(a) prost...
Raspunde

Lu

Acum 5 ani

Specialiștii din Primărie au fost în nenumărate vizite de lucru, inclusiv la Copenhaga și Amsterdam. Sunt tare curios, de acolo s-au inspirat când au decis să avem pe jumătate din Calea Dumbrăvii (între Milea și Mihai Viteazu) două piste separate, între banda 1 și trotuar, pe fiecare sens, (CUM e NORMAL, LOGIC și PRACTIC) iar pe cealaltă jumătate de bulevard o singură pistă cu două sensuri. Atâta timp cât avem cât avem în Primărie oameni care consideră bicicleta o jucărie și nu s-au urcat în viața lor adultă pe o bicicletă în oraș, o să avem parte doar de piste de biciclete de jucărie, cum se propun acum.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus