Sâmbătă,
19.09.2020
Innorat
Acum
11°C

Sibiul caută să dezvolte școlile pe modelul celor din Spania

19 Decembrie 2018 10:58

Sibiul caută să dezvolte școlile pe modelul celor din Spania

În perioada 2017-2019 Inspectoratul de Educație din Catalunia – Regatul Spaniei, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Sibiu, Universitatea „Lucian Blaga” Sibiu și alte instituții de educație similare din Italia, Anglia, Belgia și Spania implementează „un proiect strategic inovativ” cu titlul „Oportunități de sprijin al școlilor: Promovarea echității în educație” în cadrul programului european Erasmusplus.

Potrivit Inspectoratului Școlar Județean Sibiu, proiectul atrage atenția factorilor implicați în educație cu privire la evaluarea echității în școli și descrie bune practici. Prin dezvoltarea unor produse intelectuale, proiectul vizează responsabilizarea școlilor pentru a evalua și a consolida echitatea în educație.

„Caracterul inovativ al proiectului constă în faptul că instituțiile partenere elaborează ghidul privind echitatea în școli, instrumentele de evaluare a echității și dezvoltă un curs de formare pentru directorii unităților de învățământ din județul Sibiu privind echitatea în școală”, spune Anca Voineag, inspector școlar pentru proiecte educaționale,

Una dintre instituțiile în care s-a implementat acest proiect este Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 2 din Sibiu. Aici învață elevi cu diverse dizabilități, în special cu dizabilități auditive, dar în ultimii ani în cadrul școlii au fost orientați elevi cu dizabilități de vedere, elevi cu tulburări din spectrul autist, elevi cu sindrom Down.

„Acești copii intră în cadrul școlii noastre de la grădiniță și urmează cursurile învățământului primar, apoi gimnazial, iar la sfârșitul clasei a VIII-a susțin examenele de evaluare națională la fel ca și elevii din învățământul de masă. Cu acești elevi lucrează o echipă multidisciplinară formată din profesori psihopedagogi, de educație specială și profesori de diverse specializări; profesori care sunt dedicați acestor elevi.

La sfârșitul școlarizării, copiii care termină clasa a VIII-a sunt orientați fie spre învățământul special, fie spre învățământul profesional sau chiar în învățământul de masă. Anul acesta elevii școlii noastre au beneficiat de un sprijin suplimentar - au fost auzite glasurile noastre când am cerut ministerului ca acești elevi, dacă participă la examenele de evaluare națională să beneficieze de un interpret în limbajul mimico-gestual pe durata întregului examen. Dacă până în anii trecuți la începutul examenului li se explica copiilor care sunt cerințele din cadrul concursului, anul acesta interpretul mimico-gestual pe durata întregului examen. Acest lucru s-a materializat în obținerea unor rezultate mai bune decât în anii trecuți, astfel încât o elevă de-a noastră la sfârșitul clasei a VIII-a va fi reintegrată în învățământul de masă”, a menționat directoarea CSEI nr. 2 din Sibiu, Nicoleta Nan.

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor
Telefon:
0757201737

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus