Ieri scriam despre faptul că zeci de posturi vacante sunt în prezent anunțate la oficiile județene ale Poștei Române, inclusiv la cel din municipiul Sibiu. Cel mai mult, instituția are nevoie de poștași. Directorul Oficiului Județean de Poștă Sibiu, Ioan Tranbitas, a răspuns unei solicitări în care l-am întrebat cât de mult afectează lipsa de personal activitatea instituției, dar și ce soluții vede pentru îmbunătățirea situației.
Răspunsul ne-a fost trimis prin serviciul de presă al Poștei Române de la București, în care se menționează că instituția organizează, în permanenţă, concursuri pentru ocuparea tuturor posturilor vacante din reţea.
În întreaga țară există deficit de poștași
„La nivelul întregii ţări există deficit pe piaţa forţei de muncă, iar majoritatea angajatorilor din România întâmpină dificultăţi în ocuparea posturilor vacante. Cu toate acestea, reprezentanţii Poştei Române caută, în permanenţă, soluţii pentru atragerea forţei de muncă şi ocuparea acestor posturi vacante”, se mențioenază în răspuns.
Soluțiile la care face referire Poșta Română sunt, de fapt, decizii luate în anul 2018.
„Începând cu 1 noiembrie 2018, managementul companiei a făcut posibilă majorarea salariilor a 13.261 de angajaţi, 89% dintre ei reprezentând personal operaţional. Suma medie care se va acorda fiecărui angajat este de 337 de lei, ceea ce reprezintă o creştere cu 15%, cea mai mare corecţie salarială din ultimii 10 ani.Modernizări la Poșta din SibiuDe asemenea, în cursul trimestrului II al acestui an, se va stabili, prin protocol încheiat cu partenerul social, modalitatea de majorare a salariilor celor 10.000 de angajaţi care sunt deja la clasa maximă de salarizare, printr-un spor de loialitate pentru vechime neîntreruptă în sistemul poştal.
Totodată, în noul Contract Colectiv de Muncă, intrat în vigoare în 2018, există definit un spor de continuitate pentru salariaţii care doresc, voluntar, să suplinească atribuţiile aferente unui alt post rămas vacant. Acest spor se ridică la 35% din salariul de bază al persoanei înlocuite. Astfel, o parte din locurile vacante sunt suplinite, până la ocuparea lor, de angajaţii existenţi şi, astfel activitatea companiei nu este grav afectată. Din punct de vedere al pensiilor şi drepturilor sociale, la nivelul judeţului Sibiu, activitatea se desfăşoară normal, fără întârzieri”.
În același timp, directorul OJP Sibiu spune că în funcţie de resursele financiare ale companiei, în cursul anului 2019 se are în vedere efectuarea de reparaţii capitale şi modernizarea Oficiului Judeţean de Poştă Sibiu. „În acest sens, în cursul anilor precedenţi a fost întocmit proiectul lucrărilor de execuţie a reparaţiilor, precum şi o estimare a valorii de execuţie în sumă de aproximativ 6.000.000 lei”, a precizat funcționarul. Tranbitas a adăugat că acest obiectiv este cuprins pe Lista monumentelor istorice, iar pentru demararea lucrărilor de modernizare, sunt necesare numeroase autorizaţii de construire (avize, certificate, etc.). După obţinerea acestora, se va începe procedura de achiziţie pentru lucrările de execuție.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Contract Colectiv , Ioan Trânbițaș , Poşta Română , Directorul Oficiului Județean , Oficiului Județean , Poștă Sibiu , Poştei Române
Vizualizari: 2266
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Claradi
Acum 2 ore
SalimDream
Acum 2 ore
Sibian
Acum 2 ore
Eu
Acum 2 ore
Kokos