Liderul ALDE Călin Popescu Tăriceanu a declarat joi, că s-a angajat în acest an CNAIR să finalizeze 180 de km de autostradă. Preşedintele ALDE a explicat şi care vor fi proiectele de infrastructură pentru 2019, care au fost discutate la întâlnirile din coaliţie pe tema bugetului.
"Noi am avut o discuţie foarte serioasă, unde cei de la Compania de Autostrăzi au venit cu toate graficele referitoare la lucrările care sunt în curs de derulare şi care au şanse să se finalizeze anul acesta. Anul acesta s-au angajat că vor finaliza tronsonul Lugoj - Deva - 47 km, Sebeş - Turda, legătura între culoarul 4 şi autostrada Transilvania - 41 km, Iernut - Câmpia Turzii - 33 km, Suplacu - Nădăşelu - 96 km, proiectare şi execuţie în 2020, Sibiu - Făgăraş - 73 km, execuţie în 2020. Compania de Autostrăzi s-a angajat ca anul acesta să termine un număr record de kilometri, şi anume, 180 de km de autostrăzi", a declarat Călin Popescu Tăriceanu, joi seară la Antena 3.
Liderul ALDE a afirmat că a discutat în şedinţele de coaliţie de săptămâna aceasta, despre proiectul de buget, respectiv care vor fi proiectele de infrastructură incluse în bugetul pe 2019, dar şi necesităţile din domeniul educaţiei.
„Bugetul pe care anul acesta îl prezentăm, spre deosebire de anii precedenţi, când se prezentau cifre, se uita lumea şi nu înţelegea nimic, eu vreau să plecăm altfel, de la proiecte. Astea au sens pentru cetăţeni, nu 3%, 7%, trei miliarde şi aşa mai departe. Prima discuţie pe buget se face pe marii indicatori, adică cât este estimată creşterea PIB-ului sau câţi sunt estimate veniturile la buget, care sunt cheltuielile mare, deficitul pe care îl prognozăm, asta e prima discuţie. Nu am vorbit de Servicii pentru că nu e prima noastră preocupare. Am discutat atunci despre modul în care vor fi cheltuiţi banii în educaţie, de un program care să completeze cornul şi laptele, rucsacul de şcoală, rechizitele”, a adăugat Tăriceanu.
Preşedintele Senatului a menţionat şi care vor fi proiectele de infrastructură incluse în bugetul de stat pentru anul 2019.
„Obiectivul a fost să realizăm un buget bazat pe investiţii. Ceilalţi colegi din PSD au vrut şi ei acelaşi lucru. Ştiţi de ce a durat mai mult? Am aici să vă arăt ce am convenit. Am să vă vorbesc numai de partea de infrastructură, care necesită cele mai mari investiţii şi pe care le-am grupat pe regiuni geografice. Aş începe cu Moldova pentru că vreau să explic că scopul bugetul printre altele este şi acela de a asigura coeziunea, să manifestăm solidaritatea faţă de regiunile care sunt defavorizate şi mai puţin dezvoltate. Moldova este regiunea în care această problemă a devenit critică. Atunci trebuie făcute mai multe investiţii în infrastructură pentru a ridica calitatea vieţii şi pentru a atrage investiţii. Pe Moldova, în ceea ce priveşte autostrăzile, avem Autostrada Târgu Neamţ-Târgu Mureş, unde se lucrează la studiul de fezabilitate şi s-au prevăzut bani în buget. De asemenea, pentru Ploieşti-Suceava, studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic, cu finalizare în 2020, iar din 2020 începe execuţia”, a spus Tăriceanu.
Acesta a vorbit şi despre alte proiecte, tot de infrastructură cu finanţare prevăzută în bugetul de stat.
„Centura Bacăului, cu terminarea lucrărilor prevăzută în 2019. Este prevăzut de asemenea proiectul în parteneriat public privat pentru tronsonul Târgu Neamţ-Iaşi, care începe proiectarea în 2019 şi execuţia în 2020. De asemenea, Botoşani-Tg-Frumos. Şosele de centură; Tecuci, cu finalizare anul acesta, Tecuci cu finalizare anul acesta, Vaslui, Iaşi, Tg Frumos, Suceava, Rădăuţi. De asemenea calea ferată rapidă Bucureşti-Paşcani, Iaşi. Ele sunt bugetate.
Pe partea de sud. Craiova-Piteşti este drum rapid, finalizare parţială, 27 de km. La podul de la Brăila au început lucrările. Centura sud Bucureşti, centura Nord Bucureşti începe în 2020. De asemenea, cea mai dureroasă lucrare din punctul meu de vedere este autostrada Piteşti Sibiu.Ploieşti Comarnic Braşov. Începe proiectarea şi execuţia în 2020. De asemenea autostrada Sudului este prevăzută pentru a începe studiile de fezabilitate anul acesta cu sumele prevăzute în buget. Am discutat cu colegii şi am zis că se vor construi centuri ocolitoare la Comarnic şi la Buşteni. În momentul de faţă de derulează licitaţia. Mai sunt proiectele de cale ferată (...) Gara de Nord-Otopeni”, a completat preşedintele ALDE.
De asemenea liderul ALDE a anunţat că vor exista întâlniri frecvente între coaliţie şi reprezentanţii Ministerului Transporturilor pentru a se asigura că proiectele de infrastructură vor fi finalizate la termen.
„Vom avea reuniuni regulate cu Ministerul Transporturilor pentru a monitoriza calendarul de derulatre a tuturor acestor proiecte astfel încât să nui apară întârzieri. Liderii coaliţiei, cu ministrul, cu doamna prim-ministru”, a conchis Tăriceanu.
Proiectul de buget ar putea fi adoptat vineri, în şedinţă de Guvern, deşi de pe ordinea de zi acesta lipseşte. Premierul Viorica Dăncilă a declarat, miercuri, că atâta timp cât bugetul pe anul 2019 nu este mai mic decât cel de anul trecut, nu există un pericol să nu fie adoptat şi că acesta intră, vineri, la aprobarea de către Executiv.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Călin Popescu Tăriceanu , trafic , Târgu Mureș , ministerul transporturilor , Munții Făgăraș , autostrazi , Târgu Neamț , Câmpia Turzii , Premierul Viorica Dăncilă , pitesti-sibiu , Centura Bacăului , Pentru Sibiu , Ministerului Transporturilor , Președintele Senatului Univers , stiri sibiu , Autostrada Târgu Neamţ , Pe Moldova , Ploieşti Comarnic Braşov , Nord București , Tg Frumos , Poliției Drumurilor Naționale
Vizualizari: 3534
Ultimele comentarii
Acum 8 ore
Xxx
Acum 8 ore
Xxx
Acum 8 ore
Kokos
Acum 9 ore
X-ulescu
Acum 9 ore
Nobody