Proiectul înființării unei zone metropolitane a Sibiului nu mai este o prioritate pentru Astrid Fodor, care consideră că o astfel de inițiativă nu are cum îmbunătăți traficul din oraș. În ceea ce privește prelungirea traseelor de transport public până în Cartierul Arhitecților, varianta tot nu a fost discutată între administrații și este, oricum, respinsă de Astrid Fodor. Care spune că în cazul autobuzelor Tursib care ajung în Șelimbăr, situația este diferită.
“Eu nu văd cum s-ar rezolva problema traficului în Sibiu printr-o zonă metropolitană. Printr-o asociere între noi și... ce ar rezolva la trafic? Pentru rezolvarea problemei traficului în municipiul Sibiu, deja faptul că achiziționăm aceste autobuze noi, pe care doresc să le folosească cetățenii, este o mare rezolvare a traficului. Plus lucrările pe care le vom face, pe Calea Cisnădiei, în municipiul Sibiu. Toate lucrările legate de străzi, de infrastructură, duc la o mai mare fluidizare a traficului. Absolut toate lucrările de infrastructură pe care le facem, chiar dacă nu le băgați în seamă, chiar și cele de asfaltare în cartiere, duc la o fluidizare a traficului în municipiu“, spune Astrid Fodor, în contextul discuțiilor publice tot mai ample, referitoare la asocierea între localități pentru înființarea unui sistem public de transport cu trasee extinse inclusiv în localitățile limitrofe municipiului Sibiu.
Au rămas cu o întâlnire
15 primari ai localităților din jurul municipiului Sibiu au răspuns invitației făcută de Astrid Fodor, în 20 septembrie 2016, pentru o întâlnire pe tema înființării unei zone metropolitane. Întâlnirea s-a finalizat cu semnarea unei declarații de intenție, prin care toți cei 16 edili au semnat pentru continuarea procedurii de înființare a unei asociații intercomunitare, ca personalitate juridică pentru viitoarea zonă metropolitană. Ulterior, reprezentanții Primăriei Sibiu au redactat un draft de asociere, pe care l-au trimis și celorlalți primari. Niciunul, însă, nu a reacționat la acest draft, iar o altă întâlnire nu a mai avut loc pe acest subiect. Anul trecut, în vară, mai mulți primari i-au scris lui Astrid Fodor solicitând reluarea discuțiilor, fără rezultat. Acum, întrebată dacă mai dă o proiectului unei zone metropolitane, Astrid Fodor a lăsat de înțeles că nu își dorește să fie ea promotorul. “Eu dau șanse tuturor ideilor... bune. Să facă cineva demersuri, nu trebuie să le facă Primăria Sibiu. Deocamdată, eu am alte priorități. Prioritatea mea este municipiul Sibiu, mă concentrez pe municipiul Sibiu, eu am fost aleasă de cetățenii din municipiul Sibiu. Lucrările din municipiul Sibiu sunt prioritatea mea“. Referitor la relațiile cu administrațiile din jurul Sibiului, Astrid Fodor a declarat că are colaborări bune cu unii dintre primari. “Cu Șelimbărul colaborăm bine. Cu Cisnădia nu avem colaborare“.La două luni după ce a fost aleasă ca primar al Sibiului, înaintea întâlnirii din 2016 cu primarii din jurul Sibiului, Astrid Fodor aprecia că zona metropolitană este un proiect de interes. “Proiectul a făcut parte din programul meu electoral și bineînțeles că este în continuare de interes pentru Primăria Sibiu și pentru mine. Dezvoltarea orașului și a întregii zone ar primi un impuls important prin realizarea acestei zone metropolitane. Beneficiile sunt de natură economică, administrativă și socială, existând clare avantaje și în domeniul mobilității populației. De aceea voi depune toate eforturile pentru ca zona metropolitană Sibiu să se realizeze și sper ca toți factorii implicați să recunoască importanța proiectului”, arăta Astrid Fodor, pentru Turnul Sfatului, la finele lunii august 2016.
De ce Tursib ajunge în Șelimbăr și nu și în Cisnădie?
Dincolo de înființarea unei zone metropolitane, discuțiile despre prelungirea traseului Tursib înspre Cartierul Arhitecților din Cisnădie nu au soluții, din punctul de vedere al primarului Astrid Fodor. “Nu avem soluție pentru acest lucru. Avem contractul de delegare, cu care intrăm în această lună în Consiliul local, dar care se referă la teritoriul municipiului Sibiu“.Astrid Fodor arată că Tursib, prin contractul de delegare a serviciului de transport public în municipiu, nu are dreptul să iasă cu autobuzele din limitele administrative ale orașului. Referitor la autobuzele care ajung la Shopping City, complexul comercial aflat pe teritoriul comunei Șelimbăr, Astrid Fodor spune că acolo este o situație specială. “Este o altă situație, acolo se duc și întorc, pentru că nu au rază de întoarcere. Unde să întoarcă acolo (în Cartierul Arhitecților – n.r.)? Dați-ne soluția! Nu există soluție de întoarcere acolo, tocmai asta e una dintre probleme. Felul în care s-a construit nu permite întoarcerea autobuzelor, terenul este ocupat“, a adăugat Astrid Fodor. Ea admite faptul că, totuși, discuțiile pe acest subiect nu au ajuns însă nici la stadiul “negocierii“ unui loc de întoarcere.
Faptul că mulți dintre locuitorii Șelimbărului sau Cisnădiei lucrează în Sibiu, în special în Zona industrială vest, nu este un motiv suficient pentru a fi considerați locuitori ai acestui oraș și beneficiari direcți ai investițiilor publice din bugetul local, este de părere Astrid Fodor. “Sunt cetățeni ai Șelimbărului și așa mai departe. Da (lucrează aici – n.r.), dar au început să folosească centura, am văzut că ies pe partea cealaltă. Știu că se mai folosește și cimitirul, aveți dreptate. Închidem ochii și îi lăsăm să îl folosească“, a mai adăugat primarul Sibiului.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Astrid Fodor , Shopping City Sibiu , Primăria Sibiu , Primăria Cisnădie , Turnul Sfatului , Calea Cisnadiei , Cartierul Arhitecților , Primăriei Sibiu , Înființarea Consiliului , Zonă Metropolitană , Pentru Sibiu , În Șelimbăr , Cu Șelimbărul , Cu Cisnădia
Vizualizari: 8181
Ultimele comentarii
Acum 59 minute
Piulita
Acum 1 oră
Allahu akbar
Acum 1 oră
Nicoleta
Acum 1 oră
Hermannstadt
Acum 1 oră
K.Samuel