Miercuri,
20.08.2025
Cer Senin
Acum
16°C

A negociat cu banca ştergerea unei datorii de 44.621 de euro. ”Vorbim despre un caz care a fost analizat uman”

A negociat cu banca ştergerea unei datorii de 44.621 de euro. ”Vorbim despre un caz care a fost analizat uman”

O bancă a acceptat ştergerea unei datorii aproape egale cu suma împrumutată iniţial de un consumator, precizează Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB). “După ce, în decembrie 2018, prin intermediul CSALB soluţionarea unui caz în care beneficiul consumatorului, în relaţie cu una din băncile la care avea împrumuturi, s-a ridicat la 39.000 de euro, acum avem un nou record valoric De data aceasta vorbim despre un caz social în care banca a acceptat ştergerea unei sume importante şi condiţii mai bune de plată pentru diferenţa care a rămas de achitat. Creşterea sumelor pe care instituţiile financiar-bancare le scad din sold sau din costul creditelor dovedeşte că băncile sunt dispuse să negocieze cu adevărat condiţii mai bune pentru consumatori. Dar ambele părţi au de câştigat, deoarece îşi pot continua relaţia contractuală şi, prin alegerea concilierii, a negocierii, evită rezolvarea litigiilor în instanţă“, a spus Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.

Soluţia a fost propusă de conciliatorul Roxana Mustăţea, după trei luni de discuţii cu ambele părţi implicate, banca şi consumatorul. “Vorbim despre un caz social, un caz care a fost analizat uman, nu din punct de vedere financiar. Toată lumea – atât CSALB, cât şi banca – l-a tratat ca atare: mai mult cu sufletul şi mai puţin pe baza cifrelor. Banca a acordat o diminuare a soldului de 44.600 de euro care reprezintă aproape întreaga sumă pe care consumatoarea a împrumutat-o în 2007. Pentru diferenţa care a rămas de plată, banca a împărţit suma în rate cu dobândă fixă. Practic, rata lunară va fi de aproximativ 1.000 de lei în perioada următoare”, a spus Roxana Mustăţea, conciliatorul CSALB care a soluţionat acest caz.

Instituţia spune că persoana a împrumutat de la bancă, în 2007, aproximativ 50.000 de Euro. Creditul avea dobândă variabilă, astfel că rata lunară a ajuns la 780 EUR, spune R.P. În plus, creditul a suportat de-a lungul anilor mai multe restructurări. La toate s-au adăugat înrăutăţirea situaţiei economice şi familiale: deprecierea treptată a leului în raport cu euro, scăderea salariului şi agravarea stării medicale a membrilor familiei.

Anul acesta, până pe 19 aprilie, 616 de cereri au fost trimise de consumatori către CSALB, cu 70% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Dintre acestea, 200 s-au transformat deja în dosare, faţă de 173 în aceeaşi perioadă a anului trecut. La acestea se adaugă 61 de cereri soluţionate amiabil de bănci şi consumatori, după transmiterea cererii de conciliere prin intermediul CSALB. Toată procedura este gratuită pentru consumatori. Cele mai multe cereri vizează reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea soldului sau a costurilor asociate creditelor ipotecare sau de consum.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înfiinţată în baza Ordonanţei Guvernului nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

raspandache

Acum 6 ani

Pe banii fraierilor își permite orice bancă să concilieze cu șmecherii. Ia să vedem, ne va spune oare cineva numele acestui caz social? Să nu murim proști. În rest, tupeu maxim să-ți atribui tu, ca bancă, umanitate atât timp cât nu spui numele celui de care chipurile te-ai milostivit. Fi-mi-ar scârbă de voi!
Raspunde

Omg

Acum 6 ani

Nickul tău reflecta exact mentalitatea de barfitor de sant pe care o ai!! Nimeni nu te obliga sa iei bani din banca, și dacă-i iei, trebuie sa-i restitui conform cu înțelegerea pe care ai făcut-o! Din păcate reprezinți exact cocalarul roman, se bucura când i se oferă , se supăra când i se cere sa restituie ce a primit...
Raspunde

Romania, te iubex

Acum 6 ani

Ar fi interesant de aflat suma pe care a primit=o reprezentantul bancii, direct in buzunarul propriu
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus