Marţi,
Innorat
Acum
7°C

Cum a sfârșit cunoscutul alpinist în zona Negoiu: ”a plecat singur de la Bâlea Lac”

Corpul neînsuflețit al alpinistului Torok Zsolt a fost adus la Sibiu la primele ore ale zilei de duminică, fiind cărat de salvamontiști. Oamenii muntelui spun că celebrul alpinist se cățăra în zona vârfului Negoiu fără a fi asigurat.

Din cauza condițiilor dificile, elicopterul echipat cu troliu nu a putut fi utilizat pentru a recupera rămășițele pământești ale lui Torok Zsolt. ”Evacuarea alpinistului decedat în zona vârfului Negoiu s-a finalizat în jurul orei 01:00 a zilei de duminică, pe cale terestră. Corpul neînsuflețit a fost transportat la Serviciul de medicină legală de la Sibiu”, anunță Adrian David, șeful Salvamont Sibiu.

Un val de mesaje de condoleanțe din întreaga țară curge ca urmare a morții lui Torok Zsolt, considerat printre cei mai buni alpiniști români: anul trecut, alături de alți doi alpiniști români, a escaladat vârful Pumori pe un traseu care nu a mai fost folosit de nimeni. Cu o înălțime de 7.160 de metri, vârful din Himalaya este considerat unul dintre cele mai greu de cucerit din lume.

”Se întâlnea cu niște prieteni în zona Negoiu”

Potrivit salvamontiștilor argeșeni, alpinistul de loc din Arad trebuia să se întâlnească încă de la mijlocul săptămânii cu niște prieteni. ”A plecat singur de la Bâlea Lac. Urma să se întâlnească miercuri, 14 august, cu nişte prieteni în zona vârfului Negoiu. Azi (sâmbătă -n.r.) când prietenii au ajuns la refugiul Călţun, au găsit bagajul lui acolo şi au dat alarma", povestește salvamontistul argeşean Cristian Toma, citat de Adevărul. Potrivit lui, alpinistul a alunecat pe stâncile ude, asta în contextul în care nu era asigurat.

Directorul Serviciului Salvamont Sibiu, Adrian David, spune că zona în care a fost găsit trupul lui Torok Zsolt este una instabilă şi puţin frecventată de alpinişti. Este vorba de muchia Fierăstrău, aflată la est de vârful Negoiu. „A fost unul dintre cei mai buni alpinişti din România, eu cred că s-a desprins o stâncă cu el, dat fiind faptul că acolo este o zonă foarte instabilă şi este un traseu foarte puţin frecventat de alpinişti”, a spus şeful Salvamont Sibiu, citat de Mediafax.

torok zsolt

Soţia alpinistului Torok Zsolt spune că acesta a plecat singur pe munte de mai multe zile, dar că nu şi-a făcut griji întrucât ştia că în zonă nu este semnal de telefon. „A plecat marţi, marţi seara am vorbit cu el, era la refugiul Călţun. Miercuri dimineaţa a plecat într-o plimbare şi s-a întâmplat. Ştiind că e într-o zonă fără semnal, nu ne-am alertat foarte tare. De miercuri nu mai ştiam nimic de el. Azi dimineaţă au ajuns un grup la refugiul Călţun şi au văzut că lucrurile lui sunt acolo. Eu într-adevăr ştiam că trebuie să vină, dar ştiam că el are la el cort şi absolut tot ce are nevoie, am zis, ştie ce face. Şi dimineaţă când am aflat că i-au găsit lucrurile, am sunat imediat şi am anunţat. El trebuia duminică să se întoarcă. A plecat singur şi urma să se întâlnească cu alte persoane acolo. Asta a fost problema, că aşa ne-am sesizat că ceva nu este în regulă, fiind o zonă fără semnal", spune Laura Torok, citată de aceeași sursă.

„Cu experienţă de 30 ani în domeniu, vă spun că accidentele se întâmplă din cauza erorii umane. Muntele nu este nici ucigaş, nu îşi ia tributul. Oamenii fac greşeli, iar pentru a demonstra asta puteţi consulta statistica poliţiei rutiere”, Torok Zsolt, în 2017

Fotografiat cu Regele Mihai de către Regina Ana

În afară de alpinism, om al mai multor sporturi, Torok Zsolt a fost implicat în numeroase acțiuni cu caracter civic și social, multe dintre acestea fiind adresate copiilor. A creat un val de simpatie națională și în 2014, când a publicat o fotografie realizată în urmă cu opt ani alături de Regele Mihai. Iar fotografia fusese realizată chiar de către Regina Ana.

toro regele mihai

”Stăteam în sala de aşteptare la Viena. Luam avionul către Timişoara. La un moment dat a apărut un domn de înaltă ţinută şi s-a aşezat pe un scaun. Semăna foarte tare cu Regele României aşa că m-am gândit să îl întreb «Nu vă supăraţi, dumneavoastră sunteţi Regele României?». El, zâmbind, mi-a spus că «da». Am rugat să mi se facă o poză şi Regina a luat aparatul meu şi a făcut. Am fost foarte bucuros şi emoţionat. Eu i-am vorbit Regelui despre mine, despre expediţii şi chiar m-a felicitat. Când am urcat în avion am stat lângă cel care îi însoţea. Era secretar sau ceva de genul. L-am întrebat cum de Regele călătoreşte la fel cu oamenii de rând şi a răspuns că el este modest”, este textul care a însoțit fotografia cu Regele Mihai, imagine care, în noiembrie 2014, a făcut înconjurul internetului.

Sursa foto

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).