În Sibiu a fost amenajat primul magazin din rețeaua magazinelor agroalimentare pe care statul vrea să le deschidă în țară prin intermediul Casei Române de Comerț Agroalimentar „Unirea”. Acesta este dedicat exclusiv producătorilor locali, iar în locația care a fost amenajată într-o clădire istorică de pe strada Turnului nr.19 se vor vinde în primul rând brânzeturi, dar nu numai.
La sfârșitul anului trecut, în noiembrie 2018, Guvernul a aprobat înfiinţarea Casei Române de Comerţ Agroalimentar „Unirea”, cu scopul de a procesa şi furniza produse agricole local şi la export. Potrivit explicațiilor oficiale, Casa de Comerţ Agroalimentar se bazează pe trei piloni de structurare şi dezvoltare: crearea unei reţele naţionale, în profil teritorial de clustere agricole, care să integreze, la nivelul uneia sau mai multor UAT-uri (Unitate Administrativ Teritorială), resursele locale de producţie agricolă şi servicii specifice, având în structură cel puţin un centru de colectare/distribuţie a produselor; crearea unei reţele de centre regionale de însilozare, depozitare şi procesare industrială; crearea unei reţele naţionale de magazine dezvoltată în special în centrele de mare consum, care să asigure piaţa internă cu produse agro-alimentare proaspete şi procesate de origine autohtonă.
Astăzi a fost amenajat primul magazin din rețeaua „Unirea” la Sibiu. Acesta va fi deschis publicului de luni, 7 octombrie, și va găzdui în principal produse din lapte. De fapt, magazinul așa și se va numi - „Brânzărie”.
„Este un proiect al Casei Române de Comerț Agroalimentar Unirea, care pornește deschiderea unor lanțuri de magazine cu specific regional în toată țara. Primul este deschis la Sibiu. Marfa din magazin va fi exclusiv de la producătorii din Sibiu - toți vând inclusiv în Piața Transilvania. Marfa va ajunge conform unui circuit simplu: Casa de Comerț o preia de la producători, o vinde și aceștia își primesc banii”, ne-a explicat sibianul Ionuț George Diaconeasa, consilierul ministrului Agriculturii.Potrivit lui Diaconeasa, în magazin vor putea fi găsite aproximativ 30-40 de sortimente de brânză din lapte de oaie, vacă, capră și bivoliță. Însă chiar dacă brânzeturile vor fi produsele principale, în locația respectivă vor fi vândute și alte tipuri de produse locale: „Vor fi și specialități din produse de carne procesată, respectiv mezeluri, pastramă din porc din rasele Bazna și Mangalița, dar și vinuri de Apold. La solicitarea consumatorilor, vinul merge cu brânza și ne-am gândit că ar fi oportun să le expunem spre vânzare împreună”.
L-am întrebat pe consilierul ministrului, cel care a gestionat realizarea proiectului la Sibiu, care va fi diferența dintre acest magazin și Piața Transilvania sau Piața Cibin, unde se spune că vând tot producători locali.
„În primul rând, va fi marfă expusă pe tot timpul săptămânii, cu un program stabilit, cu o calitate a produselor pe care producătorii vor trebui să o respecte, să aibă anumite standarde de calitate, dar și de prezentare. Va fi deschis și sâmbăta, adică va merge pe programul pieței. Vedeta magazinului va fi bineînțeles Telemeaua de Sibiu, care a trecut de toate fazele la nivelul Uniunii Europene și va fi înregistrată în luna noiembrie ca Indicație Geografică Protejată, dar vor fi mai multe sortimente de brânzeturi. Acestea se vor vinde și în vracuri, mai ales telemeaua, dar respectând toate normele de igienă și standardele de calitate, precum și prețurile. Ținem mult la prezentare, astfel că vrem ca toate produsele să fie turnate în aceași formă, să aibă o identitate vizuală, inclusiv pentru cumpărător - ca aceștia să știe că e tot timpul aceeași - ca formă și ca gust”, ne-a răspuns Ionuț Diaconeasa.Inițial, în magazin va fi expusă marfă de la șase producători sibieni, iar ulterior, cei care vor dori să vândă prin intermediul magazinului „Unirea” vor trebui să facă o solicitare la Casa Română de Comerț Agroalimentar, apoi specialiștii de acolo vor evalua produsul.
„Urmărim ca magazinul acesta să devină și un brand local. Ne dorim mai multe puncte de desfacere cu același nume, cu același brand în Mărginimea Sibiului - să se numească Brânzărie și să fie incluse în circuitul turistic al județului”, ne-a mai spus Ionuț George Diaconeasa.
Precizăm că magazinele „Unirea” care se vor deschide în țară vor fi diferite. Spre exemplu, la Slatina și Craiova în perioada următoare vor fi deschise magazine cu legume, la Tulcea - cu pește, iar la Bucuresti va fi inaugurată o locație în care vor fi produse tradiționale atestate. Respectiv, la Sibiu dacă va fi deschis un al doilea magazin din rețeaua „Unirea” ar putea fi dedicat producătorilor de legume/fructe din Sibiu, acesta fiind unul dintre subiectele pe care le-a discutat ministrul Agriculturii, Petre Daea, în ultima sa vizită la Sibiu, când a fost în Piața Cibin.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Petre Daea , Uniunii Europene , marginimea sibiului , Casa Romană , Piaţa Cibin , În Sibiu , Ionuț Diaconeasa , Comerț Agroalimentar Unirea , Casei Române , Piaţa Transilvania , Indicație Geografică Protejată , Ionuț George Diaconeasa , Unitate Administrativ Teritori , Comerţ Agroalimentar
Vizualizari: 26768
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Emil
Acum 4 ore
Ion
Acum 4 ore
Subcarpați
Acum 4 ore
Un cititor
Acum 5 ore
Ovidiu