Conform Barometrului de Consum Cultural pe 2018, românii cheltuiesc, în medie, 27 de euro de persoană pentru cultură. Media europeană este de cinci ori mai mare, iar cea mai mare parte a sumei este alocată pentru plata serviciilor TV în România, scrie Mediafax.
Publicația „Barometrul de Consum Cultural 2018. O retrospectivă a anului centenar”, lansată de Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală se concentrează pe analiza tendințelor și a practicilor culturale înainte și după contextul sărbătorii de Centenarul Marii Uniri și pe reliefarea relației între cultură și educație. Acesta este cel mai amplu studiu care măsoară practicile consumatorilor de cultură din România, au menționat autorii.
Procentul persoanelor care merg la cinematograf a crescut cu șase puncte, de la 33% în 2016, la 39% în 2018. În același timp a crescut și consumul de spectacole de muzică și divertisment, de la 43% în 2016, la 57% în 2018. Consumul de teatru a scăzut, deși numărul de spectacole a crescut, în 2014 procentul era de 37%, iar în 2018 era 33%. De asemenea, 67% din români nu au văzut niciodată o piesă de teatru.
Dintre cei intervievați, 92% se uită la televizor cel puțin o dată pe săptămână, iar 79% se uită zilnic.
„Românii preferă festivitățile și evenimentele în aer liber, ca de obicei. Consumul de teatru se află într-o ușoară scădere și există aici două-trei bariere identificate de noi. Pe de o parte, infrastructura care nu mai există în aceeași măsură sau calitatea spectacolelor, pe care oamenii o reclamă. Deși numărul de spectacole în perioada aniversării Centenarului Marii Uniri a crescut, numărul spectatorilor a scăzut. Românii au început să fie mai pretențioși și trebui să fim atenți la acest lucru”, a spus Carmen Croitoru, managerul Institutului Național pentru Cercetare și Formare Culturală.Președintele Institutului Național de Statistică, Andrei Tudorel, a menționat sumele pe care le cheltuiesc românii pe cultură. „Românii cheltuiesc în medie 27 de euro de persoană pentru cultură, în timp ce media europeană este de cinci ori mai mare. Cea mai mare parte a sumei este alocată pentru plata serviciilor TV și mai puțin pentru procurarea altor servicii culturale”, a explicat Tudorel Andrei.
Din același studiu a reieșit că 84% dintre cei intervievați nu au încredere în cei din jurul lor și consideră că este mai bine să fi prudent. Doar 66% consideră că în România oamenii sunt liberi să spună ce gândesc fără să se gândească la consecințe, dar 17% sunt împotriva acestei afirmații.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Institutul Naţional , Institutului Naţional , Andrei Tudorel , Carmen Croitoru , Tudorel Andrei , Consum Cultural , Formare Culturală , Conform Barometrului Global , Președintele Institutului Nați , Centenarului Marii Uniri , Centenarul Marii Unirii
Vizualizari: 991
Ultimele comentarii
Acum 20 minute
Claradi
Acum 34 minute
SalimDream
Acum 1 oră
Sibian
Acum 1 oră
Eu
Acum 1 oră
Kokos