USR Sibiu este organizația politică locală care a mizat cel mai mult pe popularizarea mesajelor pe Facebook în campania pentru alegerile prezidențiale. USR-iștii au achitat paginii de socializare 25.005 lei, în acest an, din luna martie până în 29 noiembrie.
USR Sibiu: Campanie de 85 de mii de lei
Marea majoritate a acestor bani au fost achitați pentru postările din primul tur al alegerilor prezidențiale. Întregul buget al USR Sibiu pentru această campanie a fost de 85 de mii de lei, după cum declară președintele organizației, Adrian Echert. ”În această campanie electorală am avut un buget de 85.000 de lei. Din acești bani, 15.000 s-au dus pe campaniile de pe Facebook, iar de restul, cea mai mare parte s-a dus către contractele cu media locală. După cum știți, la alegeri cheltuielile sunt limitate, acesta a fost bugetul nostru, iar cea mai mare pondere s-a dus către publicitatea în mass-media locală. Pe lângă Facebook și media am mai avut ceva cheltuieli legate de niște pliante. Pe lângă asta, banii strânși pentru această campanie au depășit această sumă de 85.000 de lei, iar cu ce a fost peste, am contribuit la campania de la nivel național”, a declarat Echert.
PSD și PNL: sub 10.000 de lei pentru Facebook
Liberalii și social-democrații sibieni nu au reușit să se apropie de cheltuielile înregistrate de USR-iști pe postările pe Facebook. Liberalii au cheltuit, conform ”Bibliotecii de reclame Facebook” 6.429 de lei în aceeași perioadă, în timp ce social-democrații au investiți în postările pe Facebook 8.274 de lei. ALDE Sibiu a cheltuit cei mai puțini pani: 998 de lei.
ALDE Sibiu, peste PSD Sibiu, pe Facebook
USR Sibiu este și organizația politică locală cu cei mai mulți prieteni pe Facebook. Pagina USR Sibiu este apreciată de 12.575 de persoane. 12.760 de persoane urmăresc această pagină. Liberalii au 8.339 de persoane care apreciază PNL Sibiu. Pagina de Facebook a liberalilor sibieni este urmărită de 8.574 de persoane. Organizația ALDE Sibiu are aproape de două ori mai mulți urmăritori pe Facebook decât au social-democrații. Pagina ALDE este urmărită de 4.272 de persoane, în timp ce pagina PSD Sibiu este urmărită de 2.491 de persoane.
Facebook a ”înghițit” 2,2 milioane de lei din luna martie
Rețeaua de socializare Facebook a început să fie mai transparentă în ceea ce privește reclamele, după declanşarea scandalului Cambridge Analytica, care luat datele personale a aproximativ 87 de milioane de utilizatori, fără consimţământul acestora, și le-a folosit pentru a influența rezultatul mai multor alegeri, precum cele prezidențiale americane din 2016 sau referendumul pentru Brexit. Acum, rețeaua de socializare afișează în dreptul oricărei reclame și cine a plătit pentru ea. Mai mult, a lansat și „Ad Library Report”, unde orice persoană poate să consulte câți bani au cheltuit partidele pentru reclame. Este și cazul celor din România, care și-au făcut reclamă pentru alegerile europarlamentare de mâine. Potrivit acestui serviciu, începând din martie 2019 au fost plătite 8.449 de reclame, în schimbul sumei totale de 2.278.939 lei.
La nivel național, PSD a cheltuit cei mai mulți bani pentru a trimite pe Facebook mesajele la cât mai mulți români: peste 460 de mii de lei. Sunt urmați îndeaproape de cei din Alianța 2020 USR PLUS – 362.840 lei. Liberalii au cheltuit 234.284 lei, în timp ce ALDE a consumat 70.386 lei pentru mesajele transmise pa pagina de socializare.
Prezidențialele au costat de două ori mai mult decât europarlamentarele
În total, la alegerile europarlamentare, partidele au raportat la Autoritatea Electorală Permanentă cheltuieli toatle de 39.807.657 lei. Cei mai mulți bani au fost consumați de PSD – 14.855.150 lei, urmați de liberali - 7.712.413 lei; Alianța 2020 USR PLUS - 7.022.198 lei; ALDE - 4.716.941 lei; Pro România - 3.455.360 lei; PMP - 1.368.789 lei; UDMR - 500.000 lei și UNPR – 41.500 lei
După turul întâi al alegerilor prezidențiale, suma totală raportată de partide la AEP se ridica la 69.679.729,11 lei. Încă jumătate de milion de lei a fost valoarea totală a contribuţiilor electorale ale candidaţilor independenţi.
Cei mai mulți bani au fost cheltuiți pentru campania candidatului Viorica Dăncilă (PSD) - 18.210.500 lei. Pentru susținere lui Klaus Iohannis (PNL) s-au cheltuit 18.000.000 lei, pentru Mircea Diaconu (Alianţa UN OM) - 16.294.924,80 lei; pentru Dan Barna (USR PLUS) - 7.449.531,31 lei, iar pentru Theodor Paleologu (PMP) - 7.068.975 lei.
Au avut dreptul la rambursarea cheltuielilor electorale doar competitorii electorali care au obţinut minimum 3% din totalul voturilor valabil exprimate, şi anume: Kelemen Hunor (UDMR), Klaus Iohannis (PNL), Theodor Paleologu (PMP), Viorica Dăncilă (PSD), Mircea Diaconu (Alianţa UN OM), Dan Barna (USR PLUS).
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Kelemen Hunor , PSD , Theodor Paleologu , klaus iohannis , Mircea Diaconu , PNL , Dan Barna , Adrian Echert , Pro România , Viorica Dancilă , Pentru Sibiu , buget , subventie , Doina Subțirel , Plus Bâlea , Cambridge Analytica , Gărzii Forestiere Județene Sib , patide , Ad Library Report , Facebook Cristian Roman
Vizualizari: 2788
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
AndreiM
Acum 3 ore
Sibianul
Acum 3 ore
DEWALD
Acum 3 ore
Sile dieselarul
Acum 3 ore
Dfhdfh