Miercuri,
03.06.2020
Innorat
Acum
6°C

Strada nouă din Câmpșor, scoasă la licitație: 1.065 de m, piste de biciclete pe trotuar, barieră automată la calea ferată

03 Februarie 2020 18:51

Strada nouă din Câmpșor, scoasă la licitație: 1.065 de m, piste de biciclete pe trotuar, barieră automată la calea ferată

În aceeași zi în care consilierii au aprobat sumele pentru exproprierile necesare, Primăria Sibiu a lansat procedura de execuție a viitoarei străzi care va uni cartierele Ștrand și Turnișor peste zona denumită Câmpșor. Este prima nouă stradă construită în Sibiu în ultimii cel puțin zece ani și prima pentru care au fost realizate exproprieri. Proiectul a fost anunțat public încă din 2015.

Cerută mai ales pentru a facilita legătura cu Zona industrială vest și a mai rări traficul de pe șoseaua Alba Iulia, strada care urmează a fi construită este Câmpșor a fost scoasă la licitație pentru proiectare și execuție, alături de obținerea altor avize necesare și asistență tehnică. 8,5 milioane de lei, fără TVA, este valoarea estimată a contractului, pentru care companiile interesate au termen de depunere a ofertelor până în ziua de 3 martie 2020.

În cât timp?

Lungimea totală a drumului care va lega strada Dimitrie Cantemir (din Ștrand) de str. Rozmarinului (din Turnișor) va fi de 1.065 de m, se arată în studiul de fezabilitate finalizat în luna iulie a anului trecut. Potrivit acestuia, execuția lucrării nu ar trebui să depășească șase luni. Caietul de sarcini care face parte din documentația de atribuire a contractului a extins, însă, perioada de execuție la opt luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Acest ordin de execuție nu va fi emis înainte de recepția proiectului tehnic, pentru a cărui elaborare a fost alocat un termen de trei luni de la semnarea contractului. Contractul mai prevede și realizarea documentației pentru obținerea autorizației de construire (pentru ale cărei formalități de obținere a fost alocată încă o lună) și a celorlalte avize necesare, dar și asigurarea serviciilor de asistență tehnică.

Piste de biciclete de 2,5 m lățime

Viitoarea stradă va avea câte o bandă de circulație pe fiecare sens de mers. ”Pe suprafața trotuarului de pe partea dreaptă (dinspre Ștrand către Turnișor – n.r.), adiacent părții carosabile, va fi amenajată o pistă de biciclete cu lățimea de 2,5 m, delimitată de partea pietonală prin borduri prefabricate din beton, cu dimensiunile 5 x 20 x 100 cm, rotunjite la partea superioară, montate mai sus cu 2 cm față de suprafața amenajată. Partea carosabilă va fi delimitată prin borduri prefabricare din beton, teșite la 45 de grade, cu dimensiunile 20 x 25 x 50 cm, montate cu gardă de 10 cm, în fundație de beton”, se arată în SF-ul atașat documentației de atribuire a contractului. Trotuarele sunt prevăzute să aibă, fiecare, o lățime de 1,25 m.

Viitoarea stradă care va lega Turnișorul de Ștrand traversează Câmpșorul, zonă inclusă în intravilanul orașului Sursa foto: Google Earth Viitoarea stradă care va lega Turnișorul de Ștrand traversează Câmpșorul, zonă inclusă în intravilanul orașului Sursa foto: Google Earth

Barieră automată

Traseul viitoarei străzi se va intersecta la nivel cu calea ferată care leagă Sibiul de Vințu de Jos. ”Ținând cont de gradul ridicat de pericol la trecerea la nivel cu calea ferată, aflată într-o zonă de curbură a acesteia, semnalizarea în acest loc va fi făcută prin montarea unei instalații de semnalizare automată cu lumini roșii sclipitoare și semibarieră automată”, este una din cerințele din documentația de atribuire.

Care documentație are în vedere faptul că noua viitoare stradă devine utilă doar în contextul realizării unor noi investiții, în special într-un nou pod peste Cibin (podul de pe strada Rozmarinului, care acum are o singură bandă de circulație, fără trotuare). ”Se recomandă ca lucrarea să nu fie extinsă pe mai mult de cinci ani, neputându-se recepționa parțial decât dacă investiția se face dinspre cartierul Ștrand spre cartierul Turnișor, asigurându-se trecerea la nivel peste calea ferată în condiții de suprafață. Este necesar pentru a se fluidiza circulația să se înceapă și celelalte investiții și anexe – ex. podul peste râul Cibin”, se mai arată în studiul de fezabilitate al lucrării. Viitorul pod peste Cibin este acum în faza de proiectare.

Canalizare pluvială și iluminat

În afară de suprafața carosabilă, pentru pietoni și bicicliști, contractul prevede și proiectarea și execuția unei rețele de canalizare pluvială, care se va deversa în râul Cibin.

Rețeaua de iluminat stradal va trebui amenajată cu corpuri de iluminat de tip LED (39 de bucăți amplasate pe 37 de stâlpi) și va fi amplasată tot pe partea dreaptă a drumului, pe sensul de mers către Turnișor.

Potrivit Studiului de fezabilitate care stă la baza procedurii de atribuire a contractului, ”orizontul de timp ales pentru analiza proiectului este de 25 de ani”. Singurele două scenarii luate în considerare pentru construirea noului drum diferă la partea de infrastructură a carosabilului (adică utilizarea sau nu a unui strat geotextil împotriva fisurilor). ”Numărul persoanelor care vor beneficia direct de investiția propusă este de minim 22.000 de persoane pe an, atât locuitori, cât și persoane care lucrează în zonă”, se mai arată în documentația de atribuire a lucrărilor.

Garanția cerută pentru lucrări este de cinci ani de la recepția la terminarea lucrărilor.

Criteriile de atribuire ale contractului sunt cel mai mic preț (care va conta în proporție de 85%) și experiența experților (câte cinci procente sunt alocate pentru experiența managerului de proiect, a inginerului specialist în drumuri și construcții și a inginerului pentru instalații electrice”.

Citește și Primele exproprieri făcute la Sibiu, pentru un drum nou, costă aproape 600.000 de lei

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

18 comentarii

Dan

Acum 3 luni

in pasul urmator ar trebui facut pod nou in capatul str. Ghiocelului. si sensuri unice, pe ghiocelului inspre strand si pe rozmarinului catre Bieltz. Si evident facute 4 bezi in loc de 2 peste campsor, ev. cu rezerva pt legatura cu viitoarea centura sud, care probabil va trece la doar cica 1 km mai la est - spre Aeroport.
Raspunde

Cosmin

Acum 3 luni

Podul trebuia făcut in așa fel încât sa iasa strada asta direct in curba de pe Bielz. Altfel cu șicana făcută acolo la actualul pod, la cât de înguste sunt străzile o sa stam in coloana aiurea. De ce nu se poate face strada Campsor drept cu pod peste cibin care sa iasa in curba de pe Bielz??? Mai ales ca acum e totul la început!? Pentru ca aia cu studiul de fezabilitate or făcut ei pe planșă proiectul “pe unde treceau măgarii cu desagi” in loc sa aibe viziune?!?
Raspunde

Sofer

Acum 3 luni

De ce nu se foloseste strada ghiocelului pentru trafic? Sau macar pentru sens unic, sa se mai faca inca un pod. Rozmarinului este ingusta rau
Raspunde

Eu sibianul de 54 de ani

Acum 3 luni

Acolo e teren viran. Dacă se va face așa zisa stradă, pe margini vor apărea 186334 de cotete, pardon vile si blocuri pentru ăia cu buletin cu seria VX, AX, etc. Drumul va deveni un nou Cartier al Arhitecților. Și ce am rezolvat?
Raspunde

Marcu

Acum 3 luni

"piste de biciclete pe trotuar" atunci cand se face un drum prin camp... Dar de ce nu se fac piste de biciclete in AFARA trotuarului!
Raspunde

Lu

Acum 3 luni

Pe trotuar ca pe trotuar, dar din nou, piste de biciclete cu două sensuri pe aceeași parte a carosabilului? Îmi pare rău, dar se pare că responsabilii primărie nu au înțeles nimic din vizitele de lucru pe care le-au făcut în țările în care infrastructura pentru biciclete e făcută cu cap (Olanda, Danemarca, Norvegia) și chiar funcționează. Tipul acesta de piste de biciclete se pretează la marginea drumurilor naționale sau județene (unde viteza permisă de deplasare a autoturismelor depășește 50km/h) sau în cazul pistelor de biciclete pentru agrement (vezi Parcul Sub Arini), nicidecum pe arterele principale. Să nu mai zic că că 80% din "marcajele" actuale sunt la marginea fiecărui sens de mers, deci când un biciclist va trebui să treacă de pe o stradă cu pistă bidirecțională pe una cu piste pe ambele sensuri ce trebuie să facă? Să se dea jos de pe bicicletă și să să treacă pe lângă bicicletă pe trecerea de pietoni ca să ajungă pe celălalt sens? E absurd. De reținut, numărul celor care aleg bicicleta în oraș va crește în dauna celor care aleg mașina personală abia atunci când mersul cu bicicleta în oraș e posibil fără obstacole absurde precum acesta; doar atunci când toate arterele principale ale orașului sunt prevăzute cu piste de biciclete adevărate,.... poate abia atunci când cei din Primărie care stabilesc cum se construiește infrastructura de biciclete în oraș vor merge la muncă cu bicicleta măcar o dată în viețile lor. Și mai trist e că modelul ăsta superb mai e prevăzut pentru Calea Dumbrăvii, Str. Podului și probabil mai sunt câteva de care nu se știe. Lucrări făcute după motto-ul: "ciocu' mic, că v-am făcut piste...uite ce deschiși la minte suntem!" NOT!
Raspunde

dabija

Acum 3 luni

subtraversare la calea ferata! subtraversare la calea ferata! subtraversare la calea ferata!
Raspunde

Bibănel Nicoliță

Acum 3 luni

Sunt uluitoare dezvoltarea Sibiului si proiectele de mare anvergura in curs de impolementare! Sibiul este la ani lumina fata de alte orase din Europa, prin harnicia, viziunea si deschiderea locuitorilor sai! Felicitari!
Raspunde

Sibianul

Acum 3 luni

Autoritatilor, faceti 2 benzi pe sens! pregatiti-va pentru viitor. Nu e musai sa circule masini pe ambele, una o puteti face doar pentru autobuze la orele de varf. Conditia principala e sa faceti de acu drum cu 4 benzi!!!!
Raspunde

un sofer

Acum 3 luni

" Este necesar pentru a se fluidiza circulația să se înceapă și celelalte investiții și anexe – ex. podul peste râul Cibin” Ulita asta o sa devina o alta D-na Stanca in conditii normale de trafic, ce sa mai vorbim de preluare suplimentara de trafic cand se va lucra la podul peste cibin sau traficul generat de un Sibiu mai dezvoltat ca azi.
Raspunde

fds

Acum 4 luni

deci nu sunt bariere automate pe calea turnisorului , tractorului, tiglari , si spitalul 3 dar se pune in cimpsor. de cand s-au inventat barierele automate la calea ferata? cine trebuia sa le instaleze in Sibiu? si Cine nu a facut demersurile necesare ca aceste bariere sa fie instalate?
Raspunde

Irina

Acum 3 luni

La str, Tractorului, Tiglari, dar si la Spitalul 3 exista bariere automate. Doar la Calea Turnisorului a ramas vechea bariera, porbabil pt ca sunt multe linii acolo. Ce va mai place sa tot criticati si habar nu aveti despre ce vorbiti. Toti credeti ca ati face mai bine decat se face in realitate si majoritatea nu sunteti in stare sa va maturati trotuarul fata casei/blocului. Aveti numai drepturi, nu si obligatii...
Raspunde

me345

Acum 4 luni

Oooo. Continuam cu ulițele! O banda pe sens în mileniul 3. Ce bineee
Raspunde

4 benzi

Acum 4 luni

Pt D-zeu nu va mai coditi atata si faceti naibii 4 benzi. Ganditi in perspectiva. Si asta la orice nou drum construit in Sibiu. Se aude? E cineva pe acolo care baga in seama si vocea cetatenilor? Poate acum in al 12-lea ceas...
Raspunde

Sibian

Acum 4 luni

...viziune ingusta la sc Fodor srl.Pe viitor acolo vor fii blocuri si era bine sa fie 2 benzi pe sens.
Raspunde

inca un sibian

Acum 3 luni

Doua benzi pe sens in conditiile in care strada leaga doua zone rezidentiale cu strazi inguste nu prea au rost, dar proiectul asta trebuia sa fie facut in urma cu 10 ani. In prezent ar fi trebuit dezvoltat inca un pod in afara zonelor rezidentiale, pentru a fluidiza intradevar traficul. Primaria merge inainte cu varianta cea mai redusa de centura Turnisor- Valea Aurie- Calea Cisnadiei, care ar suprasolicita stradutele nepotrivite pentru astfel de trafic. Viziunea este ingusta.
Raspunde

gramaticus

Acum 4 luni

*vor fi Dar asa este, viziune ioc pentru prea-maritii edili
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus