Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului Sibiu a aplicat în 2019 amenzi ce au ajuns până la recordul de 50.000 de lei.
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului Sibiu primește, în medie, șase reclamații pe zi, din toate sectoarele economice și cu motive variate, de la produse alimentare expirate până la contracte de servicii neonorate. Conform reprezentanților instituției, pe parcursul anului 2019 au fost înregistrate 2182 reclamații, în ușoară scădere față de anul 2018, când s-au înregistrat 2270 de reclamații.
Interesant este faptul că s-a schimbat în ultimul an natura acestor reclamații. Dacă în 2018 cele mai frecvente vizau serviciile de comunicații electronice, comerțul on-line și serviciile financiare bancare și nonbancare, în 2019 au intrat în topul reclamațiilor prestările de servicii de alimentație publică, bunurile alimentare și cele nealimentare.
Cea mai mare amendă aplicată de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului Sibiu în 2019 se ridică la 50.000 de lei și vizează ”împiedicarea organelor de control de a-și desfășura activitatea”. Din păcate, legislația în domeniu nu permite ANPC-ului să ofere informații detaliate, precum reprezentanții cărei firme au încercat să blocheze inspectorii Protecției Consumatorului.
Pe locul doi în topul amenzilor aplicate în 2019 se află o penalitate de 20.000 de lei și se referă la ”comportament incorect față de consumator, prin neinformarea în scris a acestuia, privind termenul de aducere la conformitate a produsului defectat în termenul de garanție”. Pe locul trei se află amenzile în cuantum de 15.000 de lei, aplicate pentru ”nerespectarea clauzelor contractuale la prestarea serviciilor”.
În 2018 situația a fost puțin diferită în ceea ce privește amenzile mari. Astfel, pe primul loc se află amenzile în valoare de 20.000 de lei, aplicate furnizorilor de servicii bancare și nonbancare. De exemplu, detaliază reprezentanții ANPC, ”s-a pus sechestru asigurator de către DNA pe contul unui consumator din care își plătea ratele, iar din contul colector deschis de bancă, unde își plătea la termen ratele, banca nu-și ridica la termen plățile și era mereu penalizat pentru întârzieri, afectându-i drepturile și interesele economice”.
Un alt caz în care amenda s-a ridicat la 20.000 de lei se referă la un ATM din Sibiu. ”ATM-ul din bancă nu a eliberat suma solicitată care era din contul din Italia, dar pe monitor tranzacția a fost acceptată. A fost eliberat cardul, dar banii nu, iar banca a tergiversat implicarea în elucidarea situației create fără să o lămurească”, explică reprezentanții ANPC într-un răspuns scris oferit la solicitarea reporterului Turnul Sfatului.
Alte amenzi în valoare de 20.000 de lei, aplicate în 2018, au în vedere ”lipsa elementelor informative” în cazul comercializării fructelor și reduceri neclare, înșelătoare, în anumite magazine de haine, ori chiar online.
Cert este un singur lucru: dacă vă simțiți drepturile încălcate, sunați sau reclamați situația la ANPC. Oricum o faceți pe banii voștri.
Foto: Arhiva TS
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: amenzi , Turnul Sfatului , Protecția Consumatorului Sibiu , Comisariatul Județean Sibiu , Protecției Consumatorului Sibi , Pentru Sibiu , stiri sibiu
Vizualizari: 5896
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Mița
Acum 4 ore
Cristian Sibian
Acum 4 ore
T.
Acum 4 ore
Circu Lati
Acum 4 ore
John Doe