Marţi,
07.07.2020
Ploi Scurte
Acum
18°C

Cum s-au întors sibienii la muncă, după două luni. Noua realitate

18 Mai 2020 14:02

Cum s-au întors sibienii la muncă, după două luni. Noua realitate

Spații mai mari între birouri, program decalat, purtarea măștii de protecție, reorganizarea birourilor, număr limitat de oameni în lifturi și cât mai multă muncă de acasă, dacă se poate. Cam așa arată prima zi adevărată de întoarcere la serviciu pentru cei mai mulți sibieni care lucrează în spații de birouri.

Spre exemplu, cea mai mare firmă de servicii contabile din Sibiu – Azets - are aproape 900 de angajați în toată țara și sediul principal în Centrul de Afaceri din orașul nostru. Conducerea companiei spune că a chemat angajații la muncă gradual, începând cu un procent mic din numărul total de angajați și intenționând să majoreze treptat prezența în birou, în funcție de modul în care evoluează pandemia și de rezultate. Apoi, chiar și cei care revin au un program special, prin care se încearcă menținerea pe cât posibil a unei distanțări sociale.

”Avem un program special în această perioadă. Începem serviciul între orele 08:00 și 10:00, ceea ce înseamnă automat că oamenii nu se mai înghesuie la o anumită oră și, în același timp, nu pleacă toți deodată. Acest decalaj se simte și pe holuri, mai ales în lifturi și chiar pentru cei care folosesc mijloace de transport în comun. Cât privește obligativitatea măștii, singurul loc unde poate fi dată jos este chiar în fața calculatorului, la postul de lucru al fiecărui angajat, în rest, cine se ridică își pune masca, indiferent că merge la alt coleg, ori la toaletă sau în altă parte”, a explicat pentru Turnul Sfatului Alina Burja, directoarea companiei.
În ciuda efectelor negative din economie generate de pandemie, compania Azets continuă recrutările, noii angajați fiind și unul dintre motivele principale pentru care prezența fizică este necesară în birou.

”Munca de acasă a fost o soluție utilă și am folosit-o sută la sută, însă suntem o companie într-o continuă dezvoltare și acesta este motivul pentru care ne întoarcem efectiv la birou pentru că avem angajați noi. De altfel, noi am continuat angajările în această perioadă și continuăm și în prezent”, mai spune Alina Burja.

O altă mare companie din Sibiu, KeepCalling, are sediu principal în clădirea de birouri nou construită pe Șoseaua Alba – Cibinium. Toate birourile angajaților de aici au fost redistribuite, în așa fel încât distanțarea să fie cât mai mare.

Reorganizarea spațiilor într-o sală a KeepCalling Reorganizarea spațiilor într-o sală a KeepCalling

”În noua configurație vom avea cel puțin 2 metri distanță. Numărul de birouri pe lățimea clădirii a scăzut de la 16 (4 insule de câte 4) la 11 (2 insule de câte 5 și 6). Astfel, spațiul personal crește cu aproximativ 30%”, arată companie în ”Ghidul de măsuri și bune practici” oferit angajaților.

Printre alte măsuri, se regăsește și revenirea graduală la birou. Astfel, KeepCalling implementează un plan de redeschidere în 3 faze:

Faza 1: Începând cu data de 18 Mai, vom invita la birou colegii care își exprimă în mod neechivoc dorința de a fi prezenți în office. Estimăm că nu vom depăși un procent de 20% prezența la birou, iar restul staff-ului va putea lucra în continuare de acasă.

Faza 2: Începând cu data de 2 iunie vom invita colegii care doresc un mix între munca de acasa și prezența la birou. În această fază, prezența la birou nu va putea depăși un procent de 30%.

Faza 3: După data de 15 Iunie, însă numai în funcție de informațiile de sănătate publică disponibile la acel moment, vom lua în considerare creșterea prezenței la birou peste 30%. Vom încuraja ca diversele echipe din companie să fie prezente la birou alternativ pentru a se întâlni personal și a nu pierde contactul uman. Prezența la birou nu va fi forțată, ci vom discuta cu fiecare persoană și manager în parte pentru a înțelege nevoile fiecărei echipe.

”În acest moment nu anticipăm ca până la finalul anului să putem avea o prezența 100% în birou. Fără un vaccin sau medicamente noi, nu va fi posibilă realizarea acestui procent în anul 2020. Prezența va putea crește treptat doar în cazul în care riscul de infectare în orașul Sibiu va scădea în mod semnificativ. Dar, vom putea implementa un program de munca care sa alterneze prezenta în office cu munca de acasa în funcție de situația personală a fiecăruia dintre voi”, mai arată conducerea companiei KeepCalling.

Proaspăt redeschis, Muzeul Astra a avut în week-end 2677 de vizitatori, iar de astăzi majoritatea angajaților sunt la lucru. În vederea protejării lor, au fost montate panouri din plexiglas în zonele de casierii, la cele trei intrari în Muzeul ASTRA, au fost montate distanțiere autocolante ( 2 metri) în zona de casierii și întrările în Muzeu și au fost amenajate 6 puncte cu dezinfectant în zone distincte din Muzeul în aer liber.

Muzeul ASTRA_redeschidere (12)

,,În toate aceste măsuri am ținut cont de reglementările în vigoare impuse de Ministerul Sănătății și INSP. De asemenea, am avut și avem în vedere și răspunsurile primite într-un chestionar online lansat de Muzeul ASTRA pentru vizitatori, cu privire la perioada de după starea de urgență. Ținând cont că avem monumente expuse pe o suprafață de 50ha, în Muzeul ASTRA putem primi până la 2500 de vizitatori zilnic. Vine o perioada în care adaptabilitatea trebuie să stea în conștiința fiecărui om. Trebuie respectate 100% toate recomandările venite din partea specialiștilor și să avem multă grijă!”, a declarat Ciprian Anghel Ștefan, managerul general al Muzeului ASTRA.

Ministerul Muncii și Protecției Sociale a publicat în acest sfârșit de săptămână un ghid privind ”Revenirea în condiții de siguranță pentru angajați și angajatori” pe care îl puteți consulta aici.

”Măsurile de siguranță pe care le-am pus în aplicare pentru biroul și clădirea Cibinium asigură păstrarea distanțelor necesare și introducerea de noi standarde de igienă. Scopul final este de a oferi angajatilor confortul necesar și liniștea interioară de care au nevoie pentru a-și indeplini taskurile zilnice”, Silvana Tatu - Managing Director KeepCalling.

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

3 comentarii

BauBau

Acum 1 lună

Cea mai mare si cea mai mica firmă de servicii contabile in acelasi timp din Sibiu - Azets!! Mult si prost, aceasta este ideea. De la un numar de sub 50 angajati in 2008 la peste 900 in 2020, va dati seama ce management generos este la aceasta firma :))) Cat despre latura financiara, cred ca deduceti cam pe unde se situeaza.
Raspunde

George

Acum 1 lună

”Avem un program special în această perioadă. Începem serviciul între orele 08:00 și 10:00" - pai compania are programul asta de cand s-a stabilit in Centrul de Afaceri ... "Cât privește obligativitatea măștii, singurul loc unde poate fi dată jos este chiar în fața calculatorului" - pai nu zicea guvernul ca e obligatoriu purtarea mastii in spatiile inchise sau acolo se lucreaza in aer liber ? "însă suntem o companie într-o continuă dezvoltare și acesta este motivul pentru care ne întoarcem efectiv la birou pentru că avem angajați noi" - cred ca asta ii cel mai tare motiv de reintoarcere la munca, 900 de pers sunt obligati sa se-ntoarca la birou pentru ca se fac cateva angajari, WOW. Cred ca ar trebui sa luati lectii de management de la cei de la KeepCalling, cititi cele 3 faze, aveti multe de invatat...
Raspunde

Muc the little, reloaded

Acum 1 lună

Creiere spālate ! Milioane de creiere completamente spalate !!!! Asta e rezultatul masurilor luate si aplicate..... Hai, cenzurati-mā ! Atata stiti!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus