Cei peste 300 de metri de rampă betonată și degradată care întâmpină, acum, trecătorii prin stația CFR Sibiu vor fi demolați și înlocuiți cu elemente cu ”impact vizual plăcut”.
După reabilitarea clădirii stației CFR, după ce cu greu au fost reabilitate și peroanele principalei stații de cale ferată din oraș, reprezentanții Căilor Ferate Române au decis să treacă și la etapa de amenajare a zonei pentru a avea ”un impact vizual plăcut”. Pentru realizarea acestui deziderat, primele lucrări vor fi de modernizare a ”platformei cap X – stația Sibiu”, după cum o recunosc ceferiștii. Pentru restul oamenilor, este vorba de platforma betonată cu o lungime de 312 m și o lățime cuprinsă între 18 și 13 m, care pornește de lângă actuala stație CFR și, în paralel cu str. Socului, ajunge până în spatele mall-ului dat în folosință în toamna anului trecut.
Rampa care are o înălțime cuprinsă între 0,75 și 1,25 m a fost folosită în anii 1960 – 1970 pentru depozitarea și transbordarea mărfurilor din vagoanele mocăniței în vagoanele cu ecartament normal. În prezent, linia de cale ferată cu ecartament îngust nu mai există, iar rampa betonată este degradată, parțial demolată și năpădită, pe alocuri, de vegetație pitică crescută spontan.
Pentru a reface această zonă, reprezentanții CFR au lansat acum licitația pentru proiectarea lucrărilor necesare și pentru executarea unei părți din acestea. Lucrările solicitate în această fază sunt cele de demolare a întregii platforme. În locul acesteia, urmează a fi amenajată o zonă pietonală. ”Se propune păstrarea trotuarului existent la str. Socului spre rampă și lărgirea acestuia cu încă trei metri lățime pe lungimea de aproximativ 115 m, de la pasajul superior al clădirii de călători”, se arată în caietul de sarcini elaborat de reprezentanții CFR.
Pe lângă aceste lucrări, mai sunt propuse și alte amenajări pietonale, dar și amenajarea unor treceri peste calea ferată pentru echipajele ISU, dar și pentru accesul la căile ferate al mașinii electrice de revizie a vagoanelor (Electrocar, în limbajul specific).
Lărgirea trotuarului pe o porțiune lungă de 215 metri va fi corelată cu amenajarea de spații verzi (gazon), care ar urma să se întindă pe o suprafață cu o lungime de 75 de metri și o lățime cuprinsă între 14,5 și 19,5 metri. ”La limita dintre spațiul verde și accesul electrocar se va planta o lizieră de brazi, la o distanță de aproximativ patru metri unul de celălalt. Pe toată lungimea zonei amenajate (aproximativ 350 de metri), se vor planta brazi acolo unde este posibil (excepțiii: construcții, sub pasajul superior etc) la o distanță de patru metri în lung unul de celălalt, cu rol de perdea de protecție antizgomot, anti-praf, anti-vânt, umbră laterală. Brazii vor avea înălțimea de 1,2 m. Pe zonele pietonale se vor amplasa bănci metalice cu separatoare între locurile de ședere și coșuri de gunoi metalice”, se mai arată în caietul de sarcini elaborat de reprezentanții CFR.
Lucrările vor fi executate în etape. Deocamdată, bugetul alocat de CFR este suficient doar pentru proiectarea lucrărilor necesare și pentru execuția unei părți din aceasta. În această primă fază, ar urma demolată rampa betonată pe o lungime de 135 de metri – porțiunea dintre stația CFR și podul Gării. Locul rămas astfel gol ar urma înlocuit cu spații pietonale și spații verzi, conform descrierilor de mai sus.
1,47 de milioane de lei, fără TVA, este bugetul alocat de CFR pentru această primă fază. Firmele interesate au termen de depunere a ofertelor ziua de 27 iulie 2020. După semnarea contractului, în termen de patru luni vor trebui proiectate lucrările necesare, iar mai apoi în alte opt luni vor trebui realizate lucrările prevăzute în faza 1.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Emil
Acum 2 ore
Bike
Acum 2 ore
Cai verzi pe pereti!
Acum 3 ore
Acolo Duța
Acum 3 ore
Gheorghe Ion