Joi,
28.03.2024
Parțial Noros
Acum
15°C

Proiect din fonduri europene: drum de 150 de km care să lege Sibiul de Mărginime și Țara Oltului

Proiect din fonduri europene: drum de 150 de km care să lege Sibiul de Mărginime și Țara Oltului

Autoritățile vor să modifice Strategia de dezvoltare a județului astfel încât, din fondurile europene alocate în următorul exercițiu financiar, să creeze o rețea de drumuri județene între Sibiu și Nou Român, via Gâtul Berbecului.

Traseul de 150 de km de drumuri județene pe care Consiliul Județean Sibiu vrea să îl modernizeze din fondurile europene nerambursabile care urmează a fi alocate în noul exercițiu financiar 2021 – 2027 se suprapune peste cinci drumuri județene și unul național. Mai precis, este vorba de traseul DJ 106 A – Sibiu – Păltiniș – Șanta - DJ 106 N - Cabana Gâtul Berbecului - DJ 106 P - DJ 105 G - Râu Sadului – Tălmaciu – Avrig - DN 1 (Bradu) - DJ 104 F – Săcădate – Glâmboaca – Colun - Nou Român - int. DJ 105 D. Proiectul prevede că acest traseu (cu excepția DN1 care nu este în administrarea județului) să fie modernizate astfel încât, practic, să poată asigura o circulație continuă.

”Acest proiect este foarte important pentru județul Sibiu, fiind singura prioritate în dezvoltarea infrastructurii rutiere pentru finanțarea în cadrul apelului de proiecte dedicat pregătirii de proiecte din Programul Operațional Asistență Tehnică (POAT) 2014-2020. Promovarea investiției de reabilitare a acestui sector de drum a apărut ca o necesitate dată în principal de starea de degradare a drumului, dar și de potenţialul de dezvoltare economico-socială a zonei. Tronsonul de drum propus, prezintă în anumite zone acces dificil ceea ce reduce mobilitatea populaţiei, disponibilitatea bunurilor de consum şi a serviciilor, oportunităţile pentru angajare, funcţiile economice şi sociale ale comunităţilor şi implicit coeziunea internă a acestora. Modernizarea acestui drum va avea un impact semnificativ în dezvoltarea economică a judeţului Sibiu, va uşura schimburile de produse şi servicii şi va facilita căile de acces spre zonele dezavantajate care au potenţial de dezvoltare”, se arată în documentația care însoțește proiectul de hotărâre elaborat pentru introducerea modernizării tronsonului mai sus descris în Strategia de dezvoltare a județului.

Includerea acestui proiect în Strategie este un demers necesar pentru a putea fi solicitate tot fonduri europene nerambursabile pentru finanțarea cheltuielilor generate de pregătirea documentației (studiu de fezabilitate, expertize tehnice, studii geotehnice, topografice, hidrologice, dar și proiectul tehnic și detaliile de execuție). ”Pentru finanțarea lucrărilor se are în vedere atragerea de fonduri externe, nerambursabile Programul Operațional Regional (POR 2021-2027)”, se mai arată în proiectul de hotărâre pregătit pentru ședința programată joi.

Foto: simulare a traseului realizată pe hărțile Google Maps

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 9238

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

11 comentarii

Gabriel Stroila

Acum 3 ani

Pai nu prea are legatura cu Marginimea Sibiului.Sunt doar 3 localitatii Rasinari, Raul Sadului si Sadu.Cu celelalte 15 localitati din Marginime ce facem ? Mai corect ar fi Drumul Marginimii care are ca principiu sa treaca si sa uneasca toate localitatile Marginimii.Acesta trebuie sa inceapa la Boita,acolo unde va fi un mare nod rutier la autostrada Pitesti -Sibiu, continua prin Talmacel ,Sadu,Raul Sadului,Rasinari,Poplaca Orlat, Sibiel, Vale, Saliste, Tilisca, Rod, Poiana, Jina si sa coboare in Transalpina. Mai poate fi creata o ruta foarte interesanta , respectiv sa fie unite Obarsia Lotrului cu Paltinisul si la fel cu Transalpina, Drumul exista deja,trebuie doar imbunatatit.Acest drum porneste de la comuna Malaia, trece pe langa varful Prejba, muntii Zimbru si Clabucet se continua pe valea Sadului pana la Paltinis ,iar o varianta poate trece pe la Rozdesti, Varful Cindrel pana la Jina sau de la Rozdesti la Transalpina,Drumul de la Malaia pana in Valea Sadului se mai numete si drumul strategic. Se pot face multe important este sa vrem.
Raspunde

Gheorghe Silviu

Acum 3 ani

@gabriel stroila: drumul strategic este de la Muntinu pana la Ciunget. Drumul de la Raul Sadului nu ajunge la Malaia ci la Voinesita. Deja exista un drum de la Gura Raului la Jina si, in afara de primii 3km de la coada barajului, drumul este tipla. Poti sa il parcurgi lejer cu o masina joasa pt ca, in prezent, nunare absolut nicio groapa.
Raspunde

Liber La mare

Acum 3 ani

Gebriel Stroila 1) Cam cum crezi tu ca ar putea Consiliul Judetean Sibiu sa finanteze sosele in Judetul Valcea, de la Obirsia Lotrului? Sa dam din taste putem toti. 2) Tu locuiesti in alta tara? Nu stii ca exista deja drum care leaga Poplaca, Orlat, Sibiel, Vale, Saliste, Tilisca, Rod, Poiana, Jina - Transalpina ?
Raspunde

Abc Dfe

Acum 3 ani

Tot ce am inteles eu e : drum pentru o exploatare forestiera rapida. A se vizita drumurile asfaltate din Gura Raului, drumuri asfaltate in creierii muntilor, drumuri asfaltate fara macar sa aiba o fundatie, e un drum cu indicatoare rutiere dupa cabana Craciuneasa care duce efectiv la o singura cabana, iar accesul catre acesta se face pe un drum forestier... "...facilita căile de acces spre zonele dezavantajate", majoritate drumurilor in cauza sunt deja modernizate sau au acces usor din DN.
Raspunde

Un Sibian

Acum 3 ani

si uita asa se va umple de gunoaie si zona dintre Paltinis si Gatul Berbecului
Raspunde

Liviu Popa

Acum 3 ani

Da, intradevar ar trebuii asfaltate toate drumurile din Jud. SB, in special cele de importanta turistica cu fonduri UE.
Raspunde

Gheorghe Silvan

Acum 3 ani

Astia au innebunit cu totul. Drumuri in munti ne trebuie. Nu facem inainte autostrada aia amarata? Nu rezolvam centura sudului? Zic ca ar trebui sa avem alte prioritati. Ca drumuri forestiere asfaltate am inceput sa avem cam multe. cu un logan circuli foarte foarte bine in prezent de la raul sadului la paltinis. Nu iti trebuie asfalt sa faci drumul ala.
Raspunde

Cezar C

Acum 3 ani

Cine oare ar fi interesat să parcurgă acest drum cap-coada? Dar e campanie electorala, si pana la urma si minciuna-i vorba.
Raspunde

Maria I

Acum 3 ani

Unde se “îngroapă“ cel mai bine banii? Nu in drumuri, ziduri și pavaje făcute aiurea? Cine mai poate controla? Stai sa înceapă campania ...Rășinari ,Gura Raului....s.a.m.d.
Raspunde

Printul Charles

Acum 3 ani

O atât de bogată diversitate naturală şi culturală reunite sub acelaşi drapel e remarcabilă şi e una dintre caracteristicile care fac din România acest colţ deosebit al Europei. Remarcabilă în aceeaşi măsură este hotărârea poporului român de a-şi conserva şi păstra patrimoniul, de a nu lăsa să se piardă meşteşugurile şi tradiţiile şi de a păstra ce-i mai bun din trecut pe măsură ce construieşte un viitor mai senin. Mă bucură nespus că numeroasele comori ale României ajung să fie cunoscute şi apreciate de tot mai mulţi oameni”, menţionează Prinţul Charles E o doamna la CJ acolo in frunce pusa pe treaba anul asta, daca se enerveaza face o piramida in piata mare si se transforma in **** faraoanca de malul Cibinului. Face spitale pe cimp, asfalteaza prin munti, face centuri ocolitoare prin parcul natural Dumbrava Sibiului, are niste viziuni fantastice. Nu am nimic cu dinsa dar ... deja sunt prea multe simulari electorale si proiecte fantastice care arunca cu bani publici pe la mama dracu.

Raspunde

Apolitic W

Acum 3 ani

Imi pun o intrebare, retorica, binenteles? : Doamna Campean mai judeca ? . Cum naiba sa investesti sute de milioane de euro in niste drumuri forestiere fara nici un trafic , fara nici o justificare economica, ba mai mult ,sa distrugi un ecosistem destul de fragil din Muntii Cindrelului. D-na Campean ar trebui investeasca in piste de biciclete, nu Municipiul Sibiu , pentru turism si sanatate . Sunt atatea traasee care s-ar preta in Judetul Sibiu . In schimb tot PNL plange ca Sibiul nu are piste, fara sa ia in seama ca Sibiul e un oras istoric, cu strazi inguste care nu se preteaza pentru asa ceva . In schimb , judetul are zeci de trasee de cicloturism de care doamna Campean habar n-are si pe care s-ar putea construi piste. Ce ne propune doamna este sa facem o .............cum este transAlpina sau Transfagarasanul! Ajung sa-i duc dorul de Bottesch sau chiar Cindrea.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus