De săptămâna viitoare, fiecare localitate va avea primar ales, iar discuțiile despre proiectele campaniei dispar. Administrația își reia cursul, primarii au liber să-și pună în aplicare, după pricepere și putință, ideile.
Însă, la început de nou mandat, cu patru ani în față, câți dintre aleși vor reuși să și implementeze ceea ce cred ei că e bine de făcut, dar în primă fază implică măsuri care vor îi vor nemulțumi pe mulți? Un exemplu concret: în municipiul Sibiu se tot vorbește despre mobilitate alternativă, despre cum nu doar transportul public ar trebui să scoată oamenii din mașinile proprii, ci și deplasările cu bicicleta. Precum și deplasările cu trotineta electrică, mijloc al cărui grad de utilizare în rândul tinerilor crește în continuare cu un ritm amețitor. Doar că, pentru bicicliști și pentru cei pe trotinete, pistele de biciclete sunt foarte adesea dificil de utilizat. Atât pentru că sunt înguste, pigmentate cu neprietenoase guri de canal, impracticabile în sezonul rece ș.a.md., cât și pentru că sunt adesea întrerupte. Cu câțiva metri înainte de intrarea în aproape oricare sens giratoriu din oraș, pistele desenate la marginea drumului se pierd. Pur și simplu, stimate biciclist și ”trotinetist”, de acum încolo de descurci, treci tu cumva de intersecția asta și, mai apoi, vei găsi din nou calea.
Evident, este doar un exemplu de compromis făcut în infrastructura mobilității alternative. Și asta pentru că numărul celor care folosesc bicicleta și trotineta este mult mai mic decât cel al șoferilor din traficul zilnic. Prin urmare, cum să faci prin cât mai multe părți din oraș benzi dedicate unui transport public cu frecvență ridicată, benzi pe care să poată circula și bicicliștii și cei pe trotinetă, când o astfel schimbare ar fi radical nefavorabilă mulțimii de șoferi de mașini personale? Chiar dacă o astfel de politică aspră de descurajare a utilizării mașinilor mici ar duce, în câțiva ani, la creșterea calității vieții în oraș, valurile de nemulțumiri ar exploda când s-ar ajunge și la faptul că, pentru un astfel de proiect, mai e nevoie și de desființarea unor locuri de parcare create de-a lungul unor artere.
O implementare riguroasă și studiată a unor astfel de proiecte lipsite de aderență publică la început, dar cu promisiunea unor rezultate mai îndepărtate și care ar radia o stare de bine, are nevoie de specialiști. Asumați, bine pregătiți, care să nu se lase influențați de cei aleși politic. Adică de cei care practică arta compromisului, în cele din urmă.
Administrația înseamnă, de multe ori, aplicarea unor reguli aproape matematice, în care nu mai este loc de alte interpretări. Măcar în primul an de nou mandat, ar fi interesant dacă am vedea primarii că se comportă precum niște administratori pursânge.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: administratori , primari , proiecte , promisiuni
Vizualizari: 5759
Ultimele comentarii
Acum 6 ore
Verzii?
Acum 6 ore
Un român
Acum 6 ore
Xman
Acum 6 ore
Q
Acum 6 ore
Till Eulenspiegel