Joi,
06.05.2021
Innorat
Acum
11°C

UTIL – Spitalul județean anunță îmbunătățiri. Cum poți să afli detalii dacă ai pe cineva bolnav de Covid

UTIL – Spitalul județean anunță îmbunătățiri. Cum poți să afli detalii dacă ai pe cineva bolnav de Covid

În cursul săptămânii trecute mai multe postări pe paginile de socializare scoteau în evidență o altă problemă generată în Spitalul Județean Sibiu de lipsa de personal și numărul mare de pacienți infectați cu virusul SARS CoV2. Este vorba despre faptul că aparținătorii bolnavilor de COVID nu reușesc să ia legătura cu cadrele medicale pentru a afla starea apropiaților. Reprezentanții spitalului recunosc că sunt disfuncționalități în procesul de comunicare cu aparținătorii, din cauza programului foarte aglomerat al medicilor a căror primă îndatorire este consultarea și tratarea pacienților, dar spun că vor încerca să rezolve aceste probleme. A fost transmis un interval orar și numere de telefon la care aparținătorii pot suna și afla informații despre cei dragi.

Săptămâna trecută au apărut mai multe mesaje pe paginile de socializare care scoteau în evidență faptul că aparținătorii nu pot afla de la cadrele medicale starea celor apropiați nici dacă sună la telefon, nici dacă se deplasează la fața locului.

„Bunica mea este internată de o săptămână și nu putem să vorbim cu ea! La început a fost la terapie intensivă, acum e în salon cu perfuzii! La telefon nu ne dau informații, dacă mergem la spital nu ne lasă înăuntru, am încercat să luăm legătura și cu doctorița contact dar nici o șansă nu am avut, doar pachet putem să îi trimitem prin portar/infirmieră! Caut pe cineva care lucrează la spital și poate să mă sune să vorbesc cu ea la telefon sau printr-un apel video! Ea nu are telefon (89 ani) și nu se descurcă cu un telefon mobil”, este unul dintre mesaje.  

Un alt mesaj prezintă o altă situație. Aparținătorul a mers la spital, însă, nici așa nu a putut afla despre ruda internată.

„Astăzi a mers mama la spital cu un pachet! Mama a zis ca nu pleacă până nu vorbește cu o asistentă măcar! Portarul a zis să iasă afară să aștepte că sună după asistentă să vină să ia pachetul! A scos-o afară, să aștepte până vine asistenta! Mama a ieșit și a așteptat aproape o jumătate de oră! Nemaiavând răbdare a intrat iarăși înăuntru și întreabă mama: pachetul unde e, a venit asistenta? Portarul: păi dacă nu ați fost aici i-am dat pachetul și a plecat! După o ceartă cu el, a venit o infirmieră jos, pentru că trebuia să știm, dacă mai are haine curate, mâncare etc... chiar să nu primim nicio informație nu mi se pare normal. Adică poate omul să moară și nu știm nimic! Infirmiera habar nu avea de caz, a zis doar că nu mănâncă, că tot timpul spune că vrea acasă la fata ei, deci are nevoie și de susținere psihică, nu doar de medicamente”, a mai postat o aparținătoare.

Un al treilea mesaj arată calvarul de nouă săptămâni prin care a trecut o persoană în disperarea de a afla vești despre bunica sa.

„Pe bunica noastră au adus-o la Spitalul Județean Sibiu pe medicală 1, o săptămână întreagă nu am găsit-o sunând la toate spitalele din Sibiu, Agita și Mediaș, nimeni nu voia să dea nicio informație. Am început cu pile și relații așa cum merge în Romania. Doamna respectivă care ne-a găsit-o a dat doar un telefon și i-a spus unde e. În următoarea săptămână când am aflat unde e sunam tot la trei zile să întreb de starea ei de sănătate. Îmi răspundeau doar asistentele și rezidentele care îmi ziceau că nu au voie să îmi dea informații despre bunica mea. Am zis, atunci vreau să vorbesc cu medicul ei care o are în evidență. Păi știți, greu o s-o găsiți pe Doamna Doctor. M-am enervat și am sunat la DSP și știți ce mi-au zis? Mai uitați-vă și în buletin. Nu vedeți ce vârstă are bunica? Avea sărăcuța 87 de ani. Eu am zis că nu contează ce vârstă are, e bunica mea și mi-a închis telefonul. Și tot așa ne-au dus de nas nouă săptămâni, după care m-au sunat și mi-au spus că a murit.”, este scris în alt mesaj.

Reprezentanții spitalului recunosc că sunt dificultăți în comunicare, dar spun că vor rezolva problema

Tot săptămâna trecută, reporterii Turnul Sfatului au făcut o solicitare către conducerea spitalului pentru a afla în ce măsură se cunosc aceste situații și care sunt soluțiile pentru ca aparținătorii să afle mai ușor starea în care se află cei dragi.

„Pentru comunicarea cu aparținătorii există o procedură operațională privind tipul si nivelul informațiilor medicale ce pot fi transmise telefonic. În context pandemic pot apărea unele disfuncționalități în procesul de comunicare cu aparținătorii, din cauza programului foarte aglomerat al medicilor a căror primă îndatorire este consultarea și tratarea pacienților. Încercăm să rezolvăm aceste probleme. Pentru a rezolva această situație am elaborat o altă procedură privind modalitatea de comunicare cu aparținătorii în perioadele de carantină, în secția Clinică Boli Infecțioase, privind cazurile de COVID pozitiv. Conform acestei proceduri, SCJU Sibiu pune la dispoziția aparținătorilor desemnați ai pacienților cu Covid-19, pe lângă numărul de telefon fix al secției, care era disponibil si până acum (0269.215.050 interior 250) un număr de telefon suplimentar – 0754.060.923- unde aparținătorii vor putea suna. Aceste numere vor fi afișate și pe pagina web a spitalului precum și în cadrul spitalului în locuri vizibile”, scriu reprezentanții spitalului.  

În ceea ce privește intervalele orare și zilele în care se poate suna și întreba de un pacient, cei la spital transmit orarul pe secții.

Astfel, pentru informații privind pacienții, aparținătorii vor putea suna la Secția Clinică Boli – Infecțioase, zilnic între orele 14.00-17.00.

În cadrul Secției de Anestezie și Terapie Intensivă aparținătorii desemnați pot afla informații despre starea pacienților Covid pozitiv zilnic, între orele 13.00 – 14.00, la numărul de telefon 0269.215.050, interior 196 și/sau 524. Până la ora menționată, medicii consultă pacienții, recoltează analize și elaborează indicațiile de tratament și pot avea chiar rezultatele analizelor recoltate de dimineață. Ca urmare, după ora 13.00 există informații concrete de oferit, nu doar discuțiile din timpul raportului de gardă.

În cazul decesului familia este anunțată din secție, de către medicul curant sau de către o persoană desemnată de acesta, conform instrucțiunii de lucru privind managementul cazurilor de deces cu suspiciune/confirmare de infecție cu COVID-19.

Raluca Budușan

de Raluca Budușan

Sănătate, Educație
Telefon:
0766 905 671

Comentarii

2 comentarii

Marcian Radu

Acum 5 luni

Nu e vb că sunt dificultăți în comunicare e vorba ca nu vor sa se afle ce se intampla acolo, cat de greu o duc oamenii ajunsi acolo si cum sunt tratati.
Raspunde

John Doe

Acum 5 luni

Harababura marca PNL continua. Spitalul ar trebui sa angajeze personal care sa gestioneze aceasta probleme. Un medic nu le poate face pe toate.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus