Joi,
21.10.2021
Cer Senin
Acum
4°C

Documentația pentru Podul Gării a intrat în lucru. Execuția reabilitărilor ar trebui să dureze trei luni

Documentația pentru Podul Gării a intrat în lucru. Execuția reabilitărilor ar trebui să dureze trei luni

Primăria din Sibiu a angajat o firmă din Cluj-Napoca pentru a întocmi documentația necesară reabilitării Podului Gării.

125.000 de lei, fără TVA, este valoarea aproximativă a contractului semnat de administrația locală cu societatea NV Construct pentru întocmirea documentațiilor necesare reabilitării, dar și pentru asigurarea asistenței tehnice pe perioada execuției.

Podul are nevoie de o reabilitare din cauză că a suferit ”degradări importante prin apariția de gropi, faianțări ale betonului asfaltic, crăpături, văluriri și, de asemenea, au suferit degradări majore rosturile de dilatare și uzură”. ”Starea de viabilitate a podului existent (inclusiv sistemul rutier de pe acesta) nu asigură condiții depline de siguranță și securitate a circulației rutiere și pietonale. Se impune reabilitarea infrastructurii și suprastructurii podului, a zidurilor de sprijin, a gurilor de scurgere și scărilor de acces, înlocuirea rosturilor de dilatare, reabilitarea căii de pasaj, astfel încât să asigure siguranța rutieră atât pentru autovehicule, cât și pentru pietoni. Se impune, de asemenea, reabilitarea căilor de acces adiacente podului și amenajarea corespunzătoare a spațiului de sub bolta podului”, se arată în documentația de atribuire a contractului de proiectare.

Potrivit clauzelor contractului, în termen de cel mult cinci luni vor trebui predate de la documentația de avizare a lucrărilor de intervenție la proiectul tehnic și verificarea acestuia. Ulterior, aceeași firmă angajată va trebui să asigure și asistența tehnică pe perioada execuției lucrărilor, perioadă care are alocată un termen de trei luni. Angajarea unui constructor care să execute lucrările urmează a fi realizată în urma unei noi proceduri de atribuire publică.

Podul Gării, cu tot cu rampele de acces, are o lungime de 424 de m (310 m fiind lungimea pasajului) și o lățime de 12,3 m (din care trotuarele au doi metri). Podul nu este prevăzut cu pistă pentru bicicliști. A fost reconstruit de la zero în 2005, în urma unei investiții de 12,7 milioane de lei. La nouă luni de la darea lui în folosință, circulația a fost restricționată timp de două săptămâni pentru lucrări de ”reglare a rosturilor de dilatație”. Construcția a fost executată de firma sibiană Concefa SA.

Vizualizari: 4043

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

Till Eulenspiegel

Acum 6 luni

In arhiva Directiei Tehnice se gaseste,cu conditia sa se si caute,o expertiza tehnica intocmita de IPTANA Bucuresti privind CONSOLIDAREA,nu reabilitarea viaductului.NV Construct? Astia nici o cusca de ciini nu-s in stare sa faca daramite o expertiza pentru un viaduct peste linie CF,repet CF !!! nu peste Trinkbach.Faiantarile sunt cele mai mici probleme.Grinzile sunt praf! Nu trebuie sa fi angajat la NV Construct sau IPTANA ca sa vezi asta ci doar sa dati o tura prin zona,dl Deleanu ...
Raspunde

Ilie

Acum 6 luni

Nu se pot monta oare panouri care să delimiteze traficul rutier de trotuare...??? Asemenea viaductului ce traversează gară Turnisor... Ar fi o foarte utilă protecție fonică pentru noi locatarii... și pentru centrul comercial Promenada
Raspunde

VASILE NITU

Acum 6 luni

NU PREA VAD CE AR PUTEA FACE LA ACEST POD. E REABILITAT DUPA REVOLUTIE PE VREMEA CAND ERA MITREA MINISTRU LA TRANSPORTURI. CEL MAI BINE AR FII SAL INALTE INCA 2METRI SI SA ELECTRIFICE CALEA FERATA.POATE ATUNCI VOM AVEA SI NOI ALTE CONDITII DE CIRCULATIE FEROVIARA.
Raspunde

Zacuscă

Acum 6 luni

Au dat si ei un contract cu dedicatie..... gen SOMA, unei firme din Cluj. 125.000, adica aproximativ 25.000 euro pentru niste hartii.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus