Efectele pandemiei Covid-19 reprezintă justificarea oferită de Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu, pentru amânarea sine die a studiului referitor la dezvoltarea Aeroportului internațional Sibiu. Studiu solicitat din decembrie 2019 de către reprezentanții FDGR, care s-au arătat neîncrezători în bunele intenții ale unor companii care doreau să concesioneze o parte sau chiar tot Aeroportul sibian.
Studiul despre dezvoltarea Aeroportului internațional Sibiu (AIS) este un subiect pe care reprezentanții FDGR îl readuc constant în discuțiile din cadrul ședințelor Consiliului Județean Sibiu. Așa s-a întâmplat și zilele trecute, la ședința de aprobare a bugetului AIS pe anul 2021. ”În cadrul comisiei, doamna Christine Manta Klemens (consilier județean FDGR – n.r.) a reiterat solicitarea studiului pentru dezvoltarea Aeroportului. Ceea ce vreau să arăt încă o dată, după cum am arătat la discuțiile pe marginea bugetului din discuțiile cu specialiștii, s-a apreciat că la acest moment, datele nu sunt elocvente, nu sunt stabile și un astfel de studiu nu ar fi elocvent pentru a ne oferi o perspectivă clară pentru viitor. Nu s-a prins acest studiu în bugetul aeroportului”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu (instituția în subordinea căreia funcționează AIS).
Studiu pentru cargo
Bugetul aprobat pentru Aeroportul internațional Sibiu pe anul în curs include suma de 175.250 de lei (alocată din bugetul județului) pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate ”terminal de bunuri/cargo”. ”Ne vom concentra pe măsuri imediate, în acest moment, în ceea ce privește Aeroportul, respectiv construire terminal cargo, așa cum ni s-a solicitat și de către Comandamentul NATO și după cum cu toții știm că e nevoie în Regiunea Centru și pe menținerea activității aeroportului prin schema de ajutor pe care o dăm pentru companiile aeriene din bugetul Consiliului Județean pentru funcționarea Aeroportului din bani guvernamentali. Până când situația economică și sanitară va fi stabilă și va crea premisele ca acel studiu să poată să fie elocvent, acest document nu va fi dat înspre realizare. Ar fi o cheltuială inutilă la acest moment”, a mai adăugat Daniela Cîmpean.
În 2019, când au cerut întocmirea unui ”studiu serios, amplu, de către o companie independentă, aleasă printr-o procedură clară și serioasă”, reprezentanții FDGR formulau această solicitare tocmai în contextul discuțiilor despre un terminal cargo. Ridicat, eventual, în urma concesionării unei părți a Aeroportului. ”Aeroportul internațional Sibiu este un obiectiv strategic, pentru orice oraș și regiune. Mai ales la Sibiu, în contextul viitorului comandament NATO. Cine controlează aeroportul controlează accesul în oraș. Căci comandații NATO nu vin cu Dacos-ul sau cu trenul. Iar de la un centru de conferințe, brusc a crescut interesul pentru Aeroport. Cel mai cras exemplu este al Sky Capital, o companie cu cu 200 de lei capital social, care s-a angajat la investiții de 360 de milioane de euro, pentru un aeroport SF, cu metrou până în centrul orașului. În schimbul concesiunii aeroportului pe 50 de ani. Cine e în spatele lor, a apărut întrebarea? Unii spun că niște arabi, alții că cei din Abu Dhabi, alții că sunt niște ruși. Noi am fost aleși pentru a apăra interesul sibienilor și nu al unor grupuri de interese, care pot fi chiar antagonice cu interesele sibienilor. Prima concluzie: Aeroportul nu trebuie concesionat nici total, nici parțial. Și nici puterea de decizie nu trebuie dată altcuiva”, spunea Paul Porr, consilier județean și președintele FDGR, în plenul Consiliului Județean Sibiu.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: dezvoltare , studiu , concesiune , aeroport , cargo
Vizualizari: 1854
Ultimele comentarii
Acum 47 minute
Periscop
Acum 1 oră
Excelent +1
Acum 1 oră
Bastiu
Acum 1 oră
Aci Duțu
Acum 2 ore
Emil