Marţi,
07.12.2021
Ceata
Acum
1°C

Daniela Cîmpean amână studiul cerut de FDGR despre viitorul Aeroportului: ”ar fi o cheltuială inutilă”

Daniela Cîmpean amână studiul cerut de FDGR despre viitorul Aeroportului: ”ar fi o cheltuială inutilă”

Efectele pandemiei Covid-19 reprezintă justificarea oferită de Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu, pentru amânarea sine die a studiului referitor la dezvoltarea Aeroportului internațional Sibiu. Studiu solicitat din decembrie 2019 de către reprezentanții FDGR, care s-au arătat neîncrezători în bunele intenții ale unor companii care doreau să concesioneze o parte sau chiar tot Aeroportul sibian.

Studiul despre dezvoltarea Aeroportului internațional Sibiu (AIS) este un subiect pe care reprezentanții FDGR îl readuc constant în discuțiile din cadrul ședințelor Consiliului Județean Sibiu. Așa s-a întâmplat și zilele trecute, la ședința de aprobare a bugetului AIS pe anul 2021. ”În cadrul comisiei, doamna Christine Manta Klemens (consilier județean FDGR – n.r.) a reiterat solicitarea studiului pentru dezvoltarea Aeroportului. Ceea ce vreau să arăt încă o dată, după cum am arătat la discuțiile pe marginea bugetului din discuțiile cu specialiștii, s-a apreciat că la acest moment, datele nu sunt elocvente, nu sunt stabile și un astfel de studiu nu ar fi elocvent pentru a ne oferi o perspectivă clară pentru viitor. Nu s-a prins acest studiu în bugetul aeroportului”, a declarat Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu (instituția în subordinea căreia funcționează AIS).

Studiu pentru cargo

Bugetul aprobat pentru Aeroportul internațional Sibiu pe anul în curs include suma de 175.250 de lei (alocată din bugetul județului) pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate ”terminal de bunuri/cargo”. ”Ne vom concentra pe măsuri imediate, în acest moment, în ceea ce privește Aeroportul, respectiv construire terminal cargo, așa cum ni s-a solicitat și de către Comandamentul NATO și după cum cu toții știm că e nevoie în Regiunea Centru și pe menținerea activității aeroportului prin schema de ajutor pe care o dăm pentru  companiile aeriene din bugetul Consiliului Județean pentru funcționarea Aeroportului din bani guvernamentali. Până când situația economică și sanitară va fi stabilă și va crea premisele ca acel studiu să poată să fie elocvent, acest document nu va fi dat înspre realizare. Ar fi o cheltuială inutilă la acest moment”, a mai adăugat Daniela Cîmpean.

În 2019, când au cerut întocmirea unui ”studiu serios, amplu, de către o companie independentă, aleasă printr-o procedură clară și serioasă”, reprezentanții FDGR formulau această solicitare tocmai în contextul discuțiilor despre un terminal cargo. Ridicat, eventual, în urma concesionării unei părți a Aeroportului. ”Aeroportul internațional Sibiu este un obiectiv strategic, pentru orice oraș și regiune. Mai ales la Sibiu, în contextul viitorului comandament NATO. Cine controlează aeroportul controlează accesul în oraș. Căci comandații NATO nu vin cu Dacos-ul sau cu trenul. Iar de la un centru de conferințe, brusc a crescut interesul pentru Aeroport. Cel mai cras exemplu este al Sky Capital, o companie cu cu 200 de lei capital social, care s-a angajat la investiții de 360 de milioane de euro, pentru un aeroport SF, cu metrou până în centrul orașului. În schimbul concesiunii aeroportului pe 50 de ani. Cine e în spatele lor, a apărut întrebarea? Unii spun că niște arabi, alții că cei din Abu Dhabi, alții că sunt niște ruși. Noi am fost aleși pentru a apăra interesul sibienilor și nu al unor grupuri de interese, care pot fi chiar antagonice cu interesele sibienilor. Prima concluzie: Aeroportul nu trebuie concesionat nici total, nici parțial. Și nici puterea de decizie nu trebuie dată altcuiva”, spunea Paul Porr, consilier județean și președintele FDGR, în plenul Consiliului Județean Sibiu.

Vizualizari: 1336

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

Falconetti

Acum 7 luni

Ghinion. Șacalii peneliști au un singur gând de când și-au înfipt ghearele în aeroport: să-l facă praf și apoi să-l atribuie “stăpânului”. Nu-ți trebuie prea multă minte ca să-ți dai seama. E suficient să faci o vizită pe acolo. Asta dacă-l poți dibui în beznă.
Raspunde

Popa Călin

Acum 7 luni

Ce atâtea studii și prostii? Îi dăm lui Iordănescu în administrare aeroportul și am rezolvat problema. El înnoadă și deznoadă, el e cappo di tutti capi. El e cel mai special dintre speciali.
Raspunde

Der Konig

Acum 7 luni

Cu tot respectul, problema aeroportului este un fiasco perpetuu! Făcând abstracție de perioada pandemiei, ne raportăm la numărul de zboruri de dinainte, care s-a aflat într-un continuu declin. Am ajuns la câteva zboruri și destinații sporadice. Fără Italia, fără Franța, fără Spania. Chestiunea asta se datorează în mare parte imbecililor cu pregătire de pomicultori care au administrat strategia aeroportului și nu în ultimul rând și Wizz-ului care a renunțat în mod ciudat la unele zboruri. Chestia cu Cargo se tot rostogolește de pe vremea lui Cindrea, dar nu s-a făcut absolut nimic! Aeroportul nostru va ajunge o autogară pentru Transmixt și Coțofana, în contextul în care se construiește aeroportul din Brașov și cel din Cluj are doar cu Wizz peste 30 de zboruri. În timp ce noi avem 6 sau 7 parcă. Diferență oraș-sat. Cei din CJ ar putea fi buni în a gestiona un coteț de bibilici, nicidecum un aeroport.
Raspunde

ApoliticW

Acum 7 luni

Cand a fost reabilitat si marit , prin 2007, Iohannis a declarat ca Aeroportul va fi unul business cu curse regulate de Germania si a specificat ca nu va fi unul destinat curselor low-cost. Au trecut anii, iar taranoii care au ajuns presedinti de Consiliu Judetean au inceput sa arunce cu subventii in wizz air, in speranta ca Sibiul va concura Clujul. E de domeniul evidentei ca Sibiul nu poate concura mari centre urbane , gen Cluj sau mai nou, Brasov. Au ramas banii aruncati pe geam iar acum li s-a nazarit alta idee , cargo. Se poate sa fie o justificare economica dar Aeroportul ar trebui sa ne arate vreo 5 ani o minima profitabilitate(5,10%) , fara subventii, ca sa intelegem si noi unde se duc banii. Altfel Aeroportul Sibiu devine o gaura financiara a Sibiului , gen CNH sau CFR.
Raspunde

Satanael

Acum 7 luni

Traiasca Partidul, traiasca Cimpeanu! Cu Iordanescu si cu toti ceilalti hoti! Traiasca prostia si-oiereasca trufie! Traiasca si Fodor! Ne-ngroapa pe toti...

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus