Conducerea Aeroportului internațional Sibiu a lansat procedurile de întocmire a primelor documentații în vederea construirii unui nou terminal, destinat mărfurilor.
Procedura de achiziție a serviciilor de întocmire a studiului de fezabilitate necesar proiectului de ridicare a terminalului cargo a fost publicată de Aeroportul Internațional Sibiu în cursul zilei de marți.
Potrivit notei conceptuale elaborată de conducerea AIS, din cele peste 200 de ha pe care le ocupă aeroportul, terminalului de bunuri îi vor fi alocați 6.000 de mp, deocamdată. ”Valoarea va fi ajustată conform scenariului tehnico-economic optim recomandat de către proiectant în studiul de fezabilitate”.
Scopul acestui studiu este de a oferi Aeroportului sibian ”cea mai bună soluție pentru execuția obiectivului «terminal de bunuri/cargo» atât din punct de vedere tehnic, cât și economic”.
De altfel, zona în care va fi construit terminalul cargo a fost deja stabilită: între turnul de control și remiza tehnică a aeoportului, adică în apropiere de sensul giratoriu dintre șoseaua Alba Iulia și str. Europa Unită.
Amplasamentul viitorului terminal cargo a fost stabilit între turnul de control și remiza aeroportului. Sursa foto: Google Street View
Documentația livrată în cadrul acestui contract va trebui să includă, pe lângă analiza cost-beneficiu, și evaluarea asupra mediului, studiu geotehnic, studiu topo, dar și o serie de documentații pentru obținere de avize și acorduri. Totodată, studiul va trebui să includă și strategii de implementare, exploatare, operare și întreținere a viitorului termina cargo.
Clădirea viitorului terminal trebuie astfel gândită încât să asigure spații atât pentru depozitarea și manipularea mărfurilor, dar și pentru funcțiuni administrative specifice. Adică de la operațiunile specifice Vămii, la cele de control al securității etc.
Pentru viitorul terminal vor trebui asigurate și accese rutiere, precum și platforme auto și parcări, se mai arată în caietul de sarcini al procedurii.
”Va încuraja creșterea traficului cargo”
Conducerea Aeroportului sibian arată că deși traficul de pasageri s-a dezvoltat semnificativ în ultimii ani (exceptând perioada de pandemie), traficul de mărfuri nu a crescut din cauza lipsei infrastructurii pentru acest segment. ”Realizarea unui terminal dedicat acestui tip de transport va încuraja creșterea traficului cargo pe aeroport și a cantității de marfă transportată pe distanțe lungi, reducerea timpilor de transport pe aceste distanțe, precum și dezvoltarea economică a regiunii”, se arată în documentația de atribuire a contractului de întocmire a studiului de fezabilitate.
Marius Gîrdea, directorul general al aeroportului sibian, apreciază că un terminal cargo va contribui semnificativ și la veniturile pe care le generează instituția pe care o conduce. ”Anterior apariției pandemiei de Covid 19, transportul de pasageri de pe Aeroportul International Sibiu s-a dezvoltat semnificativ, ca urmare a aplicării de către factorii decidenți a unor măsuri coerente, respectiv dezvoltarea infrastructurii aeroportuare dedicate procesării traficului de pasageri, corelate cu decizii de business care au avut drept scop atragerea de operatori aerieni. În ceea ce privește transportul aerian de mărfuri, acesta nu a evoluat în aceiași manieră, principala cauză fiind lipsa unei facilități dedicate procesării cargo. În contextul actual, în care traficul de pasageri și implicit veniturile realizate au avut de suferit, Consiliul Județean Sibiu și Aeroportul Internațional Sibiu consideră oportună și necesară realizarea unui obiectiv de investiții care să urmărească dezvoltarea acestui segment de activitate, care sa conducă la creșterea capacității de autofinanțare”, transmite Marius Gîrdea, pentru Turnul Sfatului.
Marius Gîrdea, directorul general al AIS
Anul acesta
234.000 de lei, fără TVA, este bugetul alocat contractului de întocmire a studiului de fezabilitate. Companiile interesate de acest contract au termen de depunere a ofertelor în ziua de 24 mai 2021. Reprezentanții AIS estimează că vor finaliza evaluarea ofertelor cel târziu la finalul lunii iunie a acestui an.
Departajarea ofertelor se va face în funcție de preț (care contează în proporție de 40%) și de experiența profesională a principalilor experți (care va conta în proporție de 60%).
Iar termenul de realizare a studiului de fezabilitate este de 65 de zile lucrătoare de la data constituirii garanției de bună execuție a contractului. ”Din care 50 de zile lucrătoare de la data constituirii garanției de bună execuție pentru a fi predată documentația draft, zece zile lucrătoare pentru analiza la nivelul entității contractante și cinci zile lucrătoare pentru revizuirea eventualelor solicitări primite din partea entității contractante”.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Sibiu , licitatie , aeroport , terminal , cargo
Vizualizari: 4052
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
Emil
Acum 5 ore
Emil
Acum 5 ore
Hermannstadt
Acum 6 ore
Barosanu
Acum 6 ore
Emil