Miercuri,
01.12.2021
Cer Senin
Acum
-1°C

Spitalul Județean ne lămurește: Angajații nu vor fi concediați, le va înceta contractul de muncă

Spitalul Județean ne lămurește: Angajații nu vor fi concediați, le va înceta contractul de muncă

Conducerea Spitalului Județean reacționează după ce Turnul Sfatului a scris ieri despre situația celor 269 de persoane angajate fără concurs, fără a exista posturi în organigramă și statul de funcții sau angajați în locul altor lucrători aflați în spitalizare, ori în concediu de maternitate. Spitalul precizează că acești angajați nu vor fi concediați, după încheierea stării de alertă, așa cum s-a scris în titlul articolului, ci le va înceta contractul de muncă. 

În precizarea transmisă de conducerea spitalului se invocă faptul că prin introducerea termenului ”concediere” în titlu ”pune o presiune nejustificată pe lucrătorii din sistemul de sănătate” care oricum știu că sunt angajați pe o perioadă determinată. În documentul semnat de managerul Florin Neag și purtătorul de cuvânt al instituției, Decebal Todăriță, se spune că prin introducerea cuvântului concediere se face o ”interpretare tendențioasă” susținând fără echivoc că ”Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu nu concediază personal”.

În Dicționarul Explicativ al limbii române, ediția 2009, se precizează la termenul ”a concedia”:

CONCEDIÁ, concediez, vb. I. Tranz. 1. A elibera dintr-o funcție, a îndepărta din serviciu, a da afară. 2. (Rar) A îngădui cuiva să se retragă; a pofti pe cineva să iasă; a îndepărta. [Pr.: -di-a] – Din fr. Congédier.

Eliberarea din funcție a angajaților se va face încheierea contractului în 30 de zile de la data încheierii stării de alertă, așa cum s-a scris în mai multe rânduri de-a lungul articolului. 

Precizările transmise de Spitalul Clinic Județean Sibiu:

Ca urmare a publicării în ziarul online Turnul Sfatului a unui articol care face referire la angajarea de personal în cadrul SCJU Sibiu pe perioada stării de alertă, dorim să facem câteva precizări suplimentare, pentru a înlătura neclaritățile și a informa corect și complet opinia publică.

Astfel, subliniem clar și fără echivoc că Spitalul Clinic Județean de Urgență Sibiu nu concediază personal!

Aceasta afirmație este o interpretare tendențioasă a unei realități legislative valabilă pentru toate instituțiile sanitare din România care au făcut angajări în conformitate cu prevederile Legii 55/2020. Conform acesteia, procedura de angajare este una pe perioadă determinată, fără concurs, pe perioada stării de alertă, cu încetare de drept a contractului individual de muncă în cel mult 30 de zile de la data încheierii acesteia.

Este așadar evident că asocierea termenului concediere cu situația relatată este una care transmite o informație eronată, o insinuare prin care se propagă un neadevăr.  

Singura abordare corectă este cea dată de legislație: în eventualitatea încheierii stării de alertă, contractele persoanelor angajate fără concurs încetează de drept și nu prin concediere  în maximul 30 de zile de la data finalizării acesteia.  În momentul de față nu ne aflăm într-o astfel de situație!

Mai mult, conform Hotărârii Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă privind instituirea stării de alertă la nivel naţional şi a măsurilor de prevenire şi control al infecţiilor în contextul situaţiei epidemiologice generate de virusul SARS-CoV-2, starea de alertă a fost prelungită, din data de 15 mai pentru o perioadă de 30 zile.  În acest context, considerăm că articolul pune o presiune nejustificată atât pe lucrătorii din sistemul de sănătate care au fost angajați pe perioadă determinată și care au contribuit, prin activitatea lor, în mod hotărâtor la gestionarea pandemiei, cât și pe instituția sanitară, al cărei unic scop a fost asigurarea celor mai bune condiții în context pandemic.

Totodată, asocierea subiectului articolului cu declarațiile anterioare ale conducerii spitalului (21 februarie,  Agerpres) privind măsurile implementate în urma raportul Corpului de Contol al Ministerului Sănătății este una forțată și decontextualizată, întrucât aceste declarații nu au fost formulate în mod exclusiv cu privire la subiectul angajărilor de personal ci cu referire la mai multe acțiuni de ansamblu menite să corecteze și să eficientizeze activitatea spitalului. De altfel, în text se precizează clar că doar o parte din probleme au fost rezolvate.

În concluzie, subliniem din nou că articolul atât prin titlu cât și prin o parte a conținutului său, transmite o informație eronată iar scopul nostru este ca publicul cititor să acceseze o informare corectă și echidistantă din mass-media.


                   Jur. Florin Neag                                                                                  Decebal Todăriță

                        Manager                                                                                       Purtător de cuvânt

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

Mission

Acum 6 luni

Si asa au "muncit" de n-au mai putut! Te apuca si scarba! Cand pleaca sa ia dupa ei si medicul sef de ati si rezidentii, asistentele...ca sunt toti praf!
Raspunde

Gigi contra

Acum 6 luni

Si nu-i tot aia? E alta litera din Codul muncii, dar tot someri ajung1
Raspunde

Mission

Acum 6 luni

Daca au fost detasati de la alte spitale se vor intoarce la spitalele de unde au fost detasati. Mai nenorocesc si alte familii...
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus