Duminică,
26.10.2025
Innorat
Acum
14°C

Primăria anunță semnarea primului contract pentru varianta ocolitoare a Mediașului

Primăria anunță semnarea primului contract pentru varianta ocolitoare a Mediașului

Primăria municipiului Mediaș a semnat contractul de actualizare a studiului de fezabilitate pentru centura ocolitoare a orașului. Este primul contract pe care administrația locală îl semnează de la preluarea proiectului.

După mai bine de 15 ani în care proiectul centurii ocolitoare a Mediașului a rămas la stadiul de documentații expirate în birourile autorităților centrale, administrația orașului de pe Târnava Mare a preluat proiectul și anunță semnarea primului contract pentru acest obiectiv. Este vorba de actualizarea studiului de fezabilitate realizat în 2004 (vezi foto principală) la comanda Companiei naționale de administrare a infrastructurii rutiere.

1,8 milioane de lei, cu tot cu TVA, este valoarea acestui contract semnat pe 3 iunie și atribuit în urma unei proceduri publice societății Aduro Impex din București. În termen de opt luni, societatea angajată va trebui să actualizeze studiul de fezabilitate. Contractul are o durată de implementare mai mare, de 15 luni, după actualizarea SF-ului fiind solicitate și servicii de asistență. ”Firma câștigătoare va acorda asistență municipalității pe întreg circuitul de avizare,  până la obținerea Hotărârii Guvernului de reaprobare a indicatorilor tehnico-economici, conform studiului de fezabilitate actualizat. Proiectul este inclus în Ordinul Ministrul Transporturilor nr. 1699/2020, care prevede aprobarea listei ce cuprinde proiectele de infrastructură și transport, în vederea includerii la finanțare în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM). Investiția se va realiza în conformitate cu OUG 101/2020, prin care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a încheiat cu municipalitatea un parteneriat de implementare, document semnat în data de 30 septembrie 2020”, informează reprezentanții Primăriei Mediaș, într-un comunicat remis redacției Turnul Sfatului.

”Lungimea totală a traseului variantei ocolitoare este de 8,425 km și prevede podurile și pasajele peste râul Târnava Mare, iar linia CF300, cu o lungime de 1,185 km include patru poduri și două viaducte. Traseul pornește din sensul giratoriu situat pe Șoseaua Sibiului, traversează linia ferată și râul Târnava Mare, se intersectează cu str. Titus Andronic, continuă de-a lungul digului râului, se intersectează cu str. Baznei, continuă cu un viaduct în zona stadionului și apoi traversează râul Târnava Mare și linia căii ferate la ieșire până în DN14”, comunicat CJ Sibiu

Actualizarea studiului de fezabilitate din 2004 include studii de trafic, studii ale terenului (topo, hidrologice și hidraulice, geotehnice, de seismicitate, referitoare la culoarul de expropriere etc), dar și activități de proiectare, evaluare a impactului asupra mediului, analize cost-beneficiu etc.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 3003

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus