Duminică,
23.01.2022
Innorat
Acum
-4°C

Prima licitație pentru terminalul cargo al Aeroportului Sibiu a fost anulată

Prima licitație pentru terminalul cargo al Aeroportului Sibiu a fost anulată

Niciuna din cele două oferte depuse pentru întocmirea unui studiu de fezabilitate în vederea unui terminal cargo al Aeroportului internațional Sibiu nu a fost considerată conformă.

Reprezentanții Aeroportului sibian au decis să anuleze procedura de atribuire a contractului pentru SF-ul terminalului cargo. Atât oferta depusă de Profesional Engineering Consulting SRL, cât și cea a Teche Construct Solutions SRL (ambele din București) au fost considerate neconforme.

Prin urmare, o nouă procedură a fost lansată pentru încredințarea contractului cu un buget alocat de 234.000 de lei, la care se adaugă TVA. Termenul de depunere a ofertelor de către firmele interesate a fost stabilit pentru ziua de 30 august 2018.

Departajarea ofertelor se va face în funcție de preț (care contează în proporție de 40%) și de experiența profesională a principalilor experți (care va conta în proporție de 60%).

Iar termenul de realizare a studiului de fezabilitate este de 65 de zile lucrătoare de la data constituirii garanției de bună execuție a contractului. ”Din care 50 de zile lucrătoare de la data constituirii garanției de bună execuție pentru a fi predată documentația draft, zece zile lucrătoare pentru analiza la nivelul entității contractante și cinci zile lucrătoare pentru revizuirea eventualelor solicitări primite din partea entității contractante”.

Un terminal pe 6.000 de mp

Potrivit notei conceptuale elaborată de conducerea AIS, din cele peste 200 de ha pe care le ocupă aeroportul, terminalului de bunuri îi vor fi alocați 6.000 de mp, deocamdată. ”Valoarea va fi ajustată conform scenariului tehnico-economic optim recomandat de către proiectant în studiul de fezabilitate”.

Scopul acestui studiu este de a oferi Aeroportului sibian ”cea mai bună soluție pentru execuția obiectivului «terminal de bunuri/cargo» atât din punct de vedere tehnic, cât și economic”.

De altfel, zona în care va fi construit terminalul cargo a fost deja stabilită: între turnul de control și remiza tehnică a aeoportului, adică în apropiere de sensul giratoriu dintre șoseaua Alba Iulia și str. Europa Unită.

Amplasamentul viitorului terminal cargo a fost stabilit între turnul de control și remiza aeroportului. Sursa foto: Google Street View

Documentația livrată în cadrul acestui contract va trebui să includă, pe lângă analiza cost-beneficiu, și evaluarea asupra mediului, studiu geotehnic, studiu topo, dar și o serie de documentații pentru obținere de avize și acorduri. Totodată, studiul va trebui să includă și strategii de implementare, exploatare, operare și întreținere a viitorului termina cargo.

Clădirea viitorului terminal trebuie astfel gândită încât să asigure spații atât pentru depozitarea și manipularea mărfurilor, dar și pentru funcțiuni administrative specifice. Adică de la operațiunile specifice Vămii, la cele de control al securității etc.

Pentru viitorul terminal vor trebui asigurate și accese rutiere, precum și platforme auto și parcări, se mai arată în caietul de sarcini al procedurii.

Conducerea Aeroportului sibian arată că deși traficul de pasageri s-a dezvoltat semnificativ în ultimii ani (exceptând perioada de pandemie), traficul de mărfuri nu a crescut din cauza lipsei infrastructurii pentru acest segment. ”Realizarea unui terminal dedicat acestui tip de transport va încuraja creșterea traficului cargo pe aeroport și a cantității de marfă transportată pe distanțe lungi, reducerea timpilor de transport pe aceste distanțe, precum și dezvoltarea economică a regiunii”, se arată în documentația de atribuire a contractului de întocmire a studiului de fezabilitate.

Marius Gîrdea, directorul general al aeroportului sibian, aprecia, înaintea primei licitații, că un terminal cargo va contribui semnificativ și la veniturile pe care le generează instituția pe care o conduce. ”Anterior apariției pandemiei de Covid 19, transportul de pasageri de pe Aeroportul International Sibiu s-a dezvoltat semnificativ, ca urmare a aplicării de către factorii decidenți a unor măsuri coerente, respectiv dezvoltarea infrastructurii aeroportuare dedicate procesării traficului de pasageri, corelate cu decizii de business care au avut drept scop atragerea de operatori aerieni. În ceea ce privește transportul aerian de mărfuri, acesta nu a evoluat în aceiași manieră, principala cauză fiind lipsa unei facilități dedicate procesării cargo. În contextul actual, în care traficul de pasageri și implicit veniturile realizate au avut de suferit, Consiliul Județean Sibiu și Aeroportul Internațional Sibiu consideră oportună și necesară realizarea unui obiectiv de investiții care să urmărească dezvoltarea acestui segment de activitate, care sa conducă la creșterea capacității de autofinanțare”, declara Marius Gîrdea, pentru Turnul Sfatului.

Vizualizari: 1382

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus