Sâmbătă,
23.10.2021
Parțial Noros
Acum
16°C

Factură de 27.000 de euro la curent, pentru o familie din Sibiu. „Îi vom acționa în instanță”

Factură de 27.000 de euro la curent, pentru o familie din Sibiu. „Îi vom acționa în instanță”

O familie din Sibiu s-a trezit cu o factură la curent în valoare de peste 130.000 de lei. După mai multe petiții trimise către compania de electricitate, singurul lucru care s-a rezolvat a fost schimbarea contorului. Factura este însă în continuare activă și apare ca restantă. 

Familia Giurgiu a primit factura la curent în valoare de aproape 27.000 de euro, pe care ar fi trebuit să o plătească în luna august a acestui an. Cu toate că au făcut mai multe adrese către companie, suma pe care o au oamenii de plătit nu a fost încă anulată, ci doar li s-a schimbat contorul. Problema ar fi apărut de la o eroare dată de contorul de curent.

„Ne-au asigurat că nu este nicio problemă, mai sar contoarele și că această problemă se va corecta. S-a corectat prin emiterea acestei facturi astronomice. Am trimis mai multe petiții către companie, ni s-a comunicat că au fost înaintate, dar nimic nu s-a rezolvat. Noi avem în continuare factura activă pe aplicație și apare că e restantă. Noi nu o să plătim așa ceva”, spune Florin Giurgiu.

În petițiile trimise către compania de electricitate, familia Giurgiu menționează faptul că până la montarea noului contor facturile lor erau de aproximativ 174 de lei pe lună, comportamentul lor din punct de vedere al consumului electric fiind același ca în ultimii cinci ani, „poate chiar mai redus, punând becuri economice în casă și eliberând etajul, stând doar la parter, două persoane. Nu mai folosim clima, iar încălzirea se face exclusiv pe gaz”.

De când au sesizat pentru prima dată problema au trecut 40 de zile, fără ca cei doi sibieni să primească vreun răspuns concret. După o lună de când au descoperit problema, compania le-a trimis un electrician care a schimbat contorul. Cu toate acestea, problema facturii nu a fost rezolvată.

„Nu avem cum să consumăm 200.000 de kW într-un an, un an jumătate. Nu are nicio logică și dacă este cazul îi vom acționa în instanță.”

La solicitarea reporterilor Digi24, compania de electricitate a transmis că indexul eronat a fost stornat. „În data de 15.07.2021 s-a efectuat citirea contorului, conform planificării, de către operatorul de distribuție (OD). În data de 30.07.2021 a fost transmisă o sesizare de index incorect către OD, iar urmare a analizei făcute, in data de 02.08.2021 indexul eronat a fost stornat (corectat). Grupul de măsură defect a fost inlocuit în data de 01.09.2021”, se arată în răspunsul transmis de companie. 

Totuși, Florin spune că factura îi apare ca activă în continuare și că trebuie plătită. 

Cristina Bălău

de Cristina Bălău

Eveniment, Cultură 
Telefon:
0770 962 946
E-mail: cristina[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

Vali

Acum 1 lună

Cine sa rezolve problema cand aia merg la servici doar sa fure!!!
Raspunde

Nu e singurul caz

Acum 1 lună

Și eu am probleme cu facturarea și de 8 luni incerc sa rezolv fara succes, electrica este cea mai neserioasa companie, cred că dorm in birou angajații lor și pe noi ne mint in continuare. Bătaie de joc la adresa consumatorilor pe timpul și banii noștrii. Și în plus de asta nu, nu m-au lăsat să trec la alta companie, cererea fiind respinsă.
Raspunde

Linderman

Acum 1 lună

De ce nu s-a dus la concetățeanul lor să-i arate și să-i plătească facutura !!..din cauza domnului profesor am ajuns aici ,asta e Romania normală dusă pas cu pas in prăpastie..
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus